Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR, 7. února 2013 Úvodní slovo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OD KORUPCE K INTEGRITĚ Protikorupční opatření v oblasti vzdělávání dle
Advertisements

Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Hodnocení škol a školských zařízení
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Protidrogová politika v EU a v ČR Blanka Korčišová Viktor Mravčík Jůnův statek
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Koncepce environmentální bezpečnosti
Soustava veřejných rozpočtů II.
Vyjednání Národního strategického referenčního rámce a operačních programů na období 2007 – 2013 Jiří Čunek 1. místopředseda vlády a ministr pro místní.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
vlastní hodnocení školy
Zajištění bezpečnosti potravin v České republice
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Informační systém BOZP v ČR (IS BOZP)
Transformuje Kraj nebo kraj ?
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Studium pro školní metodiky prevence
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Dr. Ondroušek Lubomír, 1.místopředseda SAČM a specialista na problematiku DS pro vedení strukturovaných rozhovorů a vytvoření reprezentativního vzorku.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Co chceme (dělat) v letech Rožmberk jako součást území Místní akční skupiny Sdružení Růže Jiří Guth, Martina Langová a Magdalena Chytrová.
Mgr. Zuzana Jentschke - Stőcklová náměstkyně ministryně Sekce pro sociální a rodinnou politiku 10. dubna 2014.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Zdraví 2020 – Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Vladimír Valenta, Ph.D. Hlavní hygienik ČR a náměstek ministra pro ochranu.
1 PRIORITY SEKCE NÁMĚSTKYNĚ MINISTRA PRO SOCIÁLNÍ A RODINNOU POLITIKU.
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Globální akční plán WHO pro zdraví pracovníků na období Pavel Urban Státní zdravotní ústav WHO spolupracující centrum pro pracovní lékařství.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
OBECNÁ ZJIŠTĚNÍ ZE ZKUŠENOSTÍ ZAMĚSTNAVATELŮ A ZAMĚSTNANCŮ S ODŠKODŇOVÁNÍM PRACOVNÍCH ÚRAZŮ A NEMOCÍ Z POVOLÁNÍ 6. konference Společně bezpečně v EU –
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Republikový výbor pro prevenci kriminality 26. května Zpráva o stavu romské menšiny Metodika naplňování Strategie romské integrace 3.Dotace.
Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek a Zpráva o plnění Národního plánu za rok 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj.
Výroční zprávy Rady vlády pro udržitelný rozvoj 7. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území RVUR 31. březen 2010.
Vodohospodářské aktuality
Prevence domácího násilí na vládní úrovni
Trh práce v ČR, veřejné služby zaměstnanosti ČR
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
9. Tvorba individuálního plánu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Sociálně ekonomické důsledky pracovních úrazů a nemocí z povolání
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Společné setkání „minitýmů“
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Výbory a pracovní skupiny
Liberecký inspektorát ČŠI
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
9. Tvorba individuálního plánu
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Výbor pro audit ing. Bohuslav Poduška, CIA, CRMA
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Ing. Stanislava Správková
Obor zdravotních služeb MZ
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Aplikovaný výzkum Program Beta:
Transkript prezentace:

Národní akční program bezpečnosti a ochrany zdraví při práci pro období 2013 - 2014 Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR, 7. února 2013 Úvodní slovo Sociálně ekonomické aspekty - Priorita I. Zavedení funkčního systému úrazového pojištění (opatření 1) - Priorita II. Zajištění financování oblasti BOZP (opatření 2, 4) - Priorita V. Rehabilitace po pracovním úrazu a nemoci z povolání (opatření 10,11) Bc. Libuše Bělohlávková Rada vlády pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci  http://osha.europa.eu/fop/czech-republic/cs/systems/rada_bozp.php

