UDRŽITELNOST PROJEKTŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
UDRŽITELNOST PROJEKTU DLE ŘÍDÍCÍ DOKUMENTACE REGIONÁLNÍHO OPERAČNÍHO PROGRAMU STŘEDNÍ MORAVA.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Seminář pro příjemce v rámci výzvy IOP č. 03 – Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě , 9:30 hod Učebna č.3, 1. patro Ministerstvo vnitra,
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Konzultace k problematice registrací poskytovatelů sociálních služeb.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 2 – Zlepšování kvality.
Vnitřní předpisy účetní jednotky Porada odboru veřejné správy, dozoru a kontroly Ing. Tomáš Sluka Ministerstvo financí odbor Regulace a metodika účetnictví.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Seminář pro žadatele IROP
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Projektová žádost a přílohy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Jednoduché účetnictví
Seminář pro příjemce OPVK
Občanské soudní řízení I.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář k dotačnímu programu Rozvoj materiálně technické základny mimoškolních aktivit dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
Občanské soudní řízení I.
Realizace a vyúčtování malého projektu
Občanské soudní řízení I.
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

UDRŽITELNOST PROJEKTŮ Karlovy Vary 8. 12. 2016

Pravidla a povinnosti příjemce v době udržitelnosti OBSAH - PROGRAM Pojem udržitelnost Pravidla a povinnosti příjemce v době udržitelnosti Monitorovací zpráva + povinné přílohy Nejčastější pochybení a nedostatky a jejich možná řešení Diskuze

1. Udržitelnost projektu Doba, po kterou musí příjemce zachovat výstupy projektu - tj. naplnění a udržení cílů a účelů projektů Výstupy projektu musí být udrženy v nezměněné podobě po dobu 5 let (resp. 3 let ) ode dne finančního ukončení projektu Povinnost příjemce zajišťovat provoz a stav výstupů projektu s péčí řádného hospodáře Udržet v nezměněném stavu indikátory hlášení, horizontální témata a environmentální kritéria pro maximální uspokojení potřeb uživatelů Předkládání zpráv o zajištění udržitelnosti s aktuálními informacemi za sledované období Monitorovat shodu stavu v udržitelnosti se stavem deklarovaným ve Smlouvě o poskytnutí dotace a závěrečné monitorovací zprávě se žádostí o platbu

2. Pravidla a povinnosti příjemce v době udržitelnosti ZÁKLADNÍ ZDROJE INFORMACÍ O POVINNOSTECH Smlouva o poskytnutí dotace čl. II., V., IX., XIII. a XVII.; příloha Žádost o poskytnutí dotace Příručka pro příjemce: Příloha č. 2 Publicita projektu, Příloha č. 10 Přepočtený stav zaměstnanců, Příloha č.11a Změny v projektu, Příloha č. 15 Metodické listy k indikátorům Externí metodické pokyny Přehled platných metodických pokynů s uvedením platnosti k jednotlivým výzvám na http://www.nuts2severozapad.cz Příručka pro žadatele Příloha č. 10a, 10b Výpočet a tabulka finanční mezery

2. Pravidla a povinnosti příjemce v době udržitelnosti Splnit účel projektu a zachovat ho po dobu udržitelnosti; dosažené hodnoty indikátorů je třeba uchovat po celou dobu udržitelnosti Nepřevádět práva a povinnosti vyplývající z projektu na třetí osobu bez souhlasu řídícího orgánu Pronajmout či vypůjčit majetek pouze s písemným souhlasem řídícího orgánu a za stanovených podmínek Oznamovat všechny změny a zásahy, které se v průběhu udržitelnosti vyskytnou Zajistit plnění partnerských smluv Dodržet harmonogram předkládání monitorovacích zpráv – termíny jsou uvedeny v dopise o finančním ukončení projektu

3. Monitorovací zpráva o zajištění udržitelnosti PŘEDLOŽENÍ MONITOROVACÍ ZPRÁVY V tištěné a elektronické podobě Vždy do 20 pracovních dnů po uplynutí každých 12 měsíců od data finančního ukončení projektu – termín upozornění prostřednictvím IS Benefit (Daemon) VYPLNĚNÍ MONITOROVACÍ ZPRÁVY Prostřednictvím webové aplikace IS BENEFIT7+ Načíst data z IS MONIT7+ Podepsána statutárním zástupcem dle podpisového vzoru

3. Monitorovací zpráva o zajištění udržitelnosti 1. Informace o monitorovací zprávě 2. Informace o projektu / příjemci 3. Popis realizace projektu za sledované období 4. Přehled uskutečněných kontrol ve sledovaném období 5. Změny v projektu vzniklé během sledovaného období 6. Indikátory hlášení Rovné příležitosti 8. Environmentální kritéria Přílohy Čestné prohlášení

