Inspekční a prosazovací přístup

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy správních činností
Advertisements

 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád)
WORKSHOP V4 +US EPA Technická sekce Oblastní inspektorát Olomouc Oddělení ochrany vod Mgr. Lukáš Čermák
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Kontrolní procesy. Funkce kontrolního procesu Dohled Srovnávání Náprava odchylek Ovlivňování budoucích rozhodnutí (zpětná vazba)
1 „Zájmy České republiky a přijetí společné měny“ Stav příprav v jednotlivých sektorech a úkoly pro další období Vladislav Flek vedoucí Organizačního výboru.
Inspekce kvality sociálních služeb
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
PIAQ Lenka Němcová. Schůzka přípravného týmu – únor 2011 Schiedam 6 účastníků (NL, IT a CZ) Diskutována zpráva z 1. workshopu v Praze Diskuse týkající.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Strategie rozvoje městské části Praha - Libuš Posouzení vlivů Strategie na životní prostředí (SEA) Ing. Bohumil Sulek, CSc. Praha-Libuš,
Účinná kontrola kvality pohonných hmot © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Poznatky z šetření stížností
Realizační tým ICZ duben 2005
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Transfer Pricing Aktuální informace z pohledu České daňové správy
Systém kontrolní činnosti SEI
Systém kontrolní činnosti SEI
Rozhodovací procesy.
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
Vnitroorganizační normy
Seminář k ukončování projektů FS Státní fond životního prostředí ČR Praha,
Posuzování vlivů na životní prostředí v územním plánování (SEA proces) Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění zákona.
Administrativní nástroje, integrovaná prevence, sankční nástroje 11. března 2009.
Psaní právních dokumentů
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
1 Postup při provádění inspekce v místě poskytování sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví Magistrát hlavního města Prahy.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
[ 1 ] MVDr. Vratislav Krupka © 2013 Státní ústav kontrolu léčiv.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Působnost odboru dozoru a regulace vodárenství - oddělení stížností, kontroly a regulace v rámci dozoru MZe v oblasti VaK Seminář MZe pro vodoprávní úřady.
Problematika Úřadu práce v kontextu poskytovatelů sociálních služeb 18. února 2014 Mgr. Jana Marie Landová.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Realizace inspekcí poskytování sociálních služeb na území Jihomoravského kraje Krajský úřad Jihomoravského kraje 2009.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 PROGRAMY INSPEKCÍ Robert Mout DCMR – Agentura pro ŽP.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 Geneticky Modifikované Organismy André van Loon VROM-Inspektorát.
[ 1 ] MUDr. Jana Mladá; Oddělení farmakovigilance Inspekce FV systému © 2011 Státní ústav kontrolu léčiv.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
TVORBA STRATEGIE HARM BORGERS
IRI ve Štýrsku ( – ) Lenka Němcová.
Data z kontrolní činnosti ČIŽP
Ústí nad Labem 4/2008 Ing. Jaromír Vachta
Analýza minimálních kritérií pro inspekce ŽP
Liberecký inspektorát ČŠI
INSPEKČNÍ A PROSAZOVACÍ PŘÍSTUP
Zákon o ochraně veřejného zdraví před hlukem a řízení hluku v komunálním prostředí (Zákon o hluku) věcný záměr.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Inspekční a prosazovací přístup -Výsledek práce 30 skupin inspektorů
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Úřad vlády České Republiky
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Intenzivní podpora škol
Transkript prezentace:

Inspekční a prosazovací přístup Pavel Šremer Project leader ČIŽP

Úvod Výsledky práce: 30 pracovních + skupin na OI, 1 na řeď., + téměř všichni vedoucí oddělení OI + 2 semináře vrcholové vedení spolu se zástupci spoluprac. Organizací Inspekční přístup Prosazovací přístup Součást strat.plánu ČIŽP(do 1Q 2006)

Inspekční přístup/strategie Úvod Předpoklady Přípravná fáze Vlastní kontroly Závěr kontroly a následné kroky

Úvod Definice inspekční činnosti: kontrola subjektů-soulad aktivit se zákony ŽP Účel: sjednocení přípravy a provádění inspekcí-zvýšení efektivity Důvody: ▪ zkušenosti inspektorů ČIŽP ▪ mezinár.spolupráce (IMPEL) ▪ minim.kritéria pro inspekce ▪ twinning-zapoj. inspektorů

Předpoklady Celkový rámec a priority Kvalitní prosaditelná legislativa, vč. legislativy o ČIŽP, druhé instance Vize-strategie-roční plány Komplexní databáze všech kontrol. subjektů Centrální metodické vedení-jednotnost Odborná způsobilost a finanční zabezpečení Spolupráce meziútvarová i s veřejnou správou, veřejností a průmyslem

