Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Monitor Projekt Gymnázia Nymburk podpořený z prostředků ESF.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Plošné testování 5. a 9. tříd v kontextu stavu českého školství Senát Parlamentu ČR
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Veřejná diskuse o standardu kvality profese učitele Váš hlas je důležitý, Váš hlas má vliv. Mgr. Vladimír Srb, MŠMT manažer pracovní skupiny.
ČŠI a vlastní hodnocení školy
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Konference projektu Cesta ke kvalitě
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech Zora Syslová.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
vlastní hodnocení školy
EUROPASS EUROPASS PaedDr. Miroslava Salavcová
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Kvalitní škola – kritéria a indikátory hodnocení
Personální plánování.
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
První zkušenosti s evaluací
VIKBA32 Informační vzdělávání
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz 2. ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů uvnitř škol Régis CRISTIN Doktor v oboru jazykověda Učitelství jako profese, která se profesionalizuje Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Co je to „profesionální“ vyučující? Vzdělávací model vycházející ze společenských věd a světa ekonomiky Model, který spojuje účelnost a praktičnost činnosti Model, v němž jsou „znalosti“ progresivně nahrazovány „dovednostmi“ Model, v němž je idea předávání znalostí nahrazena ideou žáků, kteří si osvojují dovednosti Ten, kdo umí jednat a reagovat v kontextu Člověk na svém místě Ten, kdo vychází z dobré praxe Ten, kdo umí reagovat na poptávku (společenskou, individuální...) Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Disciplinární model/paradigma Profesionální model/paradigma Jaké jsou hlavní vzdělávací modely, které zastupují vzdělávací kulturu dané země? Sciences de l’éducation těchto modelů vymezuje 6 a najdeme je po celém světě: Disciplinární model/paradigma Profesionální model/paradigma Behaviorální model/paradigma Paradigma řemesla Osobnostní paradigma Paradigma společenské Založený na dovednostech učeného/vzdělaného učitele, který ovládá vědění a aplikuje principy Založený na dovednostech praktika se schopností sebereflexe, který analyzuje a zlepšuje své postupy Založený na dovednostech učitele odborníka, který organizuje výuku žáků Založené na dovednostech učitele se zaběhlými postupy jakožto člověk z oboru Založené na dovednostech učitele, který vyučuje díky svým osobnostním kvalitám Založené na dovednostech učitele, jakožto politického a společenského aktéra Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Jak upravit, zlepšit a rozrůznit vzdělávání vyučujících? Nejprve je třeba zohlednit a popsat převažující vzdělávací systém dané země v daném čase a zohlednit specifické podmínky vzdělávání, které v této zemi jsou Dále je třeba přesně definovat nový model/paradigma, který bude udávat další směřování Je nezbytné vytvořit soubor nových profesních dovedností, jež je třeba si osvojit Následně využít strategie vysokoškolského studia a dalšího vzdělávání, jež by mohly spustit plánovaný proces úprav/zlepšení A dále měřit pomocí kritérií a ukazatelů očekávané zlepšení – nová profesní chování, zlepšení školních výsledků, rostoucí zodpovědnost vyučujících... Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Co je k reformě vysokoškolského studia a dalšího vzdělávání nezbytné? Vytvořit referenční rámec primárního studia, který bude v souladu s novými nástroji, s nimiž se počítá v rámci reformy, právních předpisů... (Kritérium koherence) Vytvořit systém dalšího vzdělávání, který bude plánovaný a progresivní a bude sledovat stejné cíle jako vysokoškolské studium (kritéria: progresivita a účelnost) Vytvořit systém dalšího vzdělávání, který bude nástavbou vysokoškolského studia (kritéria: koherence a návaznost) Zajistit, aby další vzdělávání nebylo v rozporu s existující vzdělávací kulturou (kritéria: koherence a prohlubování) Zajistit, aby bylo další vzdělávání založeno na osvědčených zkušenostech z praxe (kritéria: dobrá praxe) Počítat s tím, že jde o dlouhodobý proces závislý na počátečním profilu vyučujících Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Jak na to a jaké otázky si položit? Jaká je profil osob, které mají být vzdělávány (osobnostní/kulturní/profesní rysy)? Jaký je nový profesní profil, s nímž studium počítá? Které klíčové dovednosti (či skupiny dovedností) je třeba si osvojit? Jaké úrovně odbornosti v těchto klíčových odbornostech je třeba na konci studia dosáhnout? Jak budeme nabývání těchto dovedností ověřovat? Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz

Shrnutí Pro koncepci vysokoškolského studia existuje přesná podrobná metodologie přizpůsobená každému kontextu a každé zemi Je založena na jasném postupu, který se skládá ze 3 částí: Analýza potřeb Zavedení studijních plánů a školení Analýza požadovaných a získaných dovedností A dále na termínech jako např.: potřeba/dovednost, zadávací řízení/dokumentace a specifikace, profesní cíle/operační cíle, plán vzdělávání/vzdělávací nástroj, hodnocení podle kritérií a ne podle norem... Využívá technické nástroje: referenční profily, průzkumové a evaluační dotazníky, studijní plány a moduly... Děkuji za pozornost. Praha, 1. – 2. 12. 2016 www.konference.nidv.cz