Komise TMK ČLS Komunikace a jednání Hana Šípková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kojenecké období.
Advertisements

Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Technická univerzita v Liberci Fakulta textilní Personální management
Komunikace Společenská kultura
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Vybrané typy verbální komunikace Robin Šimek Ondřej Kašpar.
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Konflikty a způsoby jejich řešení
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Neverbální komunikace
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Souhrn mimoslovních sdělení, která jsou vědomě nebo nevědomě předávána člověkem k jiné osobě nebo lidem.
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Komunikační dovednosti
KONFLIKT ŘEŠENÍ KONFLIKTŮ.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Komunikace – neverbální komunikace
KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Patologie mluvní komunikace v sociální interakci
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
KOMUNIKACE V..
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Prezentační dovednosti Úvod do studia – prezentace domácího úkolu Bronislava Wittnerová (insp. Dr. Tomoszek)
NEVERBÁLNÍ KOMUNIKACE
DUM může pomoci při výuce učiva o pravidlech a jejich významu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
Komunikace s rodiči.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Neverbální komunikace
MAN 1. Seminář sociální psychologie se zaměřením na sport Marie Blahutková.
FORMÁLNÍ A NEFORMÁLNÍ VZTAHY Aneta Jelínková C4A
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pedagogická komunikace
Psychologie pro sportovní praxi
Styl vedení, komunikace, týmová práce
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Informace a společnost – neverbální (nonverbální) komunikace Hana Slámová VOŠIS 2014.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Nejobecnější psychologický pojem – řada definic a přístupů. Většina obsahuje 3 základní oblasti : 1. Osobnost zahrnuje rozsáhlý soubor vlastností, procesů.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Verbální a neverbální prostředky 2)„Obrana“ v jednání a komunikaci 3)Asertivita 4)Komunikace v podniku.
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
Stanovisko SKAV k problémům kázně ve školách.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
Koučink dětí a mladistvých obětí obchodování Praha
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Mimoverbální komunikace
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Sociologie pro SPP/SPR
Koučink dětí a mladistvých
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Média - jak s nimi a jak na ně?
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Sociální psychologie.
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Komise TMK ČLS Komunikace a jednání Hana Šípková

Komunikace a jednání Komunikace Verbální Nonverbální Vědomá Nevědomá

Nonverbální komunikace Komunikace a jednání Nonverbální komunikace haptika - dotyk gestika (součástí kineziky) – pohyby rukou a celého těla mimika - pohyby obličeje oční kontakt (občas též vizika) posturika - postoj celého těla proxemika - vzdálenost komunikujících chronemika - nakládání s časem

Verbální komunikace Komunikace a jednání Srozumitelnost Výslovnost Rychlost řeči Slovní zásoba Schopnost přizpůsobit se příjemci Schopnost pracovat s tónem a hlasitostí Většinou přirozeně ovládáme, ale jsme schopni je vytrénovat

Trenér komunikuje Komunikace a jednání se střelci s rodiči s veřejností s rozhodčími s ostatními trenéry s činovníky LK/LO s činovníky ČLS s médii …

„Každý má svou světlou i stinnou stránku.“ Komunikace a jednání Střelec a trenér Komunikace vychází ze vztahu Srozumitelně, jednoznačně Pamatovat na individualitu a věk Vymezuje a upevňuje vztah Rozdíly v komunikaci trénink x závody Usměrňování interpersonálních vztahů DŮVĚRA a TABU „Každý má svou světlou i stinnou stránku.“ „Když si někdo věří, nemusí ponižovat druhé“

Děti Komunikace a jednání Chválit a povzbuzovat Mít svatou trpělivost Vzbuzovat důvěru Jednat férově a spravedlivě Případně umět „pokroutit realitu“ Správně nasměrovat pozornost Zlobení x nuda Ironie ? Všechno řešit tady a teď Rozhodně NE později a s rodiči

Děti během TJ Komunikace a jednání Dodržování pravidel Odměny / tresty Co preferujete? Správný poměr Metoda 3K (kiss – kick – kiss) Organizační schopnosti Začátek a konec TJ „Krocení divé zvěře“

Puberta Komunikace a jednání Velmi složité období Biologická vyspělost Emocionální a psychická labilita Prudké emoce Bouření se autoritám Zvolit přístup k další spolupráci Otázka osobnosti trenéra i svěřence Určit jasná pravidla a trvat na jejich dodržování

Komunikace s muži Komunikace a jednání Nevyžádaná rada = chápána jako předpoklad, že to sám nedokáže „Moje rada neznamená moji nedůvěru v tvé schopnosti, snažím se pomoct, protože je to má práce.“ „Věřím a fandím tomu, co děláš.“ Nezávislost = výkonnost, síla, schopnosti Problémy řeší o samotě (v jeskyni, do které za nimi nikdo nesmí) „Mluv se mnou, do hlavy ti nevidím.“

Komunikace se ženami Komunikace a jednání Emoce, emoce, emoce Ženy potřebují mluvit

Komunikace s rodiči Komunikace a jednání Nezapojovat do tréninku Rodič NENÍ trenér, nenechat je v tomto omylu (role trenér/rodič - konflikt) Snažíme se je zachovat jako vnějšího pozorovatele tréninkového procesu Vyhnout se zadávání úkolů Jejich hlavní obor je psychická opora a finanční zázemí

Komunikace s veřejností Komunikace a jednání Komunikace s veřejností Hlavní úkoly Seznámit veřejnost s lukostřelbou Příjemným, milým a vlídným způsobem S dodržením základních pravidel bezpečnosti a mezilidské úcty a vzájemného respektu

Komunikace s rozhodčími Komunikace a jednání Komunikace s rozhodčími Rozhodčí je dle Guide book povinen ve většině případů komunikovat se střelci přes trenéra, NIKDY by neměl komunikovat přímo Trenér je prostředník mezi střelcem a rozhodčím Hlavní úkol – nerozptylovat střelce od výkonu

Komunikace s ostatními trenéry Komunikace s činovníky LK/LO Komunikace a jednání Komunikace s ostatními trenéry Komunikace s činovníky LK/LO Komunikace s činovníky ČLS Komunikace s médii …