Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Marketingový mix PRODUKT
Advertisements

VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
1) Úzce specializované prodejny
Tvorba cen v maloobchodě
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
LOGISTICKÉ SYSTÉMY 11/14.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Globální retailing v Evropě
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
Koncepce marketingového řízení
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Marketingový mix Produkt.
Nauka o podniku Seminář 9. Co je primární: nabídka nebo poptávka? Uveďte příklady. 2.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza umístění zboží v regálech
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
DISTRIBUCE.
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
VELKOOBCHOD KAPITOLA 6 Obchodní činnosti - Kapitola 6 Pavlíčková.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
TRH (tržní mechanismus)
STAVBy pro obchod a služby
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Distribuční logistika Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu  Definice distribuční logistiky  Základní činnosti, které se realizují při distribuci.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Význam a funkce obchodu Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Produkt Klasifikace produktů. Produkty Spotřební zboží Průmyslové zboží / VF Výrobky Služby Nežádané / nežádoucí zboží.
Bradáčová, Šaková.  Velmi jednoduchá stránka, jejímž účelem není přímá podpora prodeje zboží, ale marketingová komunikace.  Technické problémy: 
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
České Budějovice, červen 2016
OSOBNOST SPOTŘEBITELE - 2
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Velkoobchod Autor: Ing. Sikorová Renata VY_32_INOVACE_Sikorová_
Autor: Ing. Sikorová Renata
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Distribuční politika klíčová slova
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
VY_32_INOVACE_Sikorová_
Cenové strategie.
Vnitřní úprava a prostorové členění prodejny
Obchod, trh Základy hospodaření.
SHOPPER TRENDY SNÍDAŇOVÝ WORKSHOP
Transkript prezentace:

Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě Marketing obchodu

Obsah

Produkt v obchodní firmě Na rozdíl od produktu výrobní firmy je pohled na „produkt“ obchodní firmy poněkud složitější. Obecně ho lze chápat následovně: Produkt jako prodejna, její vnitřní uspořádání, desing, vnitřní vzhled, Produkt jako sortiment a jeho stálá struktura a průběžná obměna Produkt jako sortiment vlastní značky obchodníka

Sortiment Sortimentem rozumíme systematicky uspořádaný soubor produktů, které firma nabízí. Sortiment je charakterizován: Hloubkou sortimentu – počet položek v jedné výrobkové řadě Šířka sortimentu – počet výrobkových řad, které firma má v nabídce Délka sortimentu – označuje celkový počet položek, které jsou firmou řízeny (všechny položky, které má firma v nabídce) Konzistence sortimentu – vzájemná provázanost a souvislosti mezi výrobkovými řadami

Sortiment Klasifikace sortimentu podle frekvence nákupu Zboží denní poptávky Zboží časté poptávky Zboží občasné poptávky Základní kombinace sortimentu Úzký a hluboký – kombinace typická pro specializované prodejny Široký a mělký – smíšené prodejny prodávající zboží denní potřeby Široký a hluboký – hypermarkety, obchodní domy, zásilkové obchodní domy Úzký a mělký – exklusivní koncesionář

Typologie obchodních jednotek

Typologie obchodních jednotek

Rozhodování o vlastních značkách Pojem vlastní značka (maloobchodní značka) vyjadřuje vůli řetězců nabízet zákazníkům zboží, které je bezprostředně spojeno s daným obchodním řetězcem. Podle kvality a ceny v ČR rozlišujeme 3 typy : Ekonomické – vyznačují se nejnižší možnou cenou Standardní – značkové výrobky za nižší ceny Speciální – značky pro určitý typ výrobku

Použití značky obchodními řetězci

Category management Category management je založen na členění zboží do kategorií, které jsou postaveny na základě sledování nákupních a spotřebních zvyklostí zákazníka. Podle této definice lze produkty dělit následovně: Destination category – velmi kvalitní výrobky, vytvářejí image obchodníka, slouží pro přilákání zákazníků, Routine categori – rychloobrátkové zboží denní potřeby Seasonal catagory – produkty sezonní příležitostné abídky Convenience category – doplňkový sortiment (domácí potřeby, papírové zboží)

Merchandising Merchandising lze definovat jako souhrn činností, jež jso vykonávány v prostorech prodejen s cílem zlepšit všeobecnou vizualitu v místech vystavení produktů. Při vystavování zboží je třeba dodržet zejména tyto zásady: Praktičnost Estetičnost Zachování pehednosti a orientace v prodejně Logiku následnosti sortimentu a jeho seskupování Systematičnost uspořádání zboží v regále (podle značek, velikosti, chuti apod.)

Merchendising Členění prodejní plochy podle pozornosti zákazníka: Atraktivní zóny – u pokladen, v čele regálů, v uličkách mezi regály obvykla vpravo ve výši očí, Slabá místa – z hlediska pozornosti neutrální zóny, nepřitahují extrémně pozornost, ale nejsou výrazně opomíjeny, Mrtvé (hluché) zóny – kouty prodejny, prostor za vstupem do prodejny,, konce regálů, umístění dole v regále, nahoře v regále.

Kontrolní otázky

Použitá litteratura