3. Monitorovací zpráva - vyplnění Informace o monitorovací zprávě, projektu a příjemci načteny z IS MONIT7+ a IS BENEFIT7+ Popis realizace – uvést aktuální stav za sledované období o provozu, údržbě, užívání výstupů projektu, popsat případné události vztahující se k projektu, popsat publicitu projektu Přehled uskutečněných kontrol – veřejnosprávní kontroly, audity, kontroly třetích subjektů (FÚ, ÚOHS, apod.) – vyplnit kdo, kdy a výsledek kontroly Změny v projektu – uvést všechny změny oznámené ve sledovaném období, uvádí se datum doručení na ÚRR, v rámci MZ podaná Oznámení o nepodstatných změnách – příloha MZ č. 8

3. Monitorovací zpráva - vyplnění Indikátory hlášení - uvést aktuální stav indikátoru (stav se nezměnil, případně uvést důvod změny) Indikátor partneři – datum dosažené hodnoty je shodné s datem uzavření partnerské smlouvy, spolupráce v provozní fázi se dokládá v příloze č. 5 MZ, v případě nerelevance pak čestným prohlášením statutárního zástupce o udržení indikátoru Indikátor plochy (objektů či území) – datum dosažené hodnoty je shodné s datem ukončení fyzické realizace, změny indikátorů mohou nastat v návaznosti na změny či zásahy do projektu, rovněž je třeba uvést aktuální stav indikátoru v předkládané MZ za sledované období (např. stav nezměněn)

3. Monitorovací zpráva - vyplnění Indikátor pracovní místa – uvést dosaženou hodnotu za sledované období tj. výpočet přepočteného stavu pracovníků za 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců uvést do tabulky dle Přílohy č. 10 Příručky pro příjemce Rovné příležitosti – uvést uskutečněná opatření pro zajištění vlivu na rovné příležitosti ve sledovaném období Popis opatření v minulém čase – velmi často je uveden text z doby realizace, nutné aktualizovat (např. konání akcí, zachování bezbariérových přístupů, parkovacích ploch pro invalidy apod.)

3. Monitorovací zpráva - vyplnění Environmentální kritéria – popis plnění kritéria aktuálně za sledované období, uvádět dosaženou hodnotu kritéria ve sledovaném období – hodnota se v tomto případě nenačítá v IS Benefit automaticky jako je tomu např. u hodnot indikátorů Přílohy – přílohy se předkládají v tištěné podobě podle Příručky pro příjemce, a to s titulními listy jednotlivých příloh (včetně nerelevantních) Příloha č. 1 Čestné prohlášení – nepředkládá se samostatně, je součástí monitorovací zprávy (bod10), originálně podepsané statutárním zástupcem příjemce dle podpisového vzoru

3. Monitorovací zpráva - přílohy Příloha č. 2 – doklady o vedení majetku, zaúčtování majetku (výpisy z hlavní účetní knihy), aktuální inventární karty a inventurní soupis majetku s analytickým členěním Příloha č. 3 – doklady o trvání pojištění majetku – aktuální pojistná smlouva s případnými dodatky ke smlouvě, výpisy z bankovního účtu s úhradou pojištění za sledované období nebo potvrzení vystavené pojišťovnou o trvání pojištění a o zaplacení pojistného ke dni vystavení tohoto potvrzení Příloha č. 4 – doklady prokazující dodržení pravidel pro publicitu – fotodokumentace pamětní desky, print screen webových stránek (hyperlinky s odkazem na www.europa.eu a www.nuts2severozapad.cz musí být funkční), brožury musí obsahovat sdělení „neprodejné“ na zadní straně

3. Monitorovací zpráva - přílohy Příloha č. 5 – dokumenty prokazující naplnění či udržení indikátorů se v případě spolupráce s partnery v provozní fázi předkládají formou záznamů ze setkání vč. prezenční listiny, dále se dokládají výpočtem plochy a výkresem z projektové dokumentace plochy budov a území v případě změny nebo zásahu, k pracovním místům se předkládají pracovní smlouvy, mzdové listy, tabulky s výpočtem přepočtených pracovníků, atd. V případě, že se stav indikátorů od ukončení realizace nezměnil, předkládá se čestné prohlášení statutárního zástupce o udržení indikátorů ve sledovaném období. Příloha č. 6 – doklady o udržení environmentálních kritérií a rovných příležitostí – většinou se jedná o přehled akcí nebo událostí konajících se ve sledovaném období nebo doložení fotodokumentací bezbariérového přístupu, akcí…

