Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Temperament DUM_20. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁNÍ Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí.
Advertisements

N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0101_CO JE F.G. Téma: CO JE FINANČNÍ GRAMOTNOST Číslo projektu:
Název školy:Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
DUM - Digitální Učební Materiál TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada44 Anotace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Spoření ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Inf Počítač a lidé s handicapem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výchova ke zdraví – důsledky závislostí
POŽÁRNÍ PREVENCE V GASTRONOMICKÝCH PROVOZOVNÁCH
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zábava na internetu
Techniky práce s mentálně postiženými
POTŘEBY DUM _13.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Inf Ovládání operačního systému
City DUM_15.
Právo sociálního zabezpečení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
VY_32_INOVACE_SA4A_17 DUM 17. „realizace-doprovod“
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Občanská nauka Sociálně patologické jevy V. ; VY_32_INOVACE_D2_19
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
VY_32_INOVACE_SA4A_4 DUM 4. „Chlapec, uživatel služby-dramatizace “
Název projektu: Moderní škola
Práva a povinnosti členů rodiny
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Střední škola obchodně technická s. r. o.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Na co všechno si dát pozor.
The Czech Republic.
Transkript prezentace:

Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0928 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky ICT Název a číslo materiálu: ODS_32_INOVACE_JTD3.A_7 Vytvořeno: 28.4.2014 Autor: Mgr. Petra Převrátilová Vyučovací předmět:  Sociální pedagogika - Občan v demokratické společnosti Ročník: III. SOŠ Výsledky vzdělávání dle RVP Žák se orientuje v problematice patologického hráčství, zná varovné signály a stádia závislosti na automatech Typ interakce: Kombinované Druh výukového zdroje: Prezentace s využitím interaktivní tabule Klíčová slova: Gambling Netolismus Hráčské bludy Anotace: Didaktický učební materiál je určen pro žáky maturitních oborů SOŠ. Je zaměřen na prezentaci gamblérství. Je možné ho využít jako samostatný studijní materiál nebo jako podklad k diskuzi. Součástí materiálu jsou otázky a úkoly vztahující se k problematice závislosti na automatech.

Patologické hráčství

Termíny gambling, gamblerství, závislost na automatech apod. patří mezi tzv. návykové a impulsivní poruchy netolismus - závislost na virtuálních drogách (televize, video, počítačové hry, mobil, internet- surfování, neustálá chatová kontrola e-mailové schránky

Základní znaky gamblérství 1) neschopnost odolat impulsu, pokušení, přestože dotyčný ví, že jeho jednání je nežádoucí, nedokáže odolat, není schopen ve hře přestat 2) napětí, předcházející tomuto jednání, které dotyčný nedokáže snížit jinak, než tak, že začne hrát 3)pocit uspokojení - gambler prožívá příjemné vzrušení, jehož intenzita je přímo úměrná výši hazardu, riziku ztráty

Příčiny vzniku stresová situace (únik k hraní) nabídka hry (spouštěcí podnět) osobnostní vlastnosti (sklon k hráčství – touha po vzrušení a bezstarostnosti, touha po riziku, nedostatek citů a důvěry, ...)

Varovné signály člověk hraje častěji a hazardní hra mu zabírá čas, který by mohl trávit mnohem užitečněji a příjemněji zanedbává školu, práci, rodinu, přátele a zájmy začne lhát, podvádět, někdy i krást ve vztahu ke hře se špatně ovládá - pokračuje v hraní i tehdy, když je v jasném rozporu s jeho zájmy

Stádia vzniku závislosti na hraní I. 1) FÁZE VÝHER - občasná hra, častější výhry, zvyšování sázek, fantazie o velké výhře, neodůvodněný optimismus, osamělé hraní, chvástání se výhrou 2) FÁZE PROHRÁVÁNÍ - myslí hlavně na hraní, v dlouhém období prohrávání nedokáže přestat s hrou, legální půjčování peněz, skrývání hry a lhaní, bezohlednost vůči rodině, nepřítomnost v práci, odkládání splátek dluhů, změny osobnosti (podrážděnost, neklid, uzavřenost), nešťastný rodinný život, neschopnost splácet dluhy, zanedbávání zdraví    Pokračuje v hazardní hře Přestane hrát uzdravování 

Stádia vzniku závislosti na hraní II. 3) FÁZE ZOUFALSTVÍ - podmíněné tresty, poškození pověsti, odcizení od rodiny a přátel, podstatně více času trávení s hrou, více prohrává, obviňuje druhé, výčitky svědomí, panika, trestné činy

hráčské bludy I. Chybná přesvědčení hráče Blud o rychlém zbohatnutí: v případě, že aktivně hrajete/sázíte, šance na zbohatnutí je mizivá Blud o zajímavosti hry: je velkým omylem považovat hru za zábavu a oddech, protože ve skutečnosti jde o nevděčnou, nesmyslnou a jednotvárnou práci Blud o vlastní genialitě: "způsob, jak obelstít automat" či "našel jsem chybu v systému„ - to si myslel nejeden hráč

hráčské bludy II. Blud o odpovědném hráči: hráč to dělá proto, aby jeho rodina netrpěla finanční nouzí Blud o tom, že já to mám přece pod kontrolou: právě kvůli podceňování situace se nejeden běžný člověk stane vášnivým hráčem

Prevence na úrovni jednotlivce : Nehrajte a před hazardní hrou varujte známé a přátele na úrovni rodiny : Nejlépe jsou na tom rodiny, kde jsou vřelé vztahy, ale také jasná pravidla, která se dodržují

Úkoly: Spojte pojmy, které spolu navzájem souvisí: NETOLISMUS hráčský blud GAMBLING závislost na virtuálních drogách NAPĚTÍ varovný signál ZANEDBÁVÁNÍ ŠKOLY závislost na automatech DOKÁŽI OBELSTÍT AUTOMAT znak gamblérství

Zdroje Literatura: NEŠPOR, Karel. Už jsem prohrál dost. Praha: Sportpropag, 2006, ISBN BEZ NEŠPOR, Karel. Návykové chování a závislost. Praha: Portál, 2011, ISBN 8073679086 MARHOUNOVÁ, Jana; NEŠPOR, Karel. Alkoholici, feťáci a gambleři. Praha: Empatie, 1995, ISBN 8090161898. Obrázek: AUTOR NEUVEDEN. http://e..wikipedia.org [online]. [cit. 13.5.2014]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pachinko_parlor_dsc04790.jpg