ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Advertisements

INFRAZVUK Martin Soukup septima. Infrazvuk je zvuk o tak nízkém kmitočtu, že ho lidské ucho není schopné zaznamenat Přesná hranice mezi slyšitelným zvukem.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Název prezentace (DUMu): Regulace klepání motoru
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Motory – mazání a chlazení Ročník:
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Biologie a ekologie -PRŮŘEZOVÉ TÉMA
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Požadavky na okna
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Proměny vody Alena Maurová.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VYBARVI SI NOVÉ KAMARÁDY…
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Základy plošné CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MA_ZP_05
Chemické vlastnosti technických materiálů
Najdi jarní květinu, která se nachází jen jednou
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Systémy řízení silniční dopravy
Bc. Miloslava Vavříková
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS
Jak parkovat auta Radka Knotková.
VYPRÁVĚNÍ PODLE OBRÁZKŮ
Řezání vnějších závitů
RIZIKA PŘI ZIMNÍCH SPORTECH
Vztah k životnímu prostředí
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Zvukové jevy.
Transkript prezentace:

ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST PROJEKT ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0010 Předmět BIOLOGIE A EKOLOGIE - PRŮŘEZOVÉ TÉMA         Obor: Učební obory Ročník: Druhý Zpracovala: Ing. Dagmar Kuběnová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST PROJEKT ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/02.0010 Téma 7. Podíl dopravy na ekologické zátěži    Předmět: Biologie a ekologie   Obor: Učební obory Ročník: Druhý Zpracovala: Ing. Dagmar Kuběnová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Prohlášení   Prohlašuji, že jsem tento výukový materiál vypracovala samostatně, a to na základě poznatků získaných praktickými zkušenostmi z pozice učitele ve Střední odborné škole Josefa Sousedíka Vsetín, a za použití níže uvedených informačních zdrojů a literatury. Tento výukový materiál byl připravován se záměrem zkvalitnit a zefektivnit výuku minimálně v 1 vyučovací hodině. Ve Vsetíně dne 20.03.2013 …………………………………. podpis autora TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

7. Vlivy dopravy na ekologickou zátěž Obsah: 7.1 Vliv dopravy na kvalitu vod 7.2 Zvuk – hluk z dopravy 7.3 Vibrace 7.4 Příroda a krajina 7.5 Zátěže z dopravy na životní prostředí 7.6 Kontrolní cvičení TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

7.1. Vliv dopravy na kvalitu vod Potencionálním zdrojem ohrožení kvality podzemních a povrchových vod jsou úkapy např. ropných látek z vozidel v místech pravidelných stání vozidel (zastávky, odstavná stání, křižovatky apod.), znečištění dopravní cesty přepravovanými substráty vlivem netěsností vozidel substráty v místech nakládky a vykládky, u železniční dopravní cesty pak látkami, které jsou používány pro mazání stoliček výměn apod. dopravní nehody a přeprava nebezpečného zboží TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Vliv dopravy na kvalitu vod-sezónní znečisťování TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Vliv dopravy na kvalitu vod - přeprava nebezpečného zboží TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

7.2 Zvuk – hluk z dopravy Zvuk je mechanické kmitání částic, které je nebo není v pásmu slyšitelnosti člověka. infrazvuk je neslyšitelný zvuk ve frekvenčním pásmu menším než 16 Hz, ultrazvuk je neslyšitelný zvuk ve frekvenčním pásmu větším než 20 kHz. TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Zvuk – hluk z dopravy – akustický tlak Oblast slyšitelných frekvencí zvuku TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Zvuk – hluk z dopravy - hluková mapa Hluková mapa Ostravy TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Protihluková opatření 1. Protihluková opatření u zdroje hluku optimalizace tvaru kola osová symetrie kola menší průměr kola – menší vyzařovací plocha tlustší kotouč kola – emisní spektrum je ve vyšší frekvenci i mimo slyšitelné pásmo 2. Protihluková opatření mezi zdrojem a příjemcem hluku protihlukové bariery (2 – 10 tis. Kč.m-2) snížení hodnoty nemovitosti zásah do vzhledu krajiny opatření na budovách použití zvukově izolačních materiálů tlumiče a absorbéry TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Protihluková opatření Protihlukové bariéry TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Protihluková opatření TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Protihluková opatření Průhledná protihluková stěna, která není vhodná z hlediska bezpečnosti ptáků TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Protihluková opatření 11.2.2018 Protihluková opatření Hodnocení některých protihlukových opatření Opatření Lokální účinek (dB) Územní plánování a management Umístění zdrojů hluku, prostorová separace silniční a železniční dopravy 0 - 6 Hlukové zónování 0 - 20 Aplikace necitlivých provozů Stínění hluku Bariery 0 – 15 Podúrovňové komunikace 0 – 5 Budovy jako hlukové bariery 0 – 20 Kombinace budova a bariery Tunely 0 – 30 Vegetace 0 - 1 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

