Rozvoj zaměstnanosti ve vybraném podniku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodářský výsledek. je důležitý ukazatel umožňující posoudit hospodaření podniku. představuje rozdíl mezi celkovými příjmy a celkovými náklady podniku.
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Spolupráce personálního oddělení a psychologické laboratoře Jana Gutiérrez Chvalkovská, personální ředitel VÍTKOVICE Ostrava.
Redukce lůžek Existuje prostor pro redukci lůžek akutní péče?
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
ÚAPo Kladné příklady, nejčastější chyby. Postup hodnocení Každé ÚAPo vyhotoveny jinou metodou Zdůrazněny pozitivní příklady Shrnuty nejčastější chyby.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_18 Informatika - MS Excel – Typy grafů Autor: Pavlína.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Společně bezpečně v Evropské unii EU – Hodnocení rizik u malých firem a mikrofirem 2012.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
Zakladatelký projekt výrobní firmy Šance Autor bakalářské práce:Markéta Štěpková Vedoucí bakalářské práce:doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Oponent.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová,
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ústav technicko - technologický ZHODNOCENÍ EFEKTIVNOSTI DOTAČNÍCH TITULŮ.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Autor: Pavel Maroušek Vedoucí: Ing. Martin Maršík, PhD.
Merchandising a nákupní atmosféra vybraných obchodních jednotek
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Interpolace funkčních závislostí
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Realizace interní benchmarkingové analýzy výkonnosti pracovnic úklidu
Výrobní faktory v organizaci
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Statistické metody a zpracování dat 1 (podzim 2016) Klára Čížková
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový plán společnosti
Téma 11: Finanční plánování
Vysoká škola technická a ekonomická
Marketingový plán společnosti
Marketingový plán společnosti
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Regrese – jednoduchá regrese
Simulace socio-ekonomických systémů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
RIZIKO.
Základy zpracování geologických dat testování statistických hypotéz
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
VAŠE FIRMA JE LOĎ PLUJÍCÍ K VYTČENÉMU CÍLI, KTERÝM JE:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
RIZIKO.
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
potenciál úspor KSE v období dle cílů EU
Lineární regrese.
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Seminář o stavebním spoření
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Teorie chyb a vyrovnávací počet 2
Transkript prezentace:

Rozvoj zaměstnanosti ve vybraném podniku Pavla Jiroušková Vedoucí práce: Ing. Daniel Toth, PhD. Úvod Dle analýzy vhodnosti je pro tento výpočet nejvhodnější mocninný regresní model. Pro výpočet regresní analýzy pro mocninný regresní model je nutné nejprve rovnici upravit, aby bylo možné využít metody nejmenších čtverců. Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem zaměstnanosti ve vybraném podniku, s čímž je úzce spojena i problematika fluktuace zaměstnanců. Fluktuaci zaměstnanců není možné apriorně považovat za pozitivní ani negativní jev. Podniky usilují o optimální fluktuaci, za což se obecně považuje míra v řádech několika procent. Tato bakalářská práce vychází z hypotézy H0: Tržby podniku se zvyšují s vyšší mírou personální retence. Dle studií vede vysoká míra fluktuace ke snížení zisků, Armstrong (2007, s. 319) popisuje dopady fluktuace jako náklady spojené s odchodem pracovníka, přímé a nepřímé náklady spojené se získáváním, orientací či vzděláváním nového pracovníka a ztráty spojené s nedodržením cílů a nižším