Úvodní slovo Národní akční program bezpečnosti a ochrany zdraví při práci ( NAP BOZP) pro období 2013 – 2014 je realizačním dokumentem Národní politiky BOZP, schválené usnesením vlády č. 920 ze dne 23. července 2008. Národní politika BOZP stanoví základní priority a cíle v oblasti BOZP a ukládá Radě vlády pro BOZP - jejich rozpracování do konkrétních a střednědobých úkolů, včetně stanovení termínů a odpovědnosti za jejich splnění, - průběžně sledovat plnění stanovených úkolů, - vyhodnocovat a aktualizovat opatření podle vývoje a potřeb v oblasti BOZP. NAP BOZP se zpracovává zpravidla vždy na dva kalendářní roky. Úvod Národní akční program bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (BOZP) pro období 2013 – 2014 je realizačním dokumentem Národní politiky BOZP, schválené usnesením vlády č. 920 ze dne 23. července 2008. Ta stanoví základní priority a cíle v oblasti BOZP a ukládá Radě vlády pro BOZP jejich rozpracování do konkrétních krátkodobých a střednědobých úkolů, včetně stanovení termínů a odpovědnosti za jejich splnění. Současně je Radě vlády uloženo průběžně plnění stanovených úkolů sledovat, vyhodnocovat a aktualizovat podle vývoje a potřeb v oblasti BOZP. Národní akční program BOZP pro období 2013 – 2014 úzce navazuje na program předchozího období let 2011 – 2012, který stanovil prioritní opatření, mezi něž především patří dlouhodobě neřešená problematika úrazového pojištění a s ní spojená řada nástrojů k celkovému zkvalitnění úrovně BOZP, související motivace, podpora prevence a rehabilitace poškození zdraví z práce, vzdělávání, výzkumu a osvěty, samozřejmě za předpokladu zajištění financování této oblasti především z prostředků úrazového pojištění. V předchozím období vycházel národní program i z hlavních cílů Strategie Společenství v BOZP pro období 2007 – 2012. Vzhledem k tomu, že Evropská unie nemá v současné době ještě schválenou novou strategii pro období 2013 - 2020, předpokládá se, že po jejím zveřejnění budou rovněž přijata příslušná opatření k její realizaci na národní úrovni. Národní akční program pro období 2013 – 2014 je rozvržen do sedmi základních priorit: I. Zavedení funkčního systému úrazového pojištění - opatření č. 1 II. Zajištění financování oblasti BOZP - opatření č. 2, 3, 4 III. Prevence pracovních rizik – opatření č. 5, 6, 7 IV. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí, žáků a studentů - opatření č. 8, 9 V. Rehabilitace osob po pracovním úrazu a nemoci z povolání - opatření č. 10, 11 VI. Vzdělávání specialistů v oblasti BOZP - opatření č. 12, 13, 14 VII. Výzkum a vývoj - opatření č. 15, 16, 17, 18 Dále jsou stanovena opatření v oblasti pracovně lékařských služeb, osvěty a propagace BOZP a v rámci mezinárodní spolupráce, která by měla být v daném období plněna průběžně. Hlavním úkolem pro toto období je příprava a přijetí účinné právní úpravy úrazového pojištění, směřující k jeho zavedení do praxe od 1. ledna 2015. Dále budou probíhat práce na přípravě nové právní úpravy k zajištění bezpečnosti provozu technických zařízení a příprava právní úpravy k systémovému řešení rehabilitace osob se zdravotním postižením. Mezi další prvořadé úkoly národního programu bude patřit realizace přijatých opatření ke zvýšení bezpečnosti a ochrany zdraví ve školách a školských zařízeních a při praktické přípravě mládeže na povolání, podpora výzkumu a zvyšování úrovně odborného vzdělávání v oblasti BOZP. Ke zkvalitnění úrovně bezpečnosti a ochrany zdraví při práci by měla přispět podpora projektů financovaných z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního programu Zaměstnanost a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, v novém programovém období 2014 – 2020. Jeho příprava bude vrcholit v první polovině roku 2013 a bude důležité, jak dalece se podaří v rámci nových programů zohlednit oblast BOZP.

Rada vlády pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci Stálý poradní orgán vlády ČR v oblasti bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci Zřízena vládou České republiky usnesením vlády č.858 ze dne 3. září 2003. Řídí se Statutem a Jednacím řádem, zasedá minimálně 4 x do roka.

