Industry 4.0 Průmysl 4.0 Je to výsledek vývoje, marketing nebo skutečná čtvrtá fáze technická revoluce ??? Prof.Ing. Petr Vavřín, DrSc. VUT FEKT Brno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
The 5th International Conference on Internet of Things 2015 Coex, Soeul, S. Korea Oct , 2015 Smart Cities a Carsharing Vladimír Kebo, Center of Advanced.
Advertisements

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Maticové počítače. Při operacích s maticí se větší počet prvků matice zpracovává současně a to při stejné operaci. Proto se pro tyto operace hodí nejlépe.
Název prezentace Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2010 Ing. Zuzana Bardoňová Datum:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/3.2.04/ Název projektu:Inovace do praxe Název a číslo globálního grantu:Podpora nabídky dalšího vzdělávání v.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Nabídka služeb Institutu inovace vzdělávání na ak. rok 2009/2010
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Vysoká škola technická a ekonomická
Systém odměňování pracovníků
Úřad práce České republiky
Procesní management v oddělení logistiky
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Analýza trhu biopotravin
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Podpora krajského akčního plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Téma 11: Finanční plánování
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Základní informace o poskytovateli
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Realizace obchodního případu ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Logistický a výrobní proces ve firmě PENAM, a.s. Obhajoba diplomové práce autor diplomové.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Informatika pro ekonomy přednáška 8
Technologické inovační centrum
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Prodeji produktu nebo služby
Logistický systém ve společnosti Těžké strojírenství Plzeň a.s.
Celoživotní vzdělávání učitelů
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Science centrum a návštěvník se zrakovým handicapem
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
Transkript prezentace:

Industry 4.0 Průmysl 4.0 Je to výsledek vývoje, marketing nebo skutečná čtvrtá fáze technická revoluce ??? Prof.Ing. Petr Vavřín, DrSc. VUT FEKT Brno

Presentace Prof. Maříka,červen 2015

Co je cílem procesů P4.0: Počítačovým propojením výrobních strojů, opracovávaných produktů a polotovarů a všech dalších systémů a subsystémů průmyslového podniku (včetně ERP, obchodních atd.) Vytvořit inteligentní distribuovanou síť různorodých entit podél celého řetězce vytvářejícího hodnotu (tedy síť napříč výrobními, ekonomickými, obchodními, logistickými a dalšími úseky), přičemž subsystémy pracují relativně autonomně, navzájem dle potřeby komunikují (a vývojově směřují k uvědomění si sama sebe i k samostatné predikci). Industry 4.0 navazuje na vize FoF (Factory-of-the-Future), které vznikly evolucí vizí CIM (Computer Integrated Manufacturing), a to především díky rozvoji metod umělé inteligence i rozvojem počítačových a komunikačních technologií.

6 základních principů Interoperabilita: schopnost CPS, lidí a všech komponent Smart Factories spolu komunikovat prostřednictvím IoT a IoS Virtualizace: schopnost propojování fyzických systémů s virtuálními modely a simulačními nástroji Decentralizace: rozhodování a řízení probíhá autonomně a paralelně v jednotlivých subsystémech Schopnost pracovat v reálném čase: dodržení požadavku reálného času je klíčovou podmínkou pro libovolnou komunikaci, rozhodování a řízení v systémech reálného světa Orientace na služby: preference výpočetní filosofie nabízení a využívání standarních služeb, to vede na architektury typu SOA (Service Oriented Architectures) Modularita a rekonfugurabilita: systémy Industrie 4.0 by měly být maximálně modulární a schopny autonomní rekonfigurace na základě automatického rozpoznání situace

Internet služeb (IoS) nabízí nejrůznější služby uvnitř dílny, Industry 4.0 je založena především na následujících technologických konceptech: Kyberneticko- fyzikální systémy (CPS) monitorují fyzikální procesy, vytvářejí virtuální kopie a realizujé decentralizovaného řešení včetně decentralizovaného řízení Internet věcí (IoT) umožňuje vzájemnou spolupráci mezi subsystémy i jejich spolupráci s člověkem ve standardním formátu Internet služeb (IoS) nabízí nejrůznější služby uvnitř dílny, organizace i napříč organizacemi Big Data & Clouds umožňují sběr, ukládání a analytické zpracování rozsáhlých souborů dat, umožňují pracovat s sémantikou a onotolgiemi, analýzou lze detekovat „neviditelné procesy a vlastnosti“

Prvotní personální schéma automatizačního procesu(do 80let) Technolog Automat. procesu Automatizační specialista

Současné personální schéma inovačních procesů v průmyslu. Technolog HW+SW Autom. prostředky ??? ASŘ Kybernetik

Revoluce P 4.0 již probíhá. Víme, že v příštích 5-10 létech nejsme schopni dodat z vysokých škol potřebné počty speciálně vyškolených odborníků, kteří budou realizovat inovační akce. Připravujeme rekvalifikační a cíleně zaměřené 2-4 semestrální kurzy. Tyto kurzy jsou určeny pro absolventy technických oborů vysokých škol. Hlavní témata kurzů: měření neelektrických veličin, identifikace ,modelování a simulace, teorie řízení složitých systémů, optimalizace, průmyslové komunikace.

První realizační kroky: testbady Pro realizaci inovačních kroků je vhodné mít pro jednotlivé třídy technologií k dispozici modelová (zkušební) pracoviště. Tato vývojová centra by měla být napojena na výzkumné skupiny, které jsou k dispozici na VŠ. Tato strategie se osvědčila již začátkem 90 let min. století (npř. v Oulu-Finsko). MaS firmy tak dostanou možnost ověřit si své návrhy. Náklady jsou (podle typu technologií) od 0,2 do 1,5 miliadry Kč.