Škola jako partner firmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Zapojení školy do projektu T.I.M.E
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
SPOLEČNĚ PRO REGION Podpora odborného školství v Letohradě.
Aktuální uplatnění praktických zkušeností na trhu práce z pohledu FDV
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
Mechatronika v okresu Plzeň-sever (a nejen tam) Ing. Jiří Prantner, Klastr Mechatronika o.s., prezident Tel: Mail:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Střední škola stavební Jihlava Sociální partnerství zpracoval : PhDr. Pavel Toman únor 2011.
Masná 18, Praha 1 z pohledu studentů školy
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Hotelnictví a gastronomie zblízka (vzdělávací program se stážemi) Zpracovala: Tvrdoňová Anna Datum: 2013.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Studentská digitální karta Institut Trhu Práce Bc. Jan Heřmánek Okresní zastoupení ITP při HK – Ústí nad Labem.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Programátor CNC strojů
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ PRO PRAXI … PRAXE PRO VZDĚLÁVÁNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vladimír.
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Personální plán pro podnikatelský plán
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Střední škola dopravy, obchodu a služeb.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Představujeme Vám projekt TechIN - Propojení studia a praxe, TEMPO TRAINING & CONSULTING s.r.o. Okresní hospodářskou komorou Karviná. který realizuje společnost.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
Základní předpoklady úspěšného projektu do OP VK Aleš Vlk MŠMT,
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Most Role a zapojení sociálních partnerů do tvorby programů DV.
Pracovní příležitosti na SŽDC, trendy železniční profese
Cesta k uplatnění na trhu práce
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Sociální podnikání v Praze
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
DUÁLNÍ SPOLUPRÁCE SOŠ TŽ - TŽ Třinec Mgr. Aleš Adamus
„Okna technickým oborům dokořán“
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Ostravská univerzita (1991 → )
elektrotechnických měření
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
INNOSTART Výzva 03_16_055 Ústí nad Labem,
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
IP Alena Kopáčková (DFP)
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Setkání kariérových poradců
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Kariérové poradenství a podnikavost
Setkání kariérových poradců oblasti Ústí nad Labem, Děčín a Litoměřice
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Škola jako partner firmy Rozvoj partnerství mezi firmami a školami pro úspěšné uplatnění absolventů na trhu práce Workshop 2, Možnosti spolupráce škol a firem 2018 – 2019, Ústí nad Labem, 6. 6. 2017 9 - 10.30 hod. 3. PODNIKATELSKÉ FÓRUM ÚSTECKÉHO KRAJE

Strojní mechanik / zámečník Již započaté projekty Obalová technika (čtyřletý maturitní obor) Od 2017 / 2018 Strojní mechanik / zámečník (svářeč) Od 2015 / 2016 Strojní mechanik / zámečník Od 2017 / 2018

Nejen praxe, ale duální výuka a možnost zaměstnání Škola garantuje: Realizaci odborného výcviku v prvním ročníku (v případě učňovských oborů) Realizaci teoretické výuky po celou dobu studia Zajištění ubytování a stravování po celou dobu studia (v případě oboru Obalová technika zajišťuje partner, Mondi a.s. financování ubytování pro žáky) Organizování volnočasových aktivit, exkurzí, sportovního a kulturního vyžití Tvorbu a aktualizaci školního vzdělávacího programu tak, aby byl v souladu s rámcově vzdělávacím programem a zároveň vyšel vstříc aktuálním požadavkům zaměstnavatele Podílí se na náboru žáků, komunikuje s dalšími partnery, školami, institucemi a propaguje myšlenku spolupráce Zajistí učební a ochranné pomůcky pro žáky v rámci výuky, realizované ve škole.

Nejen praxe, ale duální výuka a možnost zaměstnání Firma garantuje: Realizaci odborného výcviku v druhém a třetím ročníku (v případě učňovských oborů), realizaci vybraných odborných předmětů v rámci svých odborných pracovišť. Zajištění dohledu nad žáky učňovských oborů (zřízení funkce mistra, v jehož dikci bude dohled nad vybranými učni na pracovištích firmy) či lektora, mentora v případě čtyřletých maturitních oborů. Umožní pověřeným pracovníkům školy a kontrolním orgánům návštěvy provozů, kde probíhá výuka žáků. Spolupráci se školou při realizaci školních vzdělávacích programů. Umožní komentované přednášky, exkurze a další vstupy i pro první ročníky oborů, na kterých spolupracuje a které jsou ještě vyučovány pouze ve škole. Podílí se na náboru žáků, komunikuje s dalšími partnery, školami, institucemi a propaguje myšlenku spolupráce. Zajistí pro absolventy zaměstnání v rámci svých provozů. Absolventi se firmě nijak neupisují, jejich nástup je dobrovolný. Zajistí bezplatně pro žáky proškolení BOZP, ochranné a další pomůcky, potřebné pro odborný výcvik v jejich provozech

+ - Pozitiva a možná rizika Vyučovaný obor pružně reaguje na požadavky zaměstnavatelů „Běh na dlouhou trať“ – nikdy nemůže škola zaručit, že bude nábor natolik masivní, že hned v prvním roce spolupráce uspokojí kapacity firmy Dlouhodobá zkušenost zaměstnavatele s učněm (praktikantem), kdy v případě možného zaměstnání podstatně menší riziko neúspěchu Větší organizační zátěž jak pro firmu, tak pro školu. Vyčlenění osob pro komunikaci, výuku, řešení případné dopravy apod. Postupné vytváření sounáležitosti budoucích zaměstnanců se „svou“ firmou Firmě vzrostou náklady na učně, např. dotování obědů, nákup materiálů pro cvičnou práci, zaplacení vyčleněného zaměstnance apod. Moderní forma studia může oslovit více uchazečů a pomoci tak jak škole, tak firmě Malá firma nemusí takovou spolupráci zvládnout. Je pak třeba komunikovat s dalšími partnery a postupovat společně. Žák je zařazen do reálného prostředí firmy a pracuje s technologiemi, které by škola jen těžko získávala

Shrnutí I přes relativní organizační náročnost a nutnost přizpůsobit se novým postupům, které donedávna nebyly vlastní ani škole, ani firmě, nenacházíme lepší cestu, jak připravit žáky na povolání v konkrétní firmě, než je tato. Pokud je spolupráce podpořena vhodně voleným marketingem, je její dopad daleko zajímavější a cílenější, než jen realizace standardních praxí, jak tomu je při běžné spolupráci školy a firmy. Žáci, studující s vědomím, že se připravují na konkrétní pozici konkrétního zaměstnavatele, přistupují k tomuto úkolu mnohdy zodpovědněji, než je tomu v přípravě pro „anonymního“ zaměstnavatele.