Složení Rady vlády 28 členů předseda – ministr práce a sociálních věcí 9 náměstků ministrů resortů generální inspektor Státního úřadu inspekce práce předseda Českého báňského úřadu předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost předsedkyně Českého statistického úřadu 5 zástupců zaměstnanců 5 zástupců zaměstnavatelů 4 nezávislí odborníci v oblasti BOZP

Rada vlády v rámci své činnosti projednává a doporučuje změny resortních koncepcí v oblasti BOZP, projednává a doporučuje priority ve výzkumu, identifikuje aktuální problémy v oblasti BOZP, projednává a doporučuje vhodná opatření v zaměření plánů prevence rizik a sleduje jejich plnění, hodnotí účinnost přijímaných preventivních opatření v oblasti prevence rizik při práci a doporučuje jejich změny a doplňky.

Pracovní orgány Rady vlády Stálé výbory pro technickou bezpečnost pro legislativu pro vzdělávání a výzkum pro sociální a zdravotní problematiku Pracovní skupiny pro národní dokumenty BOZP a úrazové pojištění pro aktualizaci seznamu nemocí z povolání

2. Nástroje k uplatňování a prosazování Národní politiky BOZP právní rámec ekonomické nástroje podpory BOZP institucionální nástroje k prosazování a vynucování dodržování pravidel informační a osvětové nástroje

Základní priority a cíle národní politiky BOZP Prevence pracovních rizik 1.1 Vyhledávání, hodnocení a řízení pracovních rizik 1.2 Pracovně lékařské služby 1.3 Multidisciplinární služby v prevenci rizik 2. Ochrana specifických skupin osob 2.1 Rizikové práce 2.2 Děti, žáci, studenti a mladiství zaměstnanci 2.3 Zaměstnanci vyšších věkových kategorií 2.4 Osoby se zdravotním postižením 2.5 Agenturní zaměstnanci a zahraniční pracovníci

3. Zmírnění případně odstranění důsledků poškození zdraví z práce - ucelená rehabilitace po pracovním úrazu a nemoci z povolání 4. Výchova a vzdělávání pro oblast BOZP 5. Výzkum a vývoj 6. Informace a poradenství 7. Osvěta a propagace 8. Činnost kontrolních orgánů státní správy 9. Spolupráce orgánů, institucí, sociálních partnerů a odborné veřejnosti 10. Zahraniční a mezinárodní spolupráce