3. Monitorovací zpráva - přílohy Příloha č. 7 – výpočet maximální výše dotace u projektů vytvářejících příjmy – předkládá se tabulka výpočtu finanční mezery s podklady provozních výdajů a provozních příjmů za sledované období (výstupy z účetnictví, příp. zpracované v excelu – vždy podepsané odpovědnou osobou za účetnictví) Příloha č. 8 – doklady ke změnám v projektu – v případě změn, které nebyly nahlášeny ve sledovaném období, se předkládá změna (nepodstatná) na aktuálním formuláři Oznámení příjemce o změnách v projektu s přílohami dokládajícími předmětnou změnu Příloha č. 9 – doklady k zásahům do projektu – předkládají se doklady, které nemohly být předloženy v průběhu sledovaného období v návaznosti na souhlas ÚRR vydaný před provedením zásahu do projektu

3. Monitorovací zpráva - přílohy Příloha č. 10 – fotodokumentace prokazující udržitelnost projektu – předkládají se fotografie v tištěné podobě, a to aktuálně pořízené ve sledovaném období Příloha č. 11 – potvrzení věřitele o splácení závazku – v případě sjednání úvěru pořízeného na financování projektu se předkládají bankovní výpisy úvěru, příp. doklady k uvolnění zástavy po ukončení úvěrové smlouvy Příloha č.12 – dokumentace k VZ – doklady prokazující splnění povinnosti veřejného zadavatele dle ustanovení § 147a odstavec 1 písm. a) b) c) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách – printscreeny z profilu veřejného zadavatele – týká se VZ kontrolovaných po 1. 9. 2012 podle zákona

3. Monitorovací zpráva - přílohy Příloha č. 13 – další relevantní doklady např. v případě předkládání monitorovací zprávy za 1. rok udržitelnosti se dokládá výpis z projektového účtu s připsáním závěrečné platby dotace, pravomocný kolaudační souhlas v případě zkušebního provozu nebo dočasného užívání stavby při ukončení realizace projektu, atd. Monitorovací zpráva o zajištění udržitelnosti a povinné přílohy se vždy předkládají v originále a kopii. Při kontrole se ověřují kopie dokladů dle originálů a po ukončení kontroly se originální složka vrací příjemci. Je možné předkládat i složku s úředně ověřenými dokumenty. Fotodokumentace se předkládá alespoň částečně v tištěné barevné variantě (ostatní možno na CD).

3. Povinnosti veřejného zadavatele po ukončení VZ Zadavatel dokládá spolu s první monitorovací zprávou o zajištění udržitelnosti zveřejnění na profilu zadavatele dle § 147a ZVZ: smlouvy uzavřené na VZ včetně všech jejích změn a dodatků (odst. 1 písm. a) výši skutečně uhrazené ceny za plnění VZ (odst. 1 písm. b); seznam subdodavatelů dodavatele VZ (odst. 1 písm. c). Zadavatel zveřejnění na profilu zadavatele dokládá v tištěné formě z prostředí profilu zadavatele (printscreen, sestava, apod.), přičemž z těchto dokumentů musí být patrné zejména: co je zveřejněno – § 147a odst. 1 zákona č. 137/2016 Sb., o veřejných zakázkách - tj. smlouva, změny, dodatky, výše uhrazené ceny, seznam subdodavatelů; kdy to bylo zveřejněno – dle § 147a odst. 2 až 8 ZVZ

3. Povinnosti veřejného zadavatele po ukončení VZ Zadavatel zajistí, aby všechny dokumenty a informace, které byly uveřejněny na profilu zadavatele, byly bezplatně veřejně přístupné. (Vyhláška č. 133/2012 Sb. o uveřejňování vyhlášení pro účely zákona o veřejných zakázkách a náležitostech profilu zadavatele, ve znění vyhlášky č. 171/2015 Sb., § 8 – Požadavky na náležitosti profilu zadavatele, odst. 1 písm. g) V rámci předložené monitorovací zprávy o zajištění udržitelnosti bude také provedena kontrola údajů zveřejněných v prostředí profilu zadavatele.

4. Nejčastější pochybení v době udržitelnosti Neudržení monitorovacích indikátorů Nezajištění povinné publicity Pronájem nebo výpůjčka majetku bez souhlasu poskytovatele Provedení podstatných změn projektu bez oznámení /souhlasu poskytovatele Zásahy do investice bez oznámení/souhlasu poskytovatele Nenahlášení poškození nebo odcizení majetku Převedení vlastnického práva, zcizení nebo zřízení zástavního práva u majetku pořízeného z dotace Nedodržení lhůty pro předložení monitorovací zprávy

4. Nejčastější pochybení v době udržitelnosti Partnerské smlouvy: Nejsou uzavřeny na celou dobu projektu; např. nesoulad s údaji uvedenými v Žádosti o dotaci – „...partner se podílí na projektu ve všech fázích...“ a partnerská smlouva je uzavřena jen do ukončení doby realizace projektu Po prodloužení doby realizace projektu nepokrývají partnerské smlouvy dobu udržitelnosti projektu – uzavřeny na konkrétní časový úsek (např. na 5 let), končí pak dříve, protože se při uzavírání partnerských smluv předpokládalo dodržení harmonogramu projektu Není doloženo plnění partnerské smlouvy dle jejího obsahu ve všech fázích projektu, např. záznamy z jednání, fotodokumentace, zajištění publicity partnera, apod.

