Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Advertisements

Matematika Trojúhelník.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Mgr. Ladislava Paterová
Druhy trojúhelníků VY_32_INOVACE_31
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Geometrie Ročník :
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Co o nich víme a nevíme Vypracovala Mgr. Helena Černá
Trojúhelník Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Co je to trojúhelník
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Martina Dostálová
Autor výukového materiálu:
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_170
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Obvod a obsah lichoběžníku
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Obvody základních obrazců
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Trojúhelníky - základní pojmy.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_27 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
Trojúhelník.
KAPITOLA 1: TROJÚHELNÍK – OPAKOVÁNÍ  Základní pojmy  Rozdělení trojúhelníků podle délky stran  Rozdělení trojúhelníků podle velikosti úhlů  Cvičení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Jednoduché slovní.
Obvod a obsah trojúhelníku Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_069_Obvod a obsah trojúhelníku.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
MNOHOÚHELNÍKY DRUHY TROJÚHELNÍKŮ
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Dvourozměrné geometrické útvary
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Goniometrické funkce Autor © Mgr. Radomír Macháň
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Opakování 2. písemná práce
Opakování na 2. písemnou práci
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Dvourozměrné geometrické útvary
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Opakování na 2.písemnou práci
Opakování 2. písemná práce
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník Dělitelnost Úhel a Trojúhelník

Pokyny Procvič si učivo matematiky za třetí čtvrtletí U příkladů si zvol obtížnost A, B nebo C Na konci prezentace najdeš řešení Spočítej si získané body a podle bodovací tabulky ohodnoť svou práci

1. Myšlená čísla Myslím si číslo. Pětinásobek myšleného čísla zmenšený o polovinu čísla 8 je roven 16. Jaké číslo si myslím? (3b) Třetina myšleného čísla je o 1 větší než jeho čtvrtina. Jaké číslo si myslím? (4b) První je třetinou druhého a jejich součet je 48. Jaká čísla si myslím? (5b)

2. Vennovy diagramy Vložte do diagramu tato čísla: (5b) 12 17 24 100 21 42 63 127 104 27 25 18 Najdi pravidlo rozdělení čísel v diagramu (4b):   8 32 56 64 100 72 108 36 270 81 18 54 25 18 190 33 NÁSOBKY TŘÍ NÁSOBKY čtyř ČÍSLA dělitelná 6 ČÍSLA s ciferným součtem 6 ČÍSLA, která po dělení 4 dávají zbytek 2 Vložte do diagramu tato čísla: (5b) 12 52 222 21 42 330 66 127 106 27 24 33

3. Znaky dělitelnosti (3b) Z řady čísel 18, 39, 55, 40, 324, 120, 621 vypiš čísla dělitelná: dvěma _______________________ třemi ________________________ čtyřmi _______________________ pěti _________________________ šesti ________________________ devíti _______________________ deseti ______________________

4. Dělitel Najdi všechny dělitele čísla 54 (3b) Najdi všechny dělitele dvojice čísel 66 a 72, zakroužkuj všechny společné a zapiš největšího z nich D(66,72) (4b) 56 lízátek a 42 bonbónů máme rozdělit stejným dílem mezi co nejvíce dětí. Mezi kolik dětí sladkosti rozdělíme? Kolik lízátek a kolik bonbónů dostane každé dítě? (5b)

5. Jednotka úhlu – odpovídej na otázky A. a) O jaký úhel se velká hodinová ručička otočí za 15minut? (3b) b) Kolik minut uplyne, když se velká ručička otočí o 180°? B. a) O jaký úhel se velká hodinová ručička otočí za 25minut? (4b) b) Kolik minut uplyne, když se velká ručička otočí o 330°? C. a) O jaký úhel se velká hodinová ručička otočí za 40minut? (5b) b) Kolik minut uplyne, když se velká ručička otočí o 102°?

6. Velikost úhlu A. a) Vyjádři velikost úhlu α = 130´ ve stupních a minutách. (3b) b) Vyjádři velikost úhlu β = 10° 15´ v minutách. B. a) Vyjádři velikost úhlu α = 365´ ve stupních a minutách. (4b) b) Vyjádři velikost úhlu β = 8° 44´ v minutách. C. a) Vyjádři velikost úhlu α = 563´ ve stupních a minutách. (5b) b) Vyjádři velikost úhlu β = 15° 21´ v minutách.

