Podnikavost P-KAP Ing. Lukáš Hula.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Vzdělávací technologie kurzu podnikatelství pro techniky
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Fiktivní firma.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Rozvoj klíčových kompetencí ve všech ročnících nižšího gymnázia formou terénních cvičení TENTO PROJEKT BYL SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A.
FIKTIVNÍ FIRMY PRO 50+ Prezentace pro nábor do II. Fáze projektu
Proškolení studentů k projektu Inovace a podpora praxí VŠPJ
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Národní soustava kvalifikací a její přínosy pro zaměstnavatele
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích VŠTE BEZ BARIÉR Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/ Číslo a název oblasti podpory: Oblast.
Fiktivní firma VY_32_INOVACE_4_2_06_ Fiktivní firma
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
Centrum zelených vědomostí Integrovaný projekt spádového území obce s rozšířenou působností Bystřice nad Pernštejnem II. etapa.
Junior Achievement je mezinárodní vzdělávací nezisková organizace. Česká kancelář Junior Achievement byla založena panem Tomášem Baťou v roce Jejím.
Partner projektu: podnikatelská samospráva, reprezentant podnikatelů.
Motol Sport. Co je to fiktivní firma Fiktivní firma pracuje jako skutečná firma - výrobní, obchodní nebo dopravní. Firma se řídí platnými právními předpisy,
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Franchising VY_62_INOVACE_ ledna 2014
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Podnik Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
FIKTIVNÍ FIRMY SE PŘEDSTAVUJÍ.  Systematické procvičení všech problémů  Žák řeší úlohy individuálně  Tradiční vztah učitel – žák  Praxe je jen zprostředkována.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Povolání, které je uplatnitelné v každé době … Program: Hospodářská politika a správa Obor: Účetnictví a daně.
"Budete-li dobře pečovat o své tělo, vydrží Vám po celý život" George Coevoet.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Prezentace fiktivní firmy Ing. Vladimíra Trnčáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Svět techniky Ostrava a jeho přínos podpoře podnikavosti žáků
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
1. PODNIKÁNÍ Ing. Martina Kozáková.
Implementační projekt KAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
TECHNOLOGIE PODPORUJÍ DIFERENCIACI VÝUKY
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Pracovní skupina Vzdělávání
Konflikt, koření života
Polytechnické vzdělávání v praxi
Regionální centrum podpory sociálního podnikání
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Kariérové poradenství a podnikavost
Enterprise Europe Network: Výsledky a příprava období 2022+
Transkript prezentace:

Podnikavost P-KAP Ing. Lukáš Hula

Zkušenost učitelů s podnikáním Žáci, kteří prošli podnikatelským vzděláváním, mají 3 až 6x vyšší pravděpodobnost, že budou podnikat Zkušenost učitelů s podnikáním 2 hlavní rysy učitele podporujícího kreativitu a podnikavost? Ukazuje ekonomické aspekty probírané látky Je spíše koučem než učitelem

Žák

Výchova k podnikavosti v projektech v ČR Projekty z OP VK, výzva č. 54 Junior Achievement Centrum fiktivních firem Aktivity na školách Ekonomická cvičení Cvičná kancelář

Výuková metoda, která rozvíjí kompetenci k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám a především: Samostatnost a pocit zodpovědnosti za vlastní práci Schopnost orientovat se v hospodářské praxi a pohotově reagovat Aplikovat teoretické vědomosti při řešení praktických úloh v jednotlivých odděleních firmy Schopnost komunikace, spolupráce a prezentace výsledků Jazykové znalosti

Založeno v roce 1992 na VŠE Od roku 2002 na NÚV Financováno z rozpočtové kapitoly MŠMT a z příspěvků škol Metodicky podporuje jak učitele, tak žáky fiktivních firem Koordinuje síť fiktivních firem v ČR Simuluje činnost státních úřadů Zastupuje české fiktivní firmy v celosvětové organizaci EUROPEN – PEN International K 31. 12. 2015 působilo v síti 270 aktivních fiktivních firem na 92 školách

Základní školy Střední školy a VOŠ Vysoké školy JA minifirma JA poznej svoje peníze Střední školy a VOŠ JA firma JA TITAN Certifikát podnikatelských dovedností ESP JA etika v podnikání Vysoké školy JA podnikatel

Žáci získají zkušenost s podnikáním Učitelé cíleně působí na žáky se záměrem rozvíjet jejich kompetence k podnikavosti a ke kreativitě Školy přizpůsobují výchovu k podnikavosti typu profesní přípravy žáků Podnikání je přijímáno jako alternativa pro profesní uplatnění

Kontakty Ing. Lukáš Hula lukas.hula@nuv.cz 736 111 977 Ing. Kateřina Lichtenberková, katerina.lechtenberkova@nuv.cz 603 284 505 Bc. Veronika Čížková veronika.cizkova@nuv.cz 731 914 907

Děkuji za pozornost 