Život lidí za 2. světové války

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyberte z nabídky Vyberte z nabídky Jedná se o soutěž, v níž nejde o znalosti, ale pouze o hádání a tipování, soutěž 5 proti 5 pořádá naše škola.
Advertisements

Protektorát Čechy a Morava
Čínské pořekadlo.
Český jazyk ( sloh) - 8. ročník
Moje hra o matematice Bára Pacáková Klikni na hvězdičku pokud si jí chceš zahrát 
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
PUNSKÉ VÁLKY.
!!! POZOR !!! Vytočí Tě to a pořádně!
Čtvrtek Středozemní moře & historie holocaustu v českých zemích.
 Přečtěte si hesla a zapište na papír, co si myslíte, že znamenají.  Při plnění úkolu se můžete volně pohybovat po třídě.
Člověk a společnost Dějepis Světové války Pod vládou hákového kříže VY_32_INOVACE_20 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Můžeš mít radost 1.Můžeš mít radost ve svém srdci
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Jednoduché funkce Zadání: Vytvořte přehlednou tabulku peněžních vkladů za každý měsíc v roce 2000, 2001 a Vy- počtěte průměrný vklad v jednot- livých.
Julius Fučík Národní hrdina Lidé měl jsem Vás rád –Bděte !
Proč Sport nebyl Super Norbert Gulevič a Lukáš Marvan.
Vyber si některý z obrázků Přemýšlej pomocí obrázku, o čem by mohla být dnešní hodina, co tě k obrázku napadá? Zapiš si své nápady do sešitu + Zkus svůj.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Marie Terezie Vláda
Příběh vojáka z první světové války
Úprava textu - řádkování a odrážky.
Alenka odešla do školy, ačkoli se necítila moc dobře
Vytočí Tě to a pořádně
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Jeden zajímavý pohled na krásu matematiky
 Vyvoď z úryvku téma, kterým se podle tebe budeme dnes zabývat? Proč si to myslíš?  Poraďte se ve skupině čemu se dnes budeme věnovat. Proč si to myslíte?
SJEDNOCOVÁNÍ ZÁPADU a SJEDNOCOVÁNÍ VÝCHODU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_437.
Jak by si definoval slovo hrdina? Co podle tebe musí člověk dělat, aby si ho označil jako hrdinu? Znáš nějakého hrdinu ve světě? Ve svém okolí? Promysli.
Porovnej si svou definici se sousedem. 1) Zásadní změna, základní převrat, svržení starého a nastolení nového politického režimu, často násilnými prostředky.
Co jsem se dozvěděl o Templářích? Mám ještě nějaké otázky?
NĚMECKO A RAKOUSKO Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Sparta.
Pokud člověk odejde z vlasti, jakými způsoby může i tak bojovat proti okupantům v jeho vlasti?
Zamyslete se nad otázkou: Navštívili naši Zemi mimozemšťané? Zapište alespoň dva důvody proč ano a dva důvody proč ne.
Protektorát Čechy a Morava
Publicistický styl ? OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-L
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Iveta Kohoutová Název: VY_32_INOVACE_2A_12_Druhá světová válka Téma: Vlastivěda Datum tvorby:
Sociální práce SOCIÁLNÍ PRÁCE ? Levicové totality Pravicové totality BUDOUCNOST???????
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu INOVACE_32_Spravedliví.
Anotace Materiál je určen pro studenty 4. ročníku čtyřletého studijního programu gymnázia a 6. ročníku šestiletého studijního programu gymnázia. Případně.
Protektorát Čechy a Morava
Protektorát Čechy a Morava.
Obědy ve Školní jídelně 5.A 2016/2017
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
KDO VLÁDNE A JAK VLÁDNE? Lekce 4A.
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
8 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Protektorát Čechy a Morava
Válka u nás 1. část.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Život v Československu mezi dvěma válkami
Název oborové práce Jméno autora třída.
Můžeš mít radost 1.Můžeš mít radost ve svém srdci
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_DĚJEPIS
2.Světová válka v próze obrázek
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
!!! POZOR !!! Vytočí Tě to a pořádně!
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Zbyněk Jícha Škola
Druhá světová válka KVÍZ. Druhá světová válka KVÍZ.
SLUNCE.
Drogy dnešní doby Študáci.
12. července 1872 v Trhových Svinech
ČESKOSLOVENSKO ZA 2. SVĚTOVÉ VÁLKY
Elektronická pošta.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Blanka Kusá
Anotace: Seznámení se s obdobím 2. světové války
Předmět: Dějepis Ročník: 9. Tématický celek: Válečné události
Transkript prezentace:

Vnímáš v současnosti ve svém životě nějaká omezení, která ti vadí? Jaká?

Život lidí za 2. světové války

Všude to začínalo podobně...

Protektorát Čechy a Morava Jak se naši pradědové a prababičky mohli zachovat po vzniku protektorátu? Napadá Tě , jaké měli možnosti? 1) 2) 3) 4)

Protektorát Čechy a Morava Jak se naši pradědové a prababičky mohli zachovat po vzniku protektorátu? Napadá Tě , jaké měli možnosti? 1) Snažit se přežít, nedělat nic, nevystupovat proti režimu 2) Bojovat proti nacismu (odboj) 3) Spolupracovat s nacisty (spolupracovník = kolaborant), donášet, udávat (udavač = konfident) 4) Odejít ze země (emigrovat)

Kopie dobových materiálů ti mohou přiblížit tuto dobu... Kopie dobových materiálů si pořádně prohlédni a vyber si jeden, který tě zaujal... Co o něm můžeš říci? K čemu sloužil? Co ti na něm přijde zajímavé?

Jak se lidem žilo pod nacistickou nadvládou? Vyberte si různé texty a přečtěte si je ve dvojici. Najděte v textu různá: omezení zákazy tresty ... a zapište je do připravené tabulky. Buďte ve svých odpovědích KONKRÉTNÍ! Malá nápověda: video

Život v Protektorátu Čechy a Morava OMEZENÍ ZÁKAZY TRESTY

Na závěr... Pokus se odpovědět na otázku: JAKÉ POCITY V LIDECH TENTO TOTALITNÍ REŽIM VYVOLÁVAL?