ŠKOLENÍ PRO ŽADATELE O FINANČNÍ PODPORU Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Jihomoravský kraj Krajský úřad Jihomoravského kraje oddělení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Princip financování Jednotkové náklady - náklady na realizaci nebo pořízení jednotky definované obvykle.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Úřad vlády ČR Odbor pro informování o evropských záležitostech Ing. Klára Nápravníková Grantové informační projekty OEZ 2006 Praha, 5. října 2006.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Mámo, táto neseďte doma ! reg. č. CZ /0.0/0.0/15_010/ Bc. Radka Kaštovská.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Rozpis rozpočtu a normativy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. června 2011 Monika Čermáková.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Publicita projektu
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
Mgr. Jitka Laholová Odbor vzdělávání a vědy MZ
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Základy automatického řízení 1
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování ve školní tělesné výchově
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpůrná opatření prvního stupně
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Finanční část Praha, 25. července 2017.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2015 Liberec.
Evropský návratový fond (ENF)
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 1. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Řízení podnikových procesů od A do Z
Propagace FZS TUL a jejich stávajících i nově akreditovaných oborů
Další rozvoj a zvyšování kvality U3V na TUL
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Program na podporu lesních ekosystémů
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2019
Transkript prezentace:

ŠKOLENÍ PRO ŽADATELE O FINANČNÍ PODPORU Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Jihomoravský kraj Krajský úřad Jihomoravského kraje oddělení evropských dotací odboru regionálního rozvoje Brno 6. a 8. dubna 2009

Monitorovací indikátory Příjemce finanční podpory musí plnit povinnosti spojené s monitorováním průběhu realizace projektu a evidencí výstupů z této realizace vzešlých. Těmto výstupům se říká Monitorovací indikátory a slouží k k vykazování dosahování a naplňování cílů projektu. Plánovanou hodnotu dosažených monitorovacích indikátorů si každý žadatel musí stanovit již při zpracování žádosti. Podepsáním smlouvy se MI stávají závaznými. Žadatel vybírá z indikátorů uvedených ve výzvě.

Výklad pojmů monitorovacích indikátorů Podpořená osoba Podpořená osoba – je osoba v počátečním nebo dalším vzdělávání, která získala v rámci realizovaného projektu formu podpory odpovídající dané výzvě a pravidlům OP VK. Podpořené osoby v projektech korespondují s cílovými skupinami jednotlivých oblastí podpory Podpořené osoby se započítávají jako fyzické osoby, nikoliv podle počtu přidělených podpor. Výjimkou jsou podpořené a úspěšně podpořené osoby v rámci jednoho projektu, které absolvovaly tematicky odlišné na sebe nenavazující kurzy. Např. podpořená osoba, jež postupně absolvuje více na sebe navazujících kurzů angličtiny, se započítává pouze jednou. Bude-li ale podpořena i v jinak zaměřeném kurzu (např. německý jazyk, kurzy ICT), započítává se dvakrát.

Úspěšně podpořená osoba Úspěšně podpořené osoby – podpořené osoby, které ukončily vzdělávací program předepsaným způsobem. Způsob úspěšného absolvování vzdělávacího programu stanovuje realizátor projektu (v souladu s platnou legislativou pro zvolený typ vzdělávání). Může to být např. získání osvědčení o absolvování, úspěšné splnění závěrečného testu apod. Osoby poskytující nebo podporující poskytování služeb Osoby poskytující nebo podporující poskytování služeb – jsou osoby, které poskytují vzdělávací služby cílové skupině projektu nebo se na přípravě těchto služeb podílejí. Např. tvůrci nově vytvořených produktů, lektoři, školitelé, pedagogičtí pracovníci, výchovní poradci, odborní pracovníci ve školství apod. Každá fyzická osoba se započítává pouze jednou za projekt.

Vytvořený produkt Inovovaný produkt Vytvořený produkt – je výstup projektu, který může být dále cíleně využíván pro účely vzdělávání. Jeden vytvořený produkt tvoří logicky nedělitelný celek. Příkladem vytvořeného produktu je vzdělávací program, vzdělávací kurz, vzdělávací modul, studijní materiál, učebnice, webový portál apod. Inovovaný produkt Inovovaný produkt – výstup z předešlé činnosti příjemce podpory, který je z prostředků OP VK inovován tak, že získává přidanou hodnotu a zvyšuje se jeho kvalita. Příklady jsou shodné jako u vytvořeného produktu. Vytvořený/inovovaný produkt s komponentou: ICT: problematice informačních a komunikačních technologií je věnováno alespoň 40 hodin výuky ŽP: problematice životního prostředí je věnováno minimálně 15-20% výuky SVP: produkty zaměřené výhradně na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Nový/inovovaný produkt je: Poznámky k výkladu pojmů monitorovacích indikátorů Musí existovat vazba mezi definovanými výstupy – monitorovacími indikátory a předpokládanými vstupy – rozpočtem projektu. V fázi věcného hodnocení a hodnocení výběrovou komisí se posuzuje, zda plánované ukazatele nejsou v nepříznivém poměru k plánovaným finančním zdrojům. Nový/inovovaný produkt je: např. vzdělávací program, což je ucelená forma vzdělávání např. e-learningový modul za předmět a ročník, nikoli jednotlivé vyučovací hodiny, nebo celý tematicky zaměřený kurz, nikoli jednotlivé semináře, ucelená náplň jednoho vyučovacího předmětu ze jeden ročník, nikoli jen jednotlivé metodické listy, CD, sborníky atd. Nový/inovovaný produkt s komponentou ICT je skutečná výuka práce s PC, nikoli powerpointová prezentace nebo e-learningová lekce.

Sankce při nenaplnění plánovaných monitorovacích indikátorů Pokud příjemce nenaplní výsledky a výstupy monitorovacích indikátorů uvedených v žádosti o finanční podporu ve stanovenou dobu nebo nezajistí udržitelnost výsledků nebo výstupů, je poskytovatel oprávněn požadovat po příjemci smluvní pokutu ve výši: 5 % ze všech dosud proplacených prostředků projektu v případě, že dojde k nenaplnění monitorovacích indikátorů výsledků a výstupů nejvýše o 15 %; 30 % ze všech dosud proplacených prostředků projektu v případě, že dojde k nenaplnění monitorovacích indikátorů výsledků a výstupů více než o 15 %, ale nejvýše o 50 %; pokud nenaplnění monitorovacích indikátorů výsledků a výstupů přesáhne 50 %, poskytovatel vždy odstoupí od právního aktu. Pro výpočet smluvní pokuty podle písm. a) – c) se má za to, že každý z monitorovacích indikátorů má stejnou váhu.

DĚKUJI ZA POZORNOST A PŘEJI HODNĚ ÚSPĚŠNĚ ZREALIZOVANÝCH PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ Marcela Vrchotová projektová manažerka Oddělení evropských dotací, ORR Žerotínovo nám.3/5 601 82 Brno telefon: 541 651 247 mail: vrchotova.marcela@kr-jihomoravsky.cz