Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika.
Rastrová a vektorová grafika
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA HELENA MYNAŘÍKOVÁ.
Počítačová grafika - úvod
Grafika Rastrová X Vektorová.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Vektorová a bitmapová grafika
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA VY_32_INOVACE_F3-03 AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš
Počítačová grafika a prezentace 1 Radek Pinc
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Lotus NotesJiří Beran Počítačová grafika. Lotus NotesJiří Beran Základní dělení počítačové grafiky: 1) Vektorová grafika – obrázek bereme jako množinu.
GRAFIKA.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
Bitmapová (rastrová) grafika
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Grafika Vytvořil Filip Grela.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_047.ICT.13 Vektorová a rastrová grafika.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výstupní zařízení počítače - plotr
Grafické programy - opakování
Rozdělení software podle účelu 2
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Software Počítače Rozdělení podle účelu 2. část
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafické programy - opakování
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření duben 2013 Ročník 6.
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ukládání dat v paměti počítače
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Inf Formáty grafických souborů
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Práce s počítačem Ročník: 1. Autor: Mojmír Možný Grafické programy Anotace: Digitální materiál pracující s pojmem grafický editor. Vysvětlující pojmy bitmapová (rastrová) grafika a vektorová grafika. Jsou ukázány oblasti využití počítačové grafiky. Klíčová slova: grafický editor bitmapová grafika rastrová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mojmír Možný Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 32 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_SSD1_15

Grafický editor Grafický editor je program pro tvorbu a úpravu grafických dokumentů, pro tvorbu počítačové grafiky Grafický dokument obsahuje grafické prvky – obrázky, animace, kresby, grafické efekty Počítačová grafika je velmi široký obor výpočetní techniky Počítačová grafika je oblast, která vyžaduje vysoký výkon počítače (dobré hardwarové vybavení) Má využití při práci profesionálů i při tvorbě běžných grafických dokumentů

Oblasti využití počítačové grafiky Tiskoviny – časopisy, noviny, knihy, letáky se tvoří pomocí grafických programů Reklama – billboardy, propagační materiály, televizní reklama Film, televize – tvorba titulků, filmové efekty, filmová grafika používá speciální tzv. FX efekty Multimédia – graficky provedené výukové a e-learningové programy Internetové stránky – grafické prvky - obrázky, animace

Oblasti využití počítačové grafiky 3D grafika – prostorové modelování objektů – interiéry, automobily, budovy CAD – profesionální programy pro tvorbu technických výkresů ve strojírenství, stavebnictví Hry – obsahují vyspělé grafické prvky

Grafické programy Existuje mnoho druhů grafických programů Programy pro prohlížení obrázků a jejich jednoduchou úpravu Programy pro tvorbu grafických prvků internetových stránek Programy pro úpravu fotek – například Adobe Photoshop Programy pro tvorbu profesionálních grafických dokumentů – například Corel Draw, Zoner Callisto Programy pro tvorbu 3D grafiky

Rozdělení grafických editorů Bitmapové(rastrové) editory – pro tvorbu bitmapové grafiky Vektorové editory – pro tvorbu vektorové grafiky 2D editory – pro tvorbu dvojrozměrné grafiky 3D editory – pro tvorbu třírozměrné grafiky Editory pro volnou kresbu Editory pro kreslení technických výkresů

Bitmapová (rastrová) grafika Obrázek v počítači je uložen jako mozaika mnoha malých bodů Bod se nazývá pixel Každý bod má svou přesnou pozici a barvu Vlastnosti bitmapové grafiky Velikost obrázku – počet bodů na výšku krát na šířku Barevná hloubka – počet použitých barev – 8,16,24, 32 bitů Barevná hloubka 8 bitů znamená, že v obrázku je použito 28 barev = 256 barev

Bitmapová (rastrová) grafika Výhody Lze upravovat jas, kontrast, barvy v obrázku U fotek věrné zachování původní scény Nevýhody Velké prostorové nároky na uložení Při zvětšování dochází ke snížení kvality obrazu (rozmazání) Bitmapová grafika je uložena ve formátech: bmp, jpeg, gif, tiff, png a dalších

Vektorová grafika Obraz je složen z jednotlivých objektů – úseček, křivek, kružnic a dalších Tyto objekty lze samostatně upravovat – např. zvětšovat, otáčet, posouvat Objekty se mohou překrývat, prolínat Využití vektorové grafiky Tvorba tiskovin (oblast DTP) Technické výkresy, schémata, diagramy Počítačové animace

Vektorová grafika Výhody Neomezené možnosti zvětšení obrázku Malá velikost souboru při ukládání Možnost úpravy objektů v obraze Nevýhoda Nedají se uložit fotorealistické scény Vektorová grafika je uložena ve formátech: cdr, zmf, adp a dalších

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Navrátil, Pavel. Počítačová grafika a multimédia. 1.vyd. Kralice na Hané: Computer Media s.r.o., 2007. 112s. http://cs.wikipedia.org/wiki/Bitmapov%C3%BD_grafick%C3%BD_editor http://cs.wikipedia.org/wiki/Vektorov%C3%BD_grafick%C3%BD_editor http://cs.wikipedia.org/wiki/Rastrov%C3%A1_grafika http://cs.wikipedia.org/wiki/Vektorov%C3%A1_grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mojmír Možný Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.