PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
Advertisements

Zářezová metoda Kosoúhlé promítání
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Střední škola stavební Jihlava
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Objemy a povrchy těles základní přehled vlastností a vztahů
TECHNICKÉ KRESLENÍ Autor: Luboš Šlechta Datum: Třída: 8 - 9
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 2 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 13. Průnik.
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Deskriptivní geometrie DG/PÚPN
Vypracoval: Ing. Ladislav Fiala
Střední škola stavební Jihlava
4.OBECNÁ AXONOMETRIE A KOSOÚHLÉ PROMÍTÁNÍ
Kuželosečky.
Kótované promítání nad(před) průmětnou pod(za) průmětnou
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Střední škola stavební Jihlava
P ŘÍRODNÍ VĚDY AKTIVNĚ A INTERAKTIVNĚ Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském.
Středová kolineace.
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Přednáška č. 2 Kótované promítání. Opakování
2.KÓTOVANÉ PROMÍTÁNÍ Označíme: s směr promítání, sp
VY_32_INOVACE_33-17 XVII. Obrazec v rovině.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_17.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
ŘEZ VÁLCE ROVINOU Mohou nastat tyto případy:
Konstruktivní geometrie
Křivky - vytvoření, rozdělení, tečna. Šroubovice.
Kótované promítání – zobrazení přímky a úsečky
VIII. Bod a přímka v rovině
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Střední škola stavební Jihlava Deskriptivní geometrie 1 Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 18. Kuželosečky.
Parabola.
KUŽELOSEČKY 3. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
HRANOL Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG. Hranolový prostor Množina všech bodů navzájem rovnoběžných přímek (tvořících přímek) procházejících všemi.
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
ŘEZ HRANOLU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Evolventa kružnice + cykloidy
SÍTĚ HRANATÝCH TĚLES OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
Zobrazení přímky a roviny
ŘEZ KUŽELE ROVINOU - KUŽELOSEČKY
KUŽEL – charakteristika tělesa
VYBRANÉ ROVINNÉ KŘIVKY Epicykloida, hypocykloida,
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové v rovině a prostoru
ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
ROVINA A JEJÍ PRVKY - hlavní přímky
ROVINA A JEJÍ PRVKY - spádové přímky
Kinematická geometrie
Pravoúhlá axonometrie
Otáčení pomocných průměten
Axonometrie - Konstrukce tělesa OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
HYPERBOLICKÝ ŘEZ KUŽELE
Matematika Parabola.
ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L ŘEZ VÁLCE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L
VÁLEC – charakteristika tělesa
Procvičování – analytická geometrie v rovině
PRŮNIKY DVOU ROVINNÝCH
Průměty přímky, body na přímce
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Autor: Mgr. Lenka Doušová
Gymnázium J. V. Jirsíka, F. Šrámka 23, České Budějovice
Transkript prezentace:

PARABOLICKÝ ŘEZ KUŽELE OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L-3-004

Úvodem si připomeňme, jak mohou vypadat jednotlivé řezy kužele.

PARABOLA - je množina všech bodů v rovině, které mají od pevného bodu F a pevné přímky d, jež tímto bodem neprochází, stejné vzdálenosti. - pevný bod F je ohnisko a pevná přímka d je řídící přímka paraboly.

ŘEŠENÍ Příklad: Sestrojte parabolický řez rotačního kužele, jehož podstava leží v první průmětně [S (0, 5, 0) r = 4 v = 7] rovinou σ, která je kolmá k druhé průmětně, protíná osu kužele ve vzdálenosti 5 jednotek od vrcholu a má stejnou první odchylku jako povrchové přímky kužele. ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ :

ŘEŠENÍ Příklad: Sestrojte nárys, půdorys a bokorys parabolického řezu rotačního kužele s podstavou v první průmětně [S (5, 5.5, 0) r = 4.5 v = 10] rovinou σ (4.5, ∞, -10). ŘEŠENÍ

ŘEŠENÍ :

Děkuji za pozornost ! Použitá literatura: J. Leinveber – Technické kreslení Učební texty MZLU v Brně Ladislav DRS – Deskriptivní geometrie pro střední školy OB21-OP-STROJ-DEG-MAT-L-3-004