Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Advertisements

Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Psychické stavy.
PSYCHICKÉ JEVY.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Emoce (city).
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Rozdíly mezi osobnostmi
Aplikovaná psychologie
Hrové chování.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Jak se učím Pavel Šuranský.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
Vůle.
Teorie vzdělávání dospělých
Základy psychologie – úvod
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Předškolní věk = období hry Experimentace – cca do 2 let věku, procvičování pohybů s vlastním tělem, nebo jednoduchými předměty, prozkoumávání okolí a.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník HRA JAKO PROSTŘEDEK VÝCHOVY Mgr.Irena Kudláčková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-L Psychické procesy a stavy 1.část Mgr. Marie Mikulcová.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Soňa Váňová. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Zájmy -aktivačně motivační vlastnosti
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16-01
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Teorie vzdělávání dospělých
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Současné pojetí školní TV Zážitková pedagogika
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
3. Hra jako základní prostředek vzdělávání
Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání
Vypracoval: Marcel Palát, Huni – PVA3
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_215 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Jaroslava Klinderová Předmět Základy společenských věd Ročník 3. Datum vytvoření 21. 1. 2013 Anotace Výklad nové látky základní lidské činnosti s otázkami pro zopakování prezentace Metodický pokyn prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

ZÁKLADNÍ LIDSKÉ ČINNOSTI UČENÍ PRÁCE HRA

UČENÍ 1. v širším slova smyslu = každé obohacení lidské zkušenosti 2. v užším slova smyslu - záměrné a systematické získávání vědomostí, dovedností, návyků, lidských forem chování a osobních vlastností

fáze učení 1. motivační - setkání s problémem 2. poznávací - proniknutí do problému, hledání potřebných informací, vytváření hypotéz řešení 3. výkonná - vyřešení problému 4. kontrolní - ověření správnosti řešení

druhy učení 1. intelektuální a) pamětní – memorování / UČIT SE ZPAMĚTI / b) myšlenkové - osvojování si vědomostí 2. motorické - osvojování si dovedností a návyků 3. sociální - osvojování si lidských forem chování a osobních vlastností

faktory ovlivňující průběh a výsledky učení: tělesný stav - únava, zdraví, uspokojení tělesných potřeb - psychický stav - dobrá nálada,citové napětí - volní vlastnosti - svědomitost, důkladnost - motivace - silná pohnutka - aktivita - čím více analyzátorů se zapojí do učení, tím je učení dokonalejší

faktory ovlivňující průběh a výsledky učení: - vztah k učební látce - subjektivní vztah k předmětu a k učiteli - mikroklima - vzduch, osvětlení, hlučnost - délka učení - individuální, při únavě zařadit přestávku (aktivní odpočinek) - střídání různých předmětů - opakování = matka moudrosti

práce uvědomělá činnost zaměřená na vytváření hmotných a duchovních hodnot tělesná duševní práce má význam pro rozvoj psychiky člověka

průběh a výsledky práce ovlivňuje: 1. charakter práce 2. osobní předpoklady 3. únava 4. pracovní prostředí 5. vztahy na pracovišti

PRÁCE tvořivá činnost - zaměřená na řešení problémových situací, pokládána za nejvyšší projev "lidského ducha„ - formy : 1. fluence - schopnost vytvářet co nejvíce produktů určitého druhu 2. flexibilita - schopnost vytvářet různá řešení stejného problému 3. originalita - schopnost vytvářet originální výtvory 4. senzitivita - schopnost vidět problémy tam, kde je jiní nevidí

HRA - charakteristika = chování, které není výsledkem žádného plánu, ale zároveň není samoúčelné - spontánnost, improvizace, dobrovolnost rozhodnutí, citová zainteresovanost, fantazie

teorie hry : 2. teorie relaxace - hra = formou aktivního odpočinku 1. teorie nadbytku energie - vybití energie, která se nespotřebovala při uspokojování životních potřeb 2. teorie relaxace - hra = formou aktivního odpočinku 3. teorie atavismu - ve hře děti napodobují činnosti, kterými lidstvo prošlo ve svém historickém vývoji 4. teorie přípravného učení - děti si nacvičují činnosti, které budou v pozdějším životě potřebovat 5. teorie náhradní funkce - hra je náhradou skutečné práce 6. teorie funkční příjemnosti - základním motivem je libost, kterou dítěti hra přináší

Druhy her: manipulační - zacházení s předměty pohybové - učení se chodit, překonávat překážky, jezdit na tříkolce tematické - hraní si na něco nebo někoho konstrukční - výsledkem činnosti je nějaký výtvor didaktické - výchovné zaměření

OTÁZKY: Učení – vysvětli pojem …. Jaké jsou fáze učení? Druhy učení… Faktory, které ovlivňují průběh učení….

OTÁZKY: Charakterizuj pojem práce? Průběh a výsledky práce ovlivňuje: Formy práce… Hra…. Jaký má význam hra ? Druhy her….

Literatura: ŠTEFANOVIČ, Jozef a kol. Psychologie pro Gymnázia [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Jozef Štefanovič GILLERNOVÁ, Ilona a kol. Psychologie , Sociologie [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Ilona Gillernová 2003, Jiří Buriánek Přemysl a kol. Člověk jako osobnost psychologie pro střední školy [online]. [cit. 11.12.2012]. Dostupný na WWW: Přemysl Šil, Jana Karolová