7.3 Vibrace Negativní vliv vibrací na ŽP je především 11.2.2018 7.3 Vibrace Negativní vliv vibrací na ŽP je především v nepříjemném působení na člověka v některých případech mohou mít vibrace i patologické účinky na zdraví člověka, ve změně chování fauny v okolí dopravních cest, vnitřní změny v materiálu objektů, na které vibrace působí, a tím může docházet k postupnému snižování jejich pevnosti a stability, a snižování životnosti stavebních objektů. TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Protivibrační opatření 11.2.2018 Protivibrační opatření protivibrační nátěry a izolace konstrukcí dostatečná tloušťka štěrkového lože tuhost kolejnicových podložek odpružené pražce rohože pod štěrkovým ložem ztužení půdy např. mícháním vápna se zeminou, vápenné injekce apod. izolace budov proti vibracím TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

11.2.2018 7.4 Příroda a krajina Dopravní cesta způsobuje zábor půdy, což má za následek snížení intenzity zemědělské výroby, ztrátu produkce dřeva na úseku vyčleněném pro dopravní cestu a zařízení dopravní infrastruktury. Snížení výnosů zemědělské produkce dopravní cestou ovlivňuje místní zamokření půdy při náspu tělesa dopravní cesty, místně nepříznivý teplotní režim ovzduší, inverze, mlhy, exhalace z provozu dopravy. TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

7.5 Zátěže z dopravy na životní prostředí 11.2.2018 7.5 Zátěže z dopravy na životní prostředí Mezi negativní účinky přepravních procesů patří zejména nehody, hluk, místní znečistění ovzduší poškození receptorů na zemském povrchu, globální znečistění ovzduší, kongesce, externality, otřesy a vibrace, důsledky havárií na životní prostředí (znečistění půdy a vod), opotřebení dopravní infrastruktury provozem (zejména dopravní cesty) TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

7.6 Kontrolní cvičení  1. Víte o nějakém protihlukovém opatření v blízkosti Vašeho domova nebo školy, které snižuje dopad hluku způsobeného dopravou?    2. Navrhněte desing protihlukové stěny podle Vašich představ (musí však zůstat účel) 3. Vyberte tři nejlepší návrhy ve třídě ( svůj výběr zdůvodněte) TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

Zdroje: Internet: www.id.vsb.cz/skapa/2-DaZP/DaŽP%20II-A.ppt http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistrat/odbory_mhmp/krizoveho_rizeni/krizove_rizeni/vyrony_nebezpecnych_chemickych_latek/zpusoby_oznacovani_nebezpecnych_latek.html www.obrazky.cz www.auto.cz www.mdcr.cz/ http://dvpp.eazk.cz/vyuka/informace-o-vyuce/oze-ve-zlinskem-kraji/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY

http://www.uspornajizda.cz/files/Prirucka-ridice-tridy-A.pdf http://www.autoprofil.cz/technika/8-9->. http://www.autobase.cz/vodíkov.htm> http://www.novinky.cz/Index/AutoNews/4955.html http://vesmir.cts.cuni.cz/10_2001/568.ht Odkazy ze dne 20. 3. 2013 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY