Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zavedení vnitřního kontrolního systému v příspěvkových organizacích zřizovaných krajem Vysočina Pravidla kraje Vysočina.
Advertisements

SYSTÉM KONTROLY PŘI TĚŽBĚ DŘEVA Tisková konference
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Možnosti a limity kontroly obcí
Obecná část finančního práva II
Realizace projektů v praxi program OMEGA Praha.
Aktuální úkoly celní správy v oblasti práva duševního vlastnictví
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Systém kontrol realizovaných u příjemců Ing. Lukáš Brabenec 25. září 2013.
Řízení rizik ve veřejné správě legislativní rámec
Řízení lidských zdrojů a interní audit Eva Janoušková ředitelka Sekce ekonomiky a podpory Krajský úřad Kraje Vysočina.
Nesrovnalosti, porušení rozpočtové kázně
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Interní audit a finanční kontrola ve veřejné správě
Celní správa České republiky
Audit seminář CGI duben 2014.
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
TVORBA VEŘEJNÝ PROJEKTŮ A JEJICH FINANČNÍ ASPEKTY Ondřej Repík.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Právo na informace Tereza Danielisová,
Evropské projekty & management VÝCHODISKA:  Realita vstupu do EU, rozvoj regionů, potřeba posílení dovedností zaměstnanců a organizací, možnost změny.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 19. března 2014.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Vzdělávací moduly  systém prakticky zaměřeného vzdělávání  postihuje široké spektrum dovedností potřebných k úspěšnému předkládání a řízení projektů.
Správní dozor Kontrolní činnosti spojené s veřejnou správou:
Finanční kontroly ve veřejné správě IT podpora kontrolovaných procesů při správě prostředků SR a EU Konference ISSS Hradec Králové, březen 2004 RNDr. Zdeněk.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Ing Jiří Krump, UOOU, náměstek předsedy pro ekonomiku a provoz
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému státní správy České republiky Jeho význam, fungování a systém kontrol.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Úprava „Pravidel řízení o přiznání finanční podpory JMK pro rok 2016 v oblasti podpory poskytování soc. služeb„ ODDĚLENÍ EKONOMIKY A KONTROLY
Připravované změny ve VaVaI. Obsah prezentace Posuzování výzkumných organizací Novela zákona č. 130/2002 Sb.
Dotační program Podpora veřejně účelných aktivit seniorských a proseniorských organizací s celostátní působností Workshop Realizace politiky přípravy na.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Bezplatná právní pomoc Podporováno:. Průběh bloku  Lidské příhody a potřebnost právní pomoci  Bezplatná právní pomoc (BPP)  Dnešní právní úprava BPP.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Obsah veřejných rozpočtů III 18. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 21.
Veřejné služby a veřejná podpora Plzeň 4. května2012 JUDr. Hynek Brom 1. místopředseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Porušení podmínek ROP Střední Morava. OBSAH PREZENTACE I.Porušení podmínek ROP SM, nesrovnalost II.Porušení podmínek PŘED proplacením, finanční korekce.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Obecná část finančního práva III
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Obsah veřejných rozpočtů III
Workshop Realizace politiky přípravy na stárnutí, Brno, 15. října 2015
Interní postupy MAS Brdy
Druhy kontrol projektu:
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Vnější systémová charakteristika finančního práva
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Systém kontroly ÚSC Šumperk
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Právní forma příspěvkových organizací v evropském kontextu
Dozorové postupy a následky porušení finančního práva
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Obsah veřejných rozpočtů III
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů Příručka pro rozkrývání vl. struktur a skutečných majitelů + Pomocný elektronický nástroj Workshop se koná za podpory programu Evropské unie Herkules III (2014-2020). Tento program je realizován Evropskou komisí. Byl vytvořen na podporu aktivit v oblasti ochrany finančních zájmů Evropské Unie (další informace viz http://ec.europa.eu/anti_fraud/policy/hercule/index_em.htm. Výhradní odpovědnost za obsah této komunikace nesou její autoři. Evropská komise není zodpovědná za jakékoli další využití informací v ní obsažených.

Koncepční přístup 1. Rozkrývání 2. Ověřování FAÚ Orgány činné v trestním řízení ÚOHS Úřad pro kontrolu financování pol. stran Audit Novináři + nezisk. organizace (většinu nákladů nesou veřejné orgány) 2. Ověřování Veřejné zakázky (zákon o veřejných zakázkách) Dotace (zákon o rozpočtových pravidlech) Bankovní služby (AML) + budoucí rejstřík skut. majitelů (většinu nákladů nesou soukromé subjekty)

Zákon o finanční kontrole §4 Hlavní cíle finanční kontroly dodržování právních předpisů…. zajištění ochrany veřejných prostředků proti rizikům , nesrovnalostem nebo jiným nedostatkům způsobeným zejména porušením právních předpisů, nehospodárným, neúčelným a neefektivním nakládáním s veřejnými prostředky nebo trestnou činností §5 Odpovědnost za organizování, řízení a zajištění přiměřenosti a účinnosti finanční kontroly mají vedoucí orgánů veřejné ….zajištěna přiměřená jistota, že tato kontrola podává včasné a spolehlivé informace o hospodaření, … při plnění schválených záměrů a cílů…

Zákon o finanční kontrole - řízení rizik § 25 Povinnosti vedoucího orgánu veřejné správy a vedoucích zaměstnanců Vedoucí orgánu veřejné správy je v rámci své odpovědnosti povinen v tomto orgánu zavést a udržovat vnitřní kontrolní systém, který Je způsobilý včas zjišťovat, vyhodnocovat a minimalizovat provozní, finanční, právní a jiná rizika vznikající v souvislosti s plněním schválených záměrů a cílů orgánu veřejné správy

Kontrolní systém Nastavení pravidel Manažerské řízení a kontrola Stanovení cíle Míra nejistoty Dosažení cíle Riziko Řízení a kontrola Nastavení pravidel Manažerské řízení a kontrola Nezávislé ujištění - audit Průběžné řízení rizik

Případová studie 1 / 2 projekt Čapí hnízdo Stanovení cíle: Rozvoj turistického ruchu v regionu Míra nejistoty Dosažení cíle ??? Riziko Řízení a kontrola Nastavení pravidel K udělení dotace je způsobilý pouze MSP. Manažerské řízení a kontrola Ověřit, že žadatel je MSP. Nezávislé ujištění – audit Poskytnout nezávislé ujištění, že žadatel je MSP. Průběžné řízení rizik

Případová studie 2/2 Doložení splnění podmínky MSP

Hlavní přínosy Příručky Zjednodušuje praktickou aplikaci zákonů (o veřejných zakázkách, o rozpočtových pravidlech, o finanční kontrole) Zajišťuje vyšší ochranu veřejných prostředků Snižuje administrativní náklady

Příručka – přímé a nepřímé vlastnictví

Vlastnická struktura / skutečně držená účast (v případě nepřímého vlastnictví)

Mateřská (vlastnická) struktura + dceřiná + sesterská struktura

Rozkrytí vl. struktury a skut. majitelů

Rozkrytí vl. struktury a skut. majitelů

Rozkrytí vl. struktury a skut. majitelů

Rozkrytí vl. struktury a skut. majitelů

Rozkrytí vl. struktury a skut. majitelů

Rozkrytí vl. struktury a skut. majitelů

Rozkrytí vl. struktury a skut. majitelů

Rozkrytí vl. struktury a skut. majitelů

Rozkrytí vl. struktury a skut. majitelů