Přípravná fáze – celková příprava Vychází z legislativy, strategií a plánů Plán-rutinních i neplánovaných kontrol, času na poradenství, četnosti inspekcí různých typů zařízení, zveřejňování plánů Sledování trendů v ŽP - metodické pokyny - školení Vedení a aktualizace databází-přehled o zdrojích a prioritách Zohledňovat komunikační strategii a naopak

Individuální příprava inspekce Výběr subjektu - na základě plánu/individuál.pro inspektora - upozorněním 3. osobou - vlastní zkušeností inspektora/vedoucího Studium podkladů a předchozích výsledků Zjištění vlastnictví/provozovatele Stanovení typu a způsobu kontroly Vypracování plánu přípravy a provedení k. Stanovení potřeb personálních, MTZ, školení Informování kontrolov. subjektu (plán. insp.)

Provádění inspekce Ohlášení odpovědné osobě Úvodní seznámení subjektu s účelem a požadavky kontroly (zvlášť-vysvětlovací návštěvy) Kontrola dokumentace Zjištění situace na vlastním zařízení/ v terénu Odebrání vzorků k dokumentaci Diskuze s provozovatelem Rozhodnutí inspektora o dalším postupu Sepsání záznamu/protokolu (závěry, poučení, připomínky, vyjádř.subjektu) a podepsání

Závěr jednotlivé kontroly Dle výsledků kontroly: postoupení, zaevidování nebo další postup V případě nedostatků: další postup dle prosazovací strategie ČIŽP Vyrozumění kontrolovaného subjektu o ýsledcích kontroly U zahájených řízení-získat vyjádření kontrol. subjektu U stížností a podnětů-odpověď stěžovateli Závěrečné zprávy-do databáze, souhrny zveřejňovány

Následná činnost ČIŽP Výsledky zveřejňovány a medializovány dle komunikační strategie, Vedení databází inspekční čin. a archivace Vyhodnocení kontrol od centra až po inspektora - trendy budoucích kontrol Analýza výsledků-podněty pro zlepšení legislativy, metodických postupů a odborných znalostí …..

Prosazovací přístup Předchozí kroky Počáteční fáze 1. varianta postupu (dle současné legislativy) 2. varianta (dle sjednocené legislativy) Následný postup

Předchozí kroky Po provedení kontroly dle inspekční strategie -1. vyhodnocení zjištěných skutečností na místě • Uvedení souladu/nesouladu do protokolu Podrobné vyhodnocení až po důkladném prostudování všech podkladů z kontroly

Počáteční fáze prosazování 0 nedostatky při kontrole-posunutí další kontroly, zveřejnění výsledku • Porušení zákona málo závažné (administrativní) Porušení zákona významné Porušení se závažnými nedostatky (havárie) Počínání neúmyslné Počínání úmyslné Počínání profesionální

První varianta dle převažující současné legislativy Porušení málo významné, neúmyslné při dolní hranici sazby, nápravné opatření a kontrola Porušení zákona nezávažné, jednání úmyslné či profesionální - pokuta, nápravné opatření, následná kontrola. Pokud nedostatky - vyšší sankce, omezení/ zastavení činnosti, zvýšený dohled: trvání nedostatků • Omezení/zastavení čin., trestní oznámení • Nedostatky významné, neúmyslné- -“-

První varianta dle převažující legislativy Nedostatky významné, úmyslné a profesionální - sankce, řízení o omezení /zastavení činnosti, odebrání osvědčení, po další kontrole - při neplnění: řízení o omezení/zastavení činnosti, podání trestního oznámení • Nedostatky závažné (havárie)- -“-

Druhá varianta dle sjednocené legislativy (s varovným dopisem) málo závažné nedostatky→jednání, zaslání varovného dopisu se lhůtou nápravy. Pokud po kontrole neplnění, řízení o pokutě a nápravné opatření • významné nedostatky - řízení o pokutě a nápravných opatřeních, při následném neplnění vyšší pokuta • závažné nedostatky(havárie) - pokuta, nápr. opatř., zastavení činnosti, odebrání osvědčení, při dalším neplnění trestní oznámení

Následný postup Následné kontroly Tvrdý postup v případě dalšího nesouladu Zohlednění výsledků v plánu činnosti Zveřejňování pravomocných výsledků Celá dokumentace v databázi příslušející k jednotlivým subjektům Ve všech fázích důležitá spolupráce s dalšími orgány státní správy