Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Advertisements

ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O PROJEKTU: Ročník Téma všeobecné primární prevence Získané znalosti/ Získané dovednosti/ Žádoucí postoje žáků 6 Šikana a kyberšikana.
Etická výchova a Finanční gramotnost
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Naše zvolená průřezová témata
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
ŠKOLNÍ PREVENTIVNÍ STRATEGIE Vypracovala Mgr
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Programy dlouhodobé primární prevence Agentura pro občany Sídliště Za Stadionem 1358, Kyjov.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta
Motýlí efekt Systémový přístup a vize. Motýlí efekt.
Zpracovala: Simona Hyková
Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9.
Průřezová témata.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Emoční inteligence součást sociální inteligence, schopnost a dovednost vnímat, poznávat a diferencovat vlastní i cizí pocity, emoce, afekty a nálady a.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Přibyslav Mgr. Marie Linhartová
Základní škola, Praha 13, Kuncova 1580
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
RODIČOVSKÉ SCHŮZKY DNE PROGRAM 1) AKCE ŠKOLY ( 2) AKCE TŘÍDY (PRAŽSKÝ HRAD) – SOUHLAS.
DATUM / PŘEDNÁŠEJÍCÍNÁZEV KONFERENCE – KRÁTCE / MÍSTO KONFERENCE Druhý krok Preventivní program pro rozvoj sociálně-emocionálních kompetencí Bc. Kateřina.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Naše zařízení a služby o Terapeutická komunita ADVAITA v Nové Vsi o Centrum ambulantních služeb v Liberci o Program ambulantního poradenství o Doléčovací.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Základy pedagogiky volného času Jihočeská univerzita - Teologická fakulta Bakalářské studium pedagogiky volného času ZS 2005/2006 Mgr. Michal Kaplánek,
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Program terapie partnerských agresorů. Teoretická východiska Co nám brání chovat se bezohledně, agresivně, ubližovat blízkým?
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Jednání řídícího výboru MAP Český Krumlov
Hračky – pravidla ve třídě MŠ
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
většinový systém efekt více hlasů efekt negativního hlasu.
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Sociální práce s rodinou 4
Edukátor Profese učitele
Název projektu: Ve škole po škole
Úvod do psychologie
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Poznávací schopnosti , vnímání - zrakové, sluchové
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Transkript prezentace:

Kázeň Michal Dubec o.s.Projekt Odyssea 1/9

Zjištění získaná během dvouletého projektu věnovaného OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVĚ Projekt se realizoval na 14 pražských školách 2/9

Celoškolní priority OSV jednotlivých škol: Školy: 1. Rozvoj schopností poznávání 2. Sebepoznání a sebepojetí 3. Seberegu- lace a sebeorgani- zace 4. Psychohygi- ena 5. Kreativita 6. Poznávání lidí 7. Mezilidské vztahy 8. Komunikace 9. Kooperace a kompetice 10. Řešení problémů a rozhodovací dovednosti 11. Hodnoty, postoje, praktická etika ZŠ Dr. E. Beneše 1.2 2.2 3.1 4.2, 4.6 5.1 6.1 7.1 8.3. 8.15 9.2, 9.4 10.1, 10.2 11.1 ZŠ Univerzum 2.3, 2.4 4.1, 4.6 5.3 8.3 9.1 10.1, 2,4, 5 ZŠ Nepomucká 2.4 3.2 4.6 6.2 7.5 8.7 10.2 11.6 ZŠ Korunovační 2.2, 2.3 3.5 4.3, 4.6 8.4, 8.11 9.2 10.4 ZŠ Integrál 4.1, 4.2 8.3, 8.7, 8.11 9.1, 9.2 10.1 11.1, 11.2 ZŠ Táborská 2.3 3.1, 3.3 9.4 11.1, 11.6 ZŠ Jižní IV. 2.2, 2.4 8.1, 8.4 ZŠ Klíček 5.1, 5.3 ZŠ Na Slovance 3.1, 3.6 8.14 9.4, 9.10 Gym.Českolipská 4.5 6.1, 6.3 8.2, 8.3 11.4, 11.6 Gym. Litoměřická 4.1,3,4,6 7.1, 7.5 9.1,3,10,11 Gym. Špitálská 4.2 7.1, 7.4 Gym. E. Krásnohorské 3.3 8.3, 8.14 9.3 Gym. Thomase Manna 4.2, 4.3 3/9

Vyhodnocení průzkumu konaného na 151 školách, dotazník vyplnilo 2670 respondentů Celkové vyhodnocení Ano Nevím Ne Nic Sum 1. Studijní dovednosti žáků (jak žáky naučit učit se samostatně a efektivně) 1182 1488 44% 0% 56% 100% 2. Sebepoznání a sebepojetí žáků (kdo jsem, jaký jsem, moje sebevědomí a sebeúcta) 763 1907 29% 71% 3. Sebeřízení žáků (sebeovládání, zvládání vlastní agresivity, práce s emocemi, plánování času) 1201 1469 45% 55% 4. Duševní hygiena (relaxační a aktivizační cvičení) 754 1916 28% 72% 5. Tvořivost (v praktických i mezilidských situacích) 605 2065 23% 77% 6. Poznávání druhých (poznávání spolužáků, chyby v poznávání druhých) 655 2015 25% 75% 7. Mezilidské vztahy (stmelení skupiny, důvěra, atmosféra ve skupině, mapa vztahů) 1311 1 1358 49% 51% 8. Pravidla chování ve třídě (nastavení a dodržení pravidel chování ve výuce i mimo ni) 1319 1350 10. Komunikace ve vztazích (respektující komunikace, ošetřování vztahů, řešení konfliktů) 887 1780 33% 67% 12. Spolupráce (práce v týmu) 824 1846 31% 69% 13. Soutěž (umění soutěžit fair play, zvládání situace konkurence, podnikavost) 547 2122 20% 79% 14. Řešení problémů a rozhodování (nástroje pro řešení problémů a rozhodování) 602 2067 15. Praktická etika (vlastní žebříček hodnot, etické jednání v běžných situacích) 556 2114 21% 16. Prevence závislostí (jak se bránit drogám a předcházet závislostem) 630 2039 24% 76% 17. Prevence šikany (jak zlepšit vztahy ve třídě a bránit šikaně) 1343 1326 50% 4/9

Zjištění ze supervizí na 14 partnerských školách Supervize proběhly ve dvou kolech na každé škole, celkem u 128 učitelů Učitelé všech škol prošli kurzem efektivní komunikace se žáky, který byl mimo jiné zaměřen na práci s pravidly ve třídě Pravidla často nemáme stanovována dostatečně konkrétně Žáci často neznají cíle (smysl) některých pravidel Pravidel máme často příliš mnoho (8 a více) Málokdy oceníme fungování konkrétního pravidla Při upozorňování na nefungování pravidla často používáme hodnocení na místo popisného jazyka Při porušení konkrétního pravidla neumíme funkčně přepínat mezi symetrií a asymetrií 5/9

Symetrie a asymetrie při porušování pravidel Postup reagování na porušení pravidla Realizace opatření Návrh opatření 4. 5. 6/9

Diskuse 7/9

Kontakty www.odyssea.cz Michal Dubec Katedra pedagogiky ZČU Plzeň mdubec@kpg.zcu.cz 8/9

Děkuji Vám za pozornost 9/9