Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Advertisements

SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_20_ Zrcadla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2 Číslo DUM: III/2/FY/2/3/20 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_03_Fyzikální,
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Stín TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
Odraz světla na rovinném zrcadle
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Základní pojmy z optiky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_VLASTIVĚDA
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Zobrazení dutým zrcadlem
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_24_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
Příčné zvětšení zrcadla
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Ohyb světla na optické mřížce
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Rovinné zrcadlo Název : VY_32_inovace_09 Fyzika - rovinné zrcadlo
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Zobrazení zrcadlem a čočkou
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Optika – zákon odrazu světla
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čočky - spojky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Zobrazení dutým zrcadlem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Dalekohled
Duté zrcadlo Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo
Světelné jevy -shrnutí
Zobrazení tenkou čočkou
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
F-Pn-P055-cocka_Spojka PAPRSKOVÁ OPTIKA 5. SPOJNÁ ČOČKA.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vypuklé zrcadlo Název : VY_32_inovace_12 Fyzika - vypuklé zrcadlo
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: 28.3.2012 Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky- Optika II Ročník: 7. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Opakování pojmů odraz světla, zrcadla Optika II Opakování pojmů odraz světla, zrcadla

klidná hladina rybníka, kaluže, studánky,… Doplň věty: Plocha, kde se dobře odráží světlo se nazývá ___________. Přírodním zrcadlem je například _____________. Úhel odrazu se ____________úhlu dopadu. Odražený paprsek _________v rovině ____________. zrcadlo klidná hladina rybníka, kaluže, studánky,… rovná leží dopadu

Dokresli odražené paprsky: α = α´ -

Jak velký je úhel odrazu v následujících úlohách? α=120º β=30º α ´=60º β ´=15º γ ´=45º γ=90º δ=0º δ ´=0º

Jak se nazývá přístroj, jehož schéma vidíte na obrázku? zrcadlo zrcadlo PERISKOP

Doplň vzdálenost. Jak daleko je dívka od svého obrazu v zrcadle, jestliže víme, že její vzdálenost od zrcadla je 1m? Obraz je 2m od vzoru. obraz vzor

obraz v ______ kulovém zrcadle závisí na vzdálenosti od předmětu. Doplň věty. obraz v ______ kulovém zrcadle závisí na vzdálenosti od předmětu. Může být zvětšený, vzpřímený, zdánlivý. Může být zmenšený, převrácený skutečný. dutém

Doplň věty. vypuklém Obraz ve ___________ zrcadle je ________ na vzdálenosti předmětu od zrcadla zdánlivý, zmenšený, vzpřímený. nezávisle

Přiřaď k typům kulových zrcadel jejich použití v praxi: vypuklá zrcadla dutá zrcadla na křižovatkách reflektory aut u zubaře zpětné zrcátko u aut kosmetika optika

Domácí úkol: Jak se využívají zrcadla v lékařství? Najdi na internetu, nebo v literatuře. Kde v Praze najdeme místnost se zrcadly? Ve svém okolí najdi zrcadla na silnicích, proč je vhodné je používat právě v místech, kde se nacházejí u Vás? Kde používá periskop?

Anotace Cíl hodiny: Opakování pojmu odraz světla, zrcadla, využití různých zrcadel v praxi. Práce s prezentací: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro 7. 8. ročník při fyzice. Průřezová témata: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D

Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com Fyzika 2. Praha: SPN a.s., 2008. ISBN 978-80-7235-381-1. JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, 2005. ISBN 80-7196-290-2. JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-315-9. JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN , 1992. BOHUNĚK, Jiří; KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Olomouc: Prometheus, 2000, ISBN 80-7196-119-1.