Příprava k udělení certifikátu Vážka vstupní informace pro účastníky 14. dubna 2015
DOBRÁ péče naplánování změn, vzájemná podpora, vzdělávání, informace dělání, činnosti, diskuse, experimenty, improvizace, reflexe zpětná vazba, hodnocení, nové nápady vize a analýza současného stavu P-PA-IA
Audity kvality Vážka Hodnocení probíhá v souladu s Pravidly pro udělování certifikátu Vážka http://www.alzheimer.cz/res/data/000047.pdf a dle platného ceníku http://www.alzheimer.cz/res/data/001/000191.pdf Audit hodnotí všechna kritéria, která jsou definována v dokumentu Kritéria hodnocení kvality Vážka. Audit provádí tým auditorů České alzheimerovské společnosti http://www.alzheimer.cz/projekty-cals/certifikace-vazka/tym-certifikace/ (chyba 404) Certifikát Vážka není možno udělit v případě, že hodnocení všech kritérií v souhrnu nedosahuje alespoň 75 %. A - hodnocení výborné, nadprůměrné (100 %) B - splňující požadavky bez výhrady (85 %) C - hodnocení splňující požadavky s určitou přijatelnou výhradou (50 %) D - hodnocení uspokojivé s výraznějšími výhradami (25 %) E = závažná neshoda, není přijatelné (0 %)
Hodnocené oblasti Hodnocené oblasti maximální počet bodů hodnocení (%) body Péče o lidi s demencí 50 Architektonické řešení a vybavení zařízení 20 Personální zajištění služby 25 Co bychom řekli babičce 5 Celkem 100
Vytváření dobré péče - sebehodnocení včetně tréninku Zajistěte podporu Naplánujte proces Vytvořte realizační tým Diskutujte plán Proveďte sebehodnocení Zpracujte návrh změn Provádějte je Sledujte, hodnoťte a upravujte sběr informací silné stránky a oblast rozvoje
Proces sebehodnocení: Poznámky I Zapojení pracovníků (koho z nich a koho ještě) co a o čem to bude co nám to přinese jak (stejně nebo jinak) to budeme dělat Plán sebehodnocení vyberte sympatický způsob dohodněte příjemný rozsah Případně pilotní jednotky nebo oblasti
Proces sebehodnocení: Poznámky II Najděte nadšenou zodpovědnou osobu/y facilitátor, koordinátor podpora spolupracovnic Zdroje (čas, místo, věci, přístroje, …) Návrhy na zlepšení, uskutečnění Týmová práce – týmy pro zlepšení Několik proveditelných priorit Plán provedení a monitorování
Sebehodnocení: Pravidla I Dostatečné zapojení & zastoupení pohledů různých lidí a skupin otevřenost, poctivost, tvořivost, detail nešidit silné stránky na úkor oblastí pro rozvoj PSS klienti sestry pracovnice provozu ředitelka sociální pracovnice
Sebehodnocení: Pravidla II Konstruktivní, motivující, zaměření na budoucnost Dotáhněte nápady, uveďte je do praxe Zaměřte se na praxi péče, používejte dokumenty jako vodítko, ne dogma Neočekávejte rychlý a konečný efekt, jde o nekonečný proces zlepšování
Sebehodnocení: Rizika Virtuální cvičení Nedostatek komunikace Nedostatečná podpora Nerealistické vidění situace, povrchní přístup Nepřijetí závěrů hodnocení a změn