Národní akční program BOZP pro období 2013 - 2014 NAP BOZP pro období 2013 – 2014 úzce navazuje na program předchozího období let 2011 – 2012, který stanovil prioritní opatření, mezi ně především patří dlouhodobě neřešená problematika úrazového pojištění a s ní spojená řada nástrojů k celkovému zkvalitnění úrovně BOZP, související motivace, podpora prevence a rehabilitace poškození zdraví z práce, vzdělávání, výzkumu a osvěty . . . . . . . samozřejmě za předpokladu zajištění financování této oblasti - především z prostředků úrazového pojištění. V předchozím období vycházel národní program i z hlavních cílů Strategie Společenství v BOZP pro období 2007 – 2012. Zatím EU nemá ještě schválenou novou strategii pro období 2013 - 2020, předpokládá se, že po jejím zveřejnění budou rovněž přijata příslušná opatření k její realizaci na národní úrovni. Národní akční program BOZP pro období 2013 – 2014 úzce navazuje na program předchozího období let 2011 – 2012, který stanovil prioritní opatření, mezi něž především patří dlouhodobě neřešená problematika úrazového pojištění a s ní spojená řada nástrojů k celkovému zkvalitnění úrovně BOZP, související motivace, podpora prevence a rehabilitace poškození zdraví z práce, vzdělávání, výzkumu a osvěty, samozřejmě za předpokladu zajištění financování této oblasti především z prostředků úrazového pojištění. V předchozím období vycházel národní program i z hlavních cílů Strategie Společenství v BOZP pro období 2007 – 2012. Vzhledem k tomu, že Evropská unie nemá v současné době ještě schválenou novou strategii pro období 2013 - 2020, předpokládá se, že po jejím zveřejnění budou rovněž přijata příslušná opatření k její realizaci na národní úrovni. Národní akční program pro období 2013 – 2014 je rozvržen do sedmi základních priorit: I. Zavedení funkčního systému úrazového pojištění - opatření č. 1 II. Zajištění financování oblasti BOZP - opatření č. 2, 3, 4 III. Prevence pracovních rizik – opatření č. 5, 6, 7 IV. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí, žáků a studentů - opatření č. 8, 9 V. Rehabilitace osob po pracovním úrazu a nemoci z povolání - opatření č. 10, 11 VI. Vzdělávání specialistů v oblasti BOZP - opatření č. 12, 13, 14 VII. Výzkum a vývoj - opatření č. 15, 16, 17, 18 Dále jsou stanovena opatření v oblasti pracovně lékařských služeb, osvěty a propagace BOZP a v rámci mezinárodní spolupráce, která by měla být v daném období plněna průběžně. Hlavním úkolem pro toto období je příprava a přijetí účinné právní úpravy úrazového pojištění, směřující k jeho zavedení do praxe od 1. ledna 2015. Dále budou probíhat práce na přípravě nové právní úpravy k zajištění bezpečnosti provozu technických zařízení a příprava právní úpravy k systémovému řešení rehabilitace osob se zdravotním postižením. Mezi další prvořadé úkoly národního programu bude patřit realizace přijatých opatření ke zvýšení bezpečnosti a ochrany zdraví ve školách a školských zařízeních a při praktické přípravě mládeže na povolání, podpora výzkumu a zvyšování úrovně odborného vzdělávání v oblasti BOZP. Ke zkvalitnění úrovně bezpečnosti a ochrany zdraví při práci by měla přispět podpora projektů financovaných z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního programu Zaměstnanost a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, v novém programovém období 2014 – 2020. Jeho příprava bude vrcholit v první polovině roku 2013 a bude důležité, jak dalece se podaří v rámci nových programů zohlednit oblast BOZP.

do sedmi základních priorit: Národní akční program pro období 2013 – 2014 je rozvržen do sedmi základních priorit: I. Zavedení funkčního systému úrazového pojištění – opatření 1 II. Zajištění financování oblasti BOZP – opatření 2, 3, 4 III. Prevence pracovních rizik – opatření 5, 6, 7 IV. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí, žáků a studentů - opatření 8, 9 V. Rehabilitace osob po pracovním úrazu a nemoci z povolání - opatření 10, 11 VI. Vzdělávání specialistů v oblasti BOZP - opatření č. 12, 13, 14 VII. Výzkum a vývoj - opatření č. 15, 16, 17, 18 Dále jsou stanovena opatření v oblasti pracovně lékařských služeb, osvěty a propagace BOZP a v rámci mezinárodní spolupráce, která by měla být v daném období plněna průběžně. Národní akční program BOZP pro období 2013 – 2014 úzce navazuje na program předchozího období let 2011 – 2012, který stanovil prioritní opatření, mezi něž především patří dlouhodobě neřešená problematika úrazového pojištění a s ní spojená řada nástrojů k celkovému zkvalitnění úrovně BOZP, související motivace, podpora prevence a rehabilitace poškození zdraví z práce, vzdělávání, výzkumu a osvěty, samozřejmě za předpokladu zajištění financování této oblasti především z prostředků úrazového pojištění. V předchozím období vycházel národní program i z hlavních cílů Strategie Společenství v BOZP pro období 2007 – 2012. Vzhledem k tomu, že Evropská unie nemá v současné době ještě schválenou novou strategii pro období 2013 - 2020, předpokládá se, že po jejím zveřejnění budou rovněž přijata příslušná opatření k její realizaci na národní úrovni. Národní akční program pro období 2013 – 2014 je rozvržen do sedmi základních priorit: I. Zavedení funkčního systému úrazového pojištění - opatření č. 1 II. Zajištění financování oblasti BOZP - opatření č. 2, 3, 4 III. Prevence pracovních rizik – opatření č. 5, 6, 7 IV. Bezpečnost a ochrana zdraví dětí, žáků a studentů - opatření č. 8, 9 V. Rehabilitace osob po pracovním úrazu a nemoci z povolání - opatření č. 10, 11 VI. Vzdělávání specialistů v oblasti BOZP - opatření č. 12, 13, 14 VII. Výzkum a vývoj - opatření č. 15, 16, 17, 18 Dále jsou stanovena opatření v oblasti pracovně lékařských služeb, osvěty a propagace BOZP a v rámci mezinárodní spolupráce, která by měla být v daném období plněna průběžně. Hlavním úkolem pro toto období je příprava a přijetí účinné právní úpravy úrazového pojištění, směřující k jeho zavedení do praxe od 1. ledna 2015. Dále budou probíhat práce na přípravě nové právní úpravy k zajištění bezpečnosti provozu technických zařízení a příprava právní úpravy k systémovému řešení rehabilitace osob se zdravotním postižením. Mezi další prvořadé úkoly národního programu bude patřit realizace přijatých opatření ke zvýšení bezpečnosti a ochrany zdraví ve školách a školských zařízeních a při praktické přípravě mládeže na povolání, podpora výzkumu a zvyšování úrovně odborného vzdělávání v oblasti BOZP. Ke zkvalitnění úrovně bezpečnosti a ochrany zdraví při práci by měla přispět podpora projektů financovaných z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního programu Zaměstnanost a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, v novém programovém období 2014 – 2020. Jeho příprava bude vrcholit v první polovině roku 2013 a bude důležité, jak dalece se podaří v rámci nových programů zohlednit oblast BOZP.

