EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252_TÉMA_Daň z přidané hodnoty Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Finanční trh Peníze. PENÍZE  PROSTŘEDEK SMĚNY  MÍRA HODNOT  UCHOVATEL HODNOT  MÍRA INFLACE.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO54 Název.
EU_62_A_sada 1_11_M_Na poště_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Prezentace.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1602_RM SYSTÉM Téma: Pojem F. G._ RM SYSTÉM Číslo projektu:
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_62_INOVACE_36 Jméno autora: Ing. Gabriela Hautová Název.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
. EU_52_sada 1_03_ZPM_Výroba draků netradičně_Lich Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Mgr. Eva Lichá Anotace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 13 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
Název školy:Střední škola dopravy, obchodu a služeb Autor: Lenka Komárková Název projektu: Zlepšení podmínek výuky Číslo projektu:CZ /
EU_62_B_sada 1_03_M_Přímé bankovnictví_Poliačíková
Ing. Veronika Dostálková MBA
Obchod, trh Základy hospodaření.
EU_62_A_sada 2_18_M_Termínovaný vklad_Duch
PŘÍJMY A VÝDAJE DOMÁCNOSTÍ
VY_62_INOVACE_ , daň z nemovitých věcí - pozemků
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Daňová evidence STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód vzdělávacího materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
EU_32_sada 2_14_PV_Druhy map a jejich využití_Duch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
EU_52_sada 1_01_ZPM_Bezpečnost ve školní kuchyni_Lich
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
HOTOVOSTNÍ A BEZHOTOVOSTNÍ PLATEBNÍ STYK I.
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
VY_62_INOVACE_ – Monetární politika Autor Ing. Hana Sůvová
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Platit se dá i jinak než penězi.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Transformátory Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Období: září – prosinec 2011
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU_62_B_sada 1_07_M_Účet_Poliačíková
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
EU_42_sada 1_28_M_Měření 1_Lich
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Bankovnictví Mgr. Yvetta Kałužová VY_INOVACE_Kaluzova_ Šek .
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_62_INOVACE_ – Bezhotovostní platební styk
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EU_32_sada 2_04_PV_Sluneční soustava_Duch
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
EU_62_A_sada 1_18_M_Rozpočet domácnosti_Pol
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
EU_62_A_sada 1_13_M_Příjmy_Pol
Transkript prezentace:

EU_62_B_sada 1_06_M_Příkaz k úhradě_Poliačíková   Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál slouží ke zjištění finanční gramotnosti žáků, jejich představě a povědomí o nástroji úhradové formy placení jako jsou příkazy k úhradě. Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Předmět Matematika/Finanční gramotnost Tematická oblast/téma Kde a jak platíme/Bezhotovostní peníze Výsledky vzdělávání -dokázat vysvětlit, jak a čím platíme, - dokázat vysvětlit, kde a jak platíme  Klíčová slova Bezhotovostní peníze, příkaz k úhradě,účet, jednorázový a trvalý příkaz, platba Druh učebního materiálu PPT prezentace Typ vzdělávání Střední vzdělávání, 1. ročník Praktické školy dvouleté Ověřeno Datum: 11. 11. 2013 Třída: I. PRŠ 2 Zdroj [online]. [9-11-2013]. Dostupné z URL: <http://office.microsoft.com>

Úhradová forma placení Majitel účtu příkaz bance provedení platby z účtu majitele na účet někoho jiného - úhradová forma placení se provádí prostřednictvím příkazu k úhradě

Druhy příkazu k úhradě Jednorázový příkaz – pro jednorázové platby - dle způsobu platby Jednorázový příkaz – pro jednorázové platby Trvalý příkaz – platba se opakuje až do jeho zrušení (měsíční, čtvrtletní, pololetní a roční placení)

Druhy příkazu k úhradě 1. Jednotlivé příkazy (pro jednu platbu) - dle množství zadaných plateb 1. Jednotlivé příkazy (pro jednu platbu) 2. Hromadné příkazy (pro více plateb)

Příkaz k úhradě na formuláři najdete a musíte vyplnit, především: - bankovní spojení (tj. číslo účtu a identifikační kód banky) plátce - bankovní spojení příjemce – tedy toho, komu peníze převádíte (příjemce) - částku převodu a měnu převodu - na formuláři vyznačte, že se jedná o „příkaz k úhradě“ (pokud použijete elektronický způsob příkazu, vyberte jej z nabídky možností). - pokud se jedná o příkaz k úhradě na papírovém formuláři, náležitě jej podepište, tj. tak, jak jste se podepsali do podpisového vzoru

Poplatky za příkaz k úhradě Nevýhodné - zřízení příkazu k úhradě v bance Výhodné – využití přímého bankovnictví

OTÁZKY Kdy je vhodné platit jednorázovým příkazem a kdy trvalým příkazem? Na internetu zjisti, jaké jsou poplatky za příkaz k úhradě. Patří úhradové formy placení do přímého bankovnictví? Jaké jsou výhody trvalého příkazu k úhradě?