7A. Velikost úhlu Změř velikost úhlů α, β s přesností na 1°. (3b) β

7B. Velikost úhlu Změř velikost vnitřních úhlů pětiúhelníku s přesností na 1°. (4b)

7C. Měření úhlu. Změř všechny vnitřní úhly čtyřúhelníku ABCD s přesností na 1°. (5b)

8.Typy trojúhelníků (2b) Na obrázku je ciferník s dvanácti vyznačenými body (v celých hodinách). Jaký trojúhelník vznikne spojením bodů 4, 8 a 12 a) rovnoramenný tupoúhlý b) rovnostranný pravoúhlý c) rovnostranný ostroúhlý d) obecný

9. Typy trojúhelníku Na ciferníku sestav min. 3 tyto trojúhelníky. Zapiš jeho vrcholy pomocí čísel na ciferníku. ostroúhlé trojúhelníky (3b) pravoúhlé trojúhelníky (4b) tupoúhlé rovnoramenné trojúhelníky (5b)

10. Rovnoramenný trojúhelník Vypočítej velikosti úhlů na obrázku rovnoramenných trojúhelníků. A. (3b) B. (4b) C. (5b) E F G 76° ε ϕ A B C γ α β 133° C D E ε γ δ 125°

11. Výpočty v rovnoramenném a rovnostranném trojúhelníku A. Jaká je délka strany rovnostranného , jehož obvod je 39cm ? (3b) B. Jak dlouhou základnu má rovnoramenný  s délkou ramene 1,6cm a obvodem 5 cm? (4b) C. Jak dlouhé má rameno rovnoramenný  s délkou základny 1,8 cm a obvodem 60 mm? (5b)

12. Trojúhelník Na obrázku jsou dva různé trojúhelníky. Každý je složen ze 7 dřívek. Kolik různých trojúhelníků lze sestavit z A. 5 dřívek (3b) B. 4 dřívek (4b) C. 9 dřívek (5b)

13. Rýsování trojúhelníku Rozhodni výpočtem, který  lze narýsovat a ten narýsuj. (3b) a) 5cm; 10cm; 3cm b) 40mm; 50mm; 80mm B. Rozhodni výpočtem, který  lze narýsovat a ten narýsuj. (4b) a) 110mm; 2cm; 1dm b) 2,5cm; 9mm; 0,16 dm C. Rozhodni výpočtem, který  lze narýsovat a ten narýsuj. (5b) a) 9cm; β = 112°; α = 78° b) v = 35mm; s = t = 0,5dm

Řešení A 4 B 12 C 36 A B násobky 4 C a násobky 9 a) 18, 40, 324, 120 b) 18, 39, 324, 120, 621 c) 40, 324, 120 d) 55, 40, 120 e) 18, 324, 120 f) 18, 324, 621 g) 40, 120 A 1,2,3,6,9,18,27,54 B 66 – 1,2,3,6,11,22,33,66 C 14dětí, 4lízátka a 3 bonbóny 72 – 1,2,3?4?6,8,9,12,18,24,36,72 D(66,72) =6 A a) 90° b) 30min B a) 150° b) 55min C a) 240° b) 17min A a) 2°10´ b) 615´ B a) 6°05´ C a)9°23´ b)921´ A α = 47° β = 139° γ = 150° δ = 25° B α = 103° β = 93° γ = 125° δ = 106° ε = 112° C |∡ BCD|=75° |∡CDA|=20° |∡ DAB|= 227° |∡ABC|=38° c A 4,8,12 ; 1,9,6 ; 3,6,9 B 4,8, 10 ; 1,5,11 ; 2,4,8 C 2,4,6 ; 1,3,5 ; 9,7,5 A ε = ϕ = 52° B α = β = 47° γ = 86° C ε = 55° γ = δ = 62°30´ A 13cm B 1,8cm C 2,1cm A 2 – 2 - 1 B žádný C tři 1 – 4 – 4 ; 3 – 3 - 3 ; 4 – 2 - 3 A a) ne b)ano B a) ano b) ne C a) ne b) ano 12 24 33 330 222 42 66 106 21 27 52 127 18 21  63 27 42 12 24 100 104 127 15 17

HODNOCENÍ 60 – 50 výborně 49 – 40 skvělá práce 39 – 30 dobrý výkon 29 – 20 ještě opakuj 19 – 0 projdi si znova všechny příklady