podpora výzkumu a vývoje, Hlavním úkolem pro období 2013 - 2014 je příprava a přijetí účinné právní úpravy úrazového pojištění, směřující k jeho zavedení do praxe od 1. ledna 2015. Dále budou probíhat práce na přípravě nové právní úpravy k zajištění bezpečnosti provozu technických zařízení právní úpravy k systémovému řešení rehabilitace osob se zdravotním postižením. Mezi další prvořadé úkoly národního programu bude patřit realizace přijatých opatření ke zvýšení bezpečnosti a ochrany zdraví ve školách a školských zařízeních a při praktické přípravě mládeže na povolání, podpora výzkumu a vývoje, zvyšování úrovně odborného vzdělávání v oblasti BOZP. Ke zkvalitnění úrovně bezpečnosti a ochrany zdraví při práci by měla přispět podpora projektů financovaných z Evropského sociálního fondu v rámci Operačního programu Zaměstnanost a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, v novém programovém období 2014 – 2020. Jeho příprava bude vrcholit v první polovině roku 2013 a bude důležité, jak dalece se podaří v rámci nových programů zohlednit oblast BOZP.

Sociálně ekonomické aspekty Národního akčního programu BOZP pro období 2013 - 2014 Sociálně ekonomické aspekty NAP - Priorita I. Zavedení funkčního systému úrazového pojištění – opatření 1 - Priorita II. Zajištění financování oblasti BOZP- opatření 2, 4 - Priorita V. Rehabilitace osob po pracovním úrazu a nemoci z povolání - opatření 10,11

Priorita I. Zavedení funkčního systému úrazového pojištění Opatření 1: Projednat v Radě vlády zprávu o aktuálním stavu prací na právní úpravě úrazového pojištění, směřující k nabytí účinnosti od 1. ledna 2015, a dále důsledně sledovat a vyhodnocovat stav plnění úkolů k přípravě systému úrazového pojištění až do stavu jeho faktického zvedení do praxe. Zodpovědnost: MF Spolupráce: MPSV, MZ, Pracovní skupina RV pro úrazové pojištění Termín: 31. března 2013, dále průběžně do splnění úkolu   Projednat v Radě vlády zprávu o aktuálním stavu prací na právní úpravě úrazového pojištění, směřující k nabytí účinnosti od 1. ledna 2015, a dále důsledně sledovat a vyhodnocovat stav plnění úkolů k přípravě systému úrazového pojištění až do stavu jeho faktického zvedení do praxe. Zodpovědnost: MF Spolupráce: MPSV, MZ, Pracovní skupina RV pro úrazové pojištění Termín: 31. března 2013, dále průběžně do splnění úkolu  