4. Nejčastější pochybení v době udržitelnosti Počet nově vytvořených pracovních míst: Nedoložení pracovních smluv / dohod, pracovních náplních a mzdových listů u nově vytvořených míst Nedoložení tabulky přepočteného stavu zaměstnanců dle přílohy č. 10 Příručky pro příjemce Nedodržení termínu naplnění indikátoru nejpozději do 1 roku od ukončení realizace projektu Využití kapacity ubytovacích zařízení: Nedoložení zpracovaného výpočtu obsazených pokojů za sledované období včetně výstupu z hotelového informačního systému popř. knihy hostů nebo kopií ubytovacích karet

4. Nejčastější pochybení v době udržitelnosti Internetové stránky příjemce/projektu: Neprezentují projekt v souladu s Metodickým pokynem pro publicitu Neobsahují v zápatí stránky viditelně uvedenou informaci o spolufinancování projektu Evropskou unií (uvedením povinných údajů) Nemají funkční odkazy (hyperlinky) k webovým stránkám www.europa.eu a www.nuts2severozapad.cz

4. Nejčastější pochybení v době udržitelnosti Pamětní deska: Obsahuje nesprávné odkazy/informace (název/etapa projektu, chybný odkaz na stránky EU apod.) Nedoložení fotodokumentace pamětní desky za sledované období Nedostatečná kontrola ze strany příjemce - poškození či odcizení Není zachována trvalost pamětní desky či tabulky (nečitelnost textů a číselných údajů)

4. Nejčastější pochybení v době udržitelnosti Pronájem a výpůjčka majetku: Neoznámení záměru pronajmout, vypůjčit majetek pořízený z dotace jinému subjektu nebo užití infrastruktury Nedoložení požadovaných dokladů k pronájmu – např. nájemní smlouva, průběh transparentního, otevřeného a nediskriminačního výběrového řízení, prokázání výše nájmu znaleckým posudkem, atd. Nedoložení požadovaných dokladů k výpůjčce – např. smlouva o výpůjčce, nedodržení podmínek obsahu smlouvy o výpůjčce (bezplatnost, nekomerční účel…) Nedoložení požadovaných dokladů k užití infrastruktury – zejména zveřejnění ceníku a provozního řádu s pevně stanovenými požadavky na provozní hodiny, místně obvyklou cenu a povolený účel užití

4. Nejčastější pochybení v době udržitelnosti Pronájem a výpůjčka majetku: Nedoložení příjmů vzniklých v souvislosti s užíváním majetku pořízeného dotací (nájemné) tabulkou výpočtu finanční mezery Nedostatečné podklady pro výpočet finanční mezery, tj. doložení provozních příjmů a provozních výdajů analyticky vedených ve vztahu k příslušnému projektu v tzv. konsolidované podobě (souhrnně za vlastníka a provozovatele) Chybné vykazování provozních příjmů a výdajů – zahrnování dotací, půjček a úvěrů od zřizovatele či jiných státních institucí do příjmů projektu

4. Nejčastější pochybení v době udržitelnosti Nedoložení výpisu z projektového účtu s připsáním dotace Nedoložení pravomocného kolaudačního rozhodnutí v případě, že nebylo vydáno při ukončení realizace projektu (např. zkušební provoz) Nedostatečné vyplňování kapitol v monitorovací zprávě - popis realizace či stavu projektu za sledované období, neuvedení provedených veřejnosprávních kontrol třetích stran či kontroly na místě provedené ÚRR, neuvedení všech oznámených změn v projektu za sledované období, neuvedení aktuálního stavu indikátorů a environmentálních kritérií, neuvedení uskutečněných opatření pro zajištění rovných příležitostí ve sledovaném období tj. velmi často zůstávají v těchto kapitolách texty ze závěrečných monitorovacích zpráv po celou dobu udržitelnosti

5. Diskuse Děkujeme za pozornost pracovníci Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Severozápad Sídlo: Berní 2261/1, 400 01 Ústí nad Labem tel.: 475 240 600 www.nuts2severozapad.cz, www.europa.eu Pracoviště: Závodní 391/96C, 360 06 Karlovy Vary tel.: 354 222 624 email: ridiciorgan@nuts2severozapad.cz