Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Objem válce TEMA: Matematika 8.ročník.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_MUZSKEHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
zpracovaný v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_NAKLONENA_ROVINA Název materiálu:
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
Závislost elektrického odporu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_GEOMETRICKA_TELESA Název materiálu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_TROJUHELNIKOVA_NEROVNOST
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu: Měření objemu těles Předmět: Fyzika Ročník: 6. Časová dotace: 45 min. Datum ověření: 21.1.2013 Jméno autora: PaedDr. Dalibor Přibyla Klíčová slova: Základní jednotka – metr krychlový [m³], decimetr krychlový [dm³], litr, objem tělesa, převody jednotek, krychle, kvádr, koule, nepravidelná tělesa, odměrný válec, rozdíl objemů, Výchovné a vzdělávací cíle: Tvorba abstrakce a reality myšlení pro měření objemů pravidelných a nepravidelných těles. Ověřování měření objemů těles různými metodami. Rozvíjené klíčové kompetence: Kompetence k učení – orientuje se v užívaných termínech, značkách symbolech Kompetence k řešení problémů – samostatně řeší problémy a ověřuje správnost jejich řešení Kompetence pracovní – využívá teoretické poznatky k vlastnímu poznávání fyzikálních procesů v praxi Anotace, metodický list: Interaktivní prezentace zapojuje a rozvíjí percepci smyslů žáka, usnadňuje fixaci poznatků a chápání podstaty fyzikálních jevů s využitím animačních procesů. Použité zdroje: Učebnice Fraus - 6. třída, texty – vlastní http://www.danky.webovka.eu/krychle/ http://www.ermatematika.weblahko.sk/Vysvetlenie-uciva22.html http://www.illusion-pictures.cz/?strid=tutorial&id=242&idk=12 http://learnlearn.net/Verdensrommet,jorda/Vitenskap.htm Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

Měření fyzikálních veličin Fyzika 6. třída Měření fyzikálních veličin

Měření objemu těles Objem V nebo také vnitřní obsah těles je trojrozměrná veličina jejíž základní jednotkou je metr krychlový [m³]. V [m³] Odvozenými jednotkami jsou [dm³] a [cm³] Převody jednotek 1 m³ = 1000 dm³ = 1 000 000 cm³

Měření objemu těles V praxi často používanou jednotkou objemu je jeden litr V [l]. Odvozenými jednotkami jsou [dl], [cl]a [ml] Převody jednotek 1 l = 10 dl = 100 cl = 1000 ml 1m³=1000 l=10 000 dl=100 000 cl = 1 000 000 ml

Měření objemu těles Měření objemu pravidelných těles U měření objemů pravidelných těles, jako jsou krychle, kvádr, válec, kužel, komolý kužel, jehlan, komolý jehlan nebo koule, používáme z matematiky známé početní vzorce při změření stran a výpočtech ploch základen.

Měření objemu těles Krychle V = a·a·a [m³]

Měření objemu těles Kvádr V = a·b·c [m³]

Měření objemu těles Koule V = [m³]

Měření objemu těles Měření objemu nepravidelných těles je poněkud složitější : kapaliny měříme přímo odměrnými válci pevná tělesa měříme jejich ponořením do známého objemu kapaliny v odměrném válci Následným výpočtem rozdílu nového a původního objemu kapaliny v odměrném válci stanovíme objem nepravidelného tělesa.

Měření objemu těles V₁ = 20 ml V₂ = 23 ml V = V₂- V₁ V = 23 – 20 = 3 ml = 3 cm³