Důvod zařazení opatření do NAP dlouhodobě nevyřešená oblast opatření opakovaně přechází z předchozích NAP neuspokojivý vývoj přípravy nové právní úpravy zejména v období posledních dvou let návaznost na předchozí NAP Cíl Připravit nový systém úrazového pojištění se zavedením prvků motivace, prevence, rehabilitace. Nutnost řešit současný stav právní úpravy Očekává se stanovisko zástupců MF ČR k přípravě nové právní úpravy ve smyslu usnesení vlády z 24. října 2012. co předcházelo (návaznost na předchozí NAP), důvod zařazení opatření, co je cílem, případně, kde je problém či se očekává vysvětlení zástupců zodpovědných rezortů;

Priorita II. Zajištění financování oblasti BOZP Opatření 4: Při přípravě programového období 2014 – 2020 Evropského sociálního fondu uplatnit v rámci Operačního programu Zaměstnanost a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci se zaměřením na programy prevence a rehabilitace poškození zdraví z práce. Zodpovědnost: MPSV, MŠMT Spolupráce: Rada vlády pro BOZP Termín: 30. června 2013, dále průběžně Při přípravě programového období 2014 – 2020 Evropského sociálního fondu uplatnit v rámci Operačního programu Zaměstnanost a Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání oblast bezpečnosti a ochrany zdraví při práci se zaměřením na programy prevence a rehabilitace poškození zdraví z práce. Zodpovědnost: MPSV, MŠMT Spolupráce: Rada vlády pro BOZP Termín: 30. června 2013, dále průběžně

Priorita II. Zajištění financování oblasti BOZP Opatření 2: Připravit a projednat v Radě vlády návrh na zajištění financování opatření k realizaci priorit a cílů Národní politiky bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, schválené usnesením vlády č. 920 ze dne 23. července 2008. Zodpovědnost: MF Připraví: Pracovní skupina Rady vlády pro národní dokumenty BOZP a pro úrazové pojištění Spolupráce: MPSV, MZ, MPO, ČBÚ, sociální partneři Termín: 31. března 2013

Priorita V. - Rehabilitace po pracovním úrazu a nemoci z povolání Opatření 10: Připravit a projednat v Radě vlády návrh systémového řešení ucelené rehabilitace osob po pracovním úrazu a nemoci z povolání směřující ke zmírnění sociálních a ekonomických důsledků poškození zdraví z práce a ke zpětnému začlenění do pracovního procesu, včetně stanovení konkrétních opatření k realizaci. Zodpovědnost: MPSV Spolupráce: MZ, MŠMT Termín: 30. června 2013   Priorita V. - Rehabilitace po pracovním úrazu a nemoci z povolání Opatření: 10. Připravit a projednat v Radě vlády návrh systémového řešení ucelené rehabilitace osob po pracovním úrazu a nemoci z povolání směřující ke zmírnění sociálních a ekonomických důsledků poškození zdraví z práce a ke zpětnému začlenění do pracovního procesu, včetně stanovení konkrétních opatření k realizaci. Zodpovědnost: MPSV Spolupráce: MZ, MŠMT Termín: 30. června 2013   Navrhnout zadání projektu na zpracování komplexní analýzy sociálně ekonomických důsledků pracovních úrazů a nemocí z povolání; dle závěrů analýzy přijmout příslušná doporučení. Zodpovědnost: MPSV, MF, MZ Spolupráce: VÚBP, VÚPSV, SZÚ, pojišťovny, Stálý výbor pro sociální a zdravotní problematiku Rady vlády Termín: 31. prosince 2013

Priorita V. - Rehabilitace po pracovním úrazu a nemoci z povolání Opatření 11: Navrhnout zadání projektu na zpracování komplexní analýzy sociálně ekonomických důsledků pracovních úrazů a nemocí z povolání; dle závěrů analýzy přijmout příslušná doporučení. Zodpovědnost: MPSV, MF, MZ Spolupráce: VÚBP, VÚPSV, SZÚ, pojišťovny, Stálý výbor pro sociální a zdravotní problematiku Rady vlády Termín: 31. prosince 2013