výkonem. Nákladům spojeným s odchodem pracovníka se říká dodatečné náklady, které se dělí na přímé (např. odstupné) a nepřímé (např. náklady na školení nového pracovníka). Skupina dalších nákladů spojených s odchodem pracovníka bývá označována jako negativní dopady, které souvisí se ztrátou klientů. Jedná se o potenciální finanční přínos pro firmu, ovšem přesný výpočet přesahuje rámec této bakalářské práce, jedná se spíše o ztrátu sociálního kapitálu. Praktická část práce je tvořena v existujícím podniku, který si nepřeje být jmenován. V tomto podniku bude zjištěn vliv personální retence na tržby podniku. Negativními důsledky fluktuace, totiž nejsou jen náklady spojené s odchodem pracovníka z podniku, ale také ztráta kontaktů spolu s pracovníkem, čímž mohou být ovlivněny i tržby. Ze získaných podkladů v podniku z období 2013 - 2016, bude zjištěn pomocí regresní analýzy trend vývoje retence a její závislosti na tržby podniku. Následně bude navržen soubor opatření pro personální retenci. Pro výpočet a další hodnoty analýzy je provedena operace v Excelu pomocí záložky DATA a funkce Analýza dat, ve které je zvolena operace Regrese. Z této funkce jsou získány tabulky, které jsou analyzovány, komentovány a vedou nás k výsledku rovnice. 𝑦= β 0 ∗ 𝑥 β 1 + 𝜀 𝑗 β 0 = 8661,880261 β 1 = 1,244820321 𝑦=8661,88 𝑥 1,24 Výsledek Grafem je znázorněn mocninný regresní model, který zobrazuje závislost tržeb na personální retenci. Alternativní hypotéza je zamítnuta a je přijata nulová hypotéza. Prokazatelně platí, že existuje závislost mezi růstem tržeb a personální retencí. Tento model dosahuje indexu determinace 0,75, což v praxi znamená, že model z 75% vysvětluje průběh proměnných a jedná se o velmi kvalitní model. Pokud bychom model vyhladili odstraněním 25% hodnot z daných 15 hodnot, tedy odstraněním čtyř hodnot, získali bychom hodnotu indexu determinace přes 90%. Analýza Nejprve byla provedena analýza údajů o zaměstnancích podniku, ze kterých byla vypočítána míra fluktuace zaměstnanců pomocí Armstrongovy metody. Z tohoto výpočtu pak byla odvozena míra personální retence jako převrácená hodnota. Hodnoty míry personální retence se pohybovaly od 16,67% až do 46,67%. Druhým krokem byla analýza tržeb podniku, které se v daném období pohybovaly od 1 212 419 Kč do 3 480 727 Kč. . Závěr Cílem bakalářské práce bylo zjistit závislost tržeb na personální retenci a navrhnout nástroje personální retence. Analýza byla prováděna v podniku, který si nepřeje být jmenován, v letech 2013-2016. Závislost těchto dvou proměnných byla analyzována pomocí mocninného regresního modelu, který ukázal silný vztah mezi tržbami a personální retencí, model je vysvětlen dle indexu determinace z 75%. Byla potvrzena hypotéza H0: Tržby podniku se zvyšují s vyšší mírou personální retence. Po výpočtu regresní analýzy byl pomocí vypočítaných proměnných proveden výpočet ztrát na tržbách. Odhad byl prováděn na nejkritičtější období roku, tedy čtvrté čtvrtletí. I v případě, že by se opakovala nejvyšší míra personální retence za sledované období 75%, byla by ztráta na tržbách téměř 850 000 Kč. Tento odhad budoucího možného vývoje nám potvrdil, že se jedná o nezanedbatelné finanční ztráty a je nutné snížit fluktuaci zaměstnanců. Strategickým plánem pro podnik XY s.r.o. by mělo být aktivní snižování fluktuace zaměstnanců, tedy zvyšování personální retence. Operativním plánem, který je nutné řešit neodkladně, je změna vstupního školení, které by mělo probíhat důkladněji a opakovaně. Pokud podnik splní cíl operativního plánu, získá nové zaměstnance, kteří v podniku vydrží déle než pouze po dobu zkušební, měl by začít plnit taktické plány. Taktický plán je zaměřen na pracovníky, kteří jsou v organizaci déle, jsou zkušenější a je nutné je motivovat a dále rozvíjet, aby podnik neopouštěli a své zkušenosti předávali novým pracovníkům v podniku.