Didaktické metody Androdidaktika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktické metody Androdidaktika.
Advertisements

FORMY EDUKACE Beharková Natália. Forma studia: bakalářské kombinované 4. semestr.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
Německý jazyk Vánoce Online diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium F. X. Šaldy, Liberec Vyučující: Mgr. Renata Šípová Expert: Mgr. Jana.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Předmět didaktiky chemie. Cíl: Seznámení s prostředky materiálními i immateriálními, kterými je možné mladého člověka vychovávat a vzdělávat Podstata.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD VY_32_INOVACE_15_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ NÁHRAD Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Didaktická analýza dějepisného učiva Přednáška č. 6 AR 2014/2015.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Projektová příprava vzdělávacích akcí.
Řízení kariérního rozvoje. Proces vzdělávání identifikace potřeby, plán vzdělávání (a rozvoje), realizace, hodnocení výsledků.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
1. WORKSHOP.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU tipy a návod (metodika) pro praktickou závěrečnou zkoušku ve firmě u oborů.
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Procesní management v oddělení logistiky
VÝUKOVÁ METODA DEFINICE KRITÉRIA VOLBY
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
OSOBNÍ A PROFESNÍ PŘÍNOS STUDIJNÍCH NÁVŠTĚV
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Techniky práce s mentálně postiženými
Logistika a Supply Chain Management
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Didaktické metody Androdidaktika.
3. Metody pedagogické diagnostiky
Metody práce s dětmi Zora Syslová.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Vzdělávání.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Andragogika Vzdělávání.
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
Diferenciace a individualizace práce
Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje
Synergie manažerského týmu
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Organizace práce na prodejně
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Transkript prezentace:

Didaktické metody Androdidaktika

Didaktické metody -did. metoda spočívá ve vytvoření souboru postupů, kterými lektor předává poznatky a formuje dovednosti, případně návyky účastníků. - did. metody- postupy účastníka, kterými si vědomosti, dovednosti či návyky osvojuje.

Dělení Podle vztahu k praxi účastníků Podle pomoci ( podpory) vyvíjené lektorem Podle řešení individuálních vzdělávacích potřeb účastníků

Podle vztahu k praxi účastníků výuky Teoretické Klasická přednáška, přednáška ex katedra, přednáška s diskuzí, cvičení, seminář Teoreticko- praktické Diskusní metody, problémové metody, programované výuky, diagnostické a klasifikační metody, projektové metody Praktické Instruktáž, koučing, mentoring, counseling, rotace práce, stáž, exkurze

Metody teoretické Předání teoretických poznatků Působí na rozumovou stránku osobnosti Procvičení teoretických operací Změření: poznatky, pojmy, obnovení vědomostí, logické operace, principy, teorie

Metody teoreticko-praktické Nejen poznatky, ale i předpoklady k jednání Stimulace praktických podmínek Výcvik ke koncepčnímu myšlení Zaměření: mentální dovednosti- analýzy problému, formulace rozhodnutí, ovlivnění postojů,

Metody praktické Postupy praktického nácviku Zdokonalují pracovní schopnosti a dovednosti V pracovním prostředí firmy Někdy charakter zácviku Zaměření: motivace práci, způsob komunikace,

Podle pomoci ( podpory) vyvíjených lektorem Metody transferu Přednáška, seminář, dialogické metody, problémové metody, konzultace, exkurze, ověřování výsledků výuky Metody facilitace Instruktáž, koučing, workshop, open Space, studijně- řešitelská činnost, výcviková firma, E-learning

- Podpora učebních aktivit a celého procesu učení účastníka Metody transferu Lektor „Shora“ přednáší Přenos vědomostí, dovedností a návyků Metody facilitace - Podpora učebních aktivit a celého procesu učení účastníka

Podle řešení individuálních vzdělávacích potřeb účastníků Metody zaměřené na poznání problémů Přednášky, semináře, cvičení, diskusní metody, situační metody, inscenační metody, Metody zaměřené na řešení problémů Ekonomické hry, systematické pozorování, přímý zácvik, metody funkčního zařazení, exkurze a stáže

Metody zaměřené na poznání problému Metoda přednášení Tradiční metoda Často poukazuje na neúčinnost verbální formy výuky Možné zařadit teoreticky náročná témata Velké i malé skupiny posluchačů Cílem je vyvolání vnitřního dialogu u posluchačů Často využívaná metoda přednáška s diskuzí- dvě možnosti Během přednášky Po jejím ukončení - Struktura přednášky

Metoda cvičení a seminářů Návaznost na přednášku Rozvoj schopností a dovedností Interakce mezi posluchači Opakování a procvičení známé látky Samostatná práce Práce s literaturou Vypracování písemné práce na dané téma Diskuse

Diskusní metody Řízená diskuze Skupinové řešení problému Vyžaduje pozornost, koncentraci, logické usuzování Řízená diskuze Malé skupinky, téma zadané, Skupinové řešení problému V malých skupinkách- každá své téma, diskuze mezi skupinkami Diskuze v plénu Časový limit příspěvků, velké skupiny, možné rozdělení, Panelová a pódiová diskuze Řešení problematiky mezi odborníky – teoretici i praktici, interdisciplinární přístup, velmi konkrétní téma

Vytváření intelektuálních i praktických dovedností Situační metody Vytváření intelektuálních i praktických dovedností Problematika řízení a rozhodování Demonstrace na konkrétních případech Rozborová situace- rozbor konkrétních případů Konfliktní situace – Metoda incidentu – krátká zpráva o problému- dotazy účastníků Postupné seznamování s případem Metoda došlé pošty

Metody zaměřené na řešení problému Ekonomické ( manažerské hry) Podnikové a funkční hry Řešení konkrétní situace ve firmě , podniku Napodobování dané funkce v podniku Systematické pozorování Pasivní role účastníků vzdělávání Pozorování starších kolegů při výkonu povolání Posuzování pozorovaných situací Přímý zácvik Pracovníkem Přímým nadřízeným Kvalifikovaným instruktorem

Metoda rotace zaměstnanců Metoda rezerv Každá pozice má svého náhradníka, zaučení přímo od pracovníka Metoda rotace zaměstnanců U mladých zaměstnanců, manažerů Školení metodou přímého zácviku Prokázání specifických dovedností Exkurze a stáže Poznání praxe z již předané teorie V závěru diskuze Krátkodobé studijní pobyty Prozatímní pověření, létající tým, metoda několikanásobného vedení