Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Advertisements

Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
Energetická hodnota potravin (EH)
Způsoby připojení k internetu
Další operace s vektory
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Mocniny s racionálním exponentem I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Sloveso „sprechen“ v přítomném čase
Opakování – pracovní list
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obecná rovnice přímky - procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Stupňování přídavných jmen
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Aritmetická posloupnost
Předběžná příprava drůbeže
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mimoevropské literatury
Určování času VY_22_INOVACE_07_140
Lineární rovnice a nerovnice I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice a nerovnice III.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rovnice ve slovních úlohách V.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické nerovnice
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vynechávání členu u podstatných jmen
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pády podstatných jmen, rod střední, člen neurčitý
Pády podstatných jmen, rod střední, člen určitý
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Rovnice s absolutní hodnotou I.
Přípravky v tlakovém balení
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Teorie Informace, signál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Pády podstatných jmen, rod ženský, člen neurčitý
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Německý jazyk Ročník: 1. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Hana Köszegiová Všeobecný podmět man Anotace: Výklad učiva o použití všeobecného podmětu man a způsobech jeho překladu do češtiny a upevnění učiva formou jednooduchých cvičení Klíčová slova: Němčina, gramatika, zájmeno man, časování, slovesné osoby, jednotné číslo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Köszegiová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. 1

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Sada: 45 Číslo materiálu: VY_22_INOVACE_NJKD1_10 2

Všeobecný podmět man

Není – li možno blíže uvést, kdo je nositelem děje, použije se jako podmětu zájmeno man: Geht man zur Schule?

Sloveso po podmětu man stojí ve 3. osobě jednotného čísla: Geht man zur Schule?

Do češtiny se překládá nejčastěji zvratnou konstrukcí ( zvratné zájmeno se): Geht man zur Schule? Jde se do školy?

Všeobecný podmět man lze překládat ale i jinak: Man geht zur Schule. Člověk jde do školy. nebo Jeden jde do školy.

Příklady: Man spricht hier nur Englisch. Tady se mluví jen anglicky. In Spanien spricht man Spanisch. Ve Španělsku se mluví španělsky. Was spricht man in der Schweiz? Jak se mluví ve Švýcarsku?

Přeložte s pomocí zájmena man: Jak se to řekne německy? Člověk nemůže vždycky všechno vědět. Co se hraje / hrají v kině? Člověk nemá nikdy dost peněz. Kdy se zítra začíná? Na koho už se zase čeká?

Řešení : Wie sagt man es auf Deutsch? Man kann nicht immer alles wissen. Was spielt man im Kino? Man hat nie genug Geld. Wann fängt man morgen an? Auf wen wartet man schon wieder?

Viel Glück beim Lernen!

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Vlastní zdroje KETTNEROVÁ, Drahomíra. Německy od Adama: Učebnice pro jazykové a střední školy. 2. vyd. Plzeň: Fraus. ISBN 80-723-8033-8. MOTTA, Giorgio a Beata ĆWIKOWSKA. Direkt 1. Praha, Průmyslová 11: Klett nakladatelství s.r.o. ISBN 978-80-7397-007-9. Animovaný gif: snímek 11 - http://bestpage.cz/gif/gif10.html [online]. [cit. 2012-10-28]. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Köszegiová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. 12