ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zájmena - procvičování na test ČÁST ÚSTNÍ
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_745_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
Zájmena přivlastňovací a ukazovací
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ZÁJMENA Zájmena nahrazují podstatná nebo přídavná jména. Zájmena používáme místo podstatných nebo přídavných jmen. Zájmena používáme za jména, proto to.
SKLOŇOVÁNÍ ZÁJMEN TEN, NÁŠ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Zájmena = pronomina.
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0109 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Tvarosloví – zájmena, číslovky
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Zájmena Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Únor 2013 Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
ZÁJMENA (pronomina).
ZÁJMENA Český jazyk 5. ročník ZŠ
ZÁJMENA Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_03.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Druhy zájmen AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 6.,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Smékalová Jitka ANOTACE Žáci si s pomocí učitele zopakují druhy zájmen, žáci si pak.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_023_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Druhy zájmen Rozlišujeme zájmena: a) osobní g) záporná
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.04 Anotace: Prezentace obsahuje stručnou definici zájmen a jejich dělení. Žáci si hravou formou procvičí pravidla pro psaní zájmena.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_489_Druhy zájmen 2 AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zájmena Druhy zájmen 6. ročník.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
83.1 Skloňování zájmen, druhy
Zájmena = pronomina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_334_Zájmena AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM: 7.,
Co víme o zájmenech prezentace
Mgr. Michal Oblouk OHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY.
Zájmena skloňují se druhy: osobní přivlastňovací ukazovací tázací
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 4 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Najdi v říkance všechna zájmena ZÁJMENA Co už známe Leze žába do bezu, já tam za ní polezu,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 5 - zájmena Mluvnice pro 2. ročník
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C57Čj6_ Zájmena
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Digitální učební materiál
DRUHY ZÁJMEN Mgr. Michal Oblouk.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Michaela Blažková VY_32_Inovace_ Zájmena
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Věta se skládá ze slov Název školy
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
POZNÁVÁME ZÁJMENA JEJICH JÁ ONI NAŠE KDO ? MĚ NIC TY MŮJ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_06_SLOVNÍ DRUHY_ZÁJMENA 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁJMENA TEN, NÁŠ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zájmena.
AUTOR: Mgr. Dobroslava Martínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ČJ3_11_Zájmena
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: ČESKÝ JAZYK ROČNÍK: 8. ROČNÍK TÉMA: TVAROSLOVÍ 3 – ZÁJMENA AUTOR: Mgr. Kateřina Mládková DATUM VYTVOŘENÍ: 13. 8. 2012 VY_32_INOVACE_23_KM

Anotace: Cílová skupina: Prezentace vytvořena jako doplněk učiva pro žáky 8. ročníku Téma: Tvarosloví 3 – zájmena (pronomina) Cíl: Prezentace slouží k opakování a procvičování učiva o zájmenech. Pomůcky: pracovní listy, psací potřeby Klíčová slova: zájmena druhy zájmen tvary zájmena jenž Pilotáž: Žáci si ověřili schopnost samostatně pracovat a aplikovat své vědomosti. Žáci ocenili přehled druhů zájmen a tvořivé činnostní učení.

● OSOBNÍ já, ty, on (ona, ono), my, vy, oni (ony, ona) + zvratné se ● PŘIVLASTŇOVACÍ můj, tvůj, jeho, její, náš, váš, jejich + zvratné svůj ● UKAZOVACÍ ten (ta, to), tento, tenhle, onen, takový, týž, tentýž + sám ● TÁZACÍ kdo, co, jaký, který, čí ● VZTAŽNÁ kdo, co, jaký, který, čí + jenž ● NEURČITÁ někdo, něco, některý, nějaký, něčí, leckdo, lecco, ledakterý, ledajaký, kdokoli, cokoli, kdosi, jakýsi + každý všechen ● ZÁPORNÁ nikdo, nic, nijaký, ničí + žádný

PRACOVNÍ LIST 1 – SOUHRNNÁ CVIČENÍ K ZÁJMENŮM Doplňte zájmenem my, vy, mi: Podej m…pero. M…se hlásíme první. V…se hlásíte také? V…jste m…dobře poradili. Ne m…, to spíš v…se mýlíte. Vysvětlíš m…příčinu smutku? M… vám pomůžeme. Pozvání m…nepřišlo. Nemáte to doma v… Zítra m…to povíš. Splňte m…to přání. 2. Doplňte tvarem zájmena já: přišel pro …, vzal …s sebou, mohl se na …spolehnout, ukázal …nové kolo, zavedl …domů, dovolil …odejít, seděl vedle …, stál přede …, tělo …bolelo, svaly …zesílily, nedělal …potíže, psal o …, velmi …chválil, divili se …., neposmívej se …, je …ho líto, je to pro …velká čest, slunce …opálilo 3. Doplňte sebou nebo s sebou: Vezměte si……….učebnice. Házel ……….celou noc. Neber nikoho ………. Lovci měli ……….psy. To se poddá samo ………. Hodil ……….na postel. Vzal jsem si ……….klíče. Mezi ……….si děláme schválnosti. Vojáci odvlekli ……….mnoho zajatců. Sám nad ……….se rozplakal. Nemám……….peníze.

PRACOVNÍ LIST 2 – SOUHRNNÁ CVIČENÍ K ZÁJMENŮM Doplňte správně koncovky: přinesla j…květiny, stála nad n…, slíbila j…navštívit, prosila j…o radu, zaplatím za n…, přišla tam s n…, půjdu k n…, potrestám j…, dobře j… znala, vyhovím j…, vyhodím j…, mluvíme s n…, na naš…zahradě, na naš …zahradu, pod naš…zahradou, s naš…m….přáteli, z vaš…knih, v naš…škole, za naš…školou, před naš…školou, na naš….školu 2. Určete druhy zájmen a užijte je ve větách: • já, • nás • žádný • se • váš • tobě • jenž • takový • jejich • komu • všechen • onoho • nikdo • kterýsi • my • každý • něco • který • mi • ho

√ zopakujeme si podle učebnice jednotlivé tvary zájmena jenž √ zájmeno jenž má stejný význam jako zájmeno který √ užívá se řidčeji √ některé tvary (již a jež) jsou knižní √ zájmeno jenž užíváme jen v psané projevu Autobus, který rozváží děti do školy, měl dnes ráno zpoždění. �nahraďte zájmenem jenž Růže, které kvetou na zahradě, krásně kvetou. �nahraďte zájmenem jenž

Činnostní učení ve dvojicích Vymyslete (podle předchozího vzoru) k obrázkům věty s příslušnými tvary zájmen který, jenž. C) A) B) E) D)

A na závěr ……. co vám možná uniklo při hodinách přírodopisu: √ Ke stáru už mají lidi srdce pomalejší, proto jim do něj doktor občas musí namontovat budík. √ Na prsou máme hrudní kost a k ní jsou přilepená žebra. √ Kůže je největší orgán, protože ji máme úplně všude. Je to vlastně povlak, ve kterém nosíme tělo.

Zdroje: Vlastní tvorba www.office.microsoft.com