DTP InfoDay Praha, 22/02/2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Aktuální proces přípravy programového období 2014+
Společný regionální operační program Priorita 1 Regionální podpora podnikání Opatření 1.1 Podpora podnikání ve vybraných regionech Priorita 2 Regionální.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
MAS Lužnice, o.s. Příprava strategie MAS Lužnice na období
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Seminář „Extrémy počasí a jeho dopady na Jihomoravský kraj“
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
AKTUÁLNÍ VÝZVY PROGRAMOVÉHO OBDOBÍ Horizont
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
Udržitelná energetika 3 Czech BCSD Praha, Ing. Vladimír Vlk, energetický poradce.
Význam strategie EU pro Podunají v klíčových oblastech ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Eva Kubešová Odbor Evropské unie a politiky životního prostředí 21. října 2011.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Společenská odpovědnost organizací
Integrovaný plán rozvoje území Jihlavské sídelní aglomerace „Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu“ 4. března 2015 Jihlava.
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Ekonomický rozvoj měst a regionů Projekty CityRegio a CityRegio II Seminář „Zapojení ČR do Nadnárodní spolupráce a zhodnocení programu Interreg IIIB CADSES“
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Mgr. Zdeněk Semorád, náměstek ministryně MMR pro evropské programy
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
PRIORITNÍ OSA 1 Posílení výzkumu, technologického rozvoje a inovací
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Program rozvoje venkova na období možnosti podpor pro obce Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje do venkovských oblastí.
Interreg DANUBE Transnational Programme 2. zasedání Výboru ČR pro programy nadnárodní a meziregionální spolupráce.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
ENERGETICKÁ POLITIKA EU: udržitelná, bezpečná a dostupná energie Petr Zahradník, člen Národní ekonomické rady vlády (NERV) a EPOS při MMR.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Pavel Rada Regionální rozvojová agentura Východní Moravy Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií Dotace pro neziskové organizace z EU.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Interreg Rakousko - ČR/ Oddělení projektové podpory1 Interreg V-A Rakousko – Česká republika.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Dotační programy v období DRAHOSLAV CHUDOBA, DABONA s.r.o. 1.
Vyhlášené výzvy operačních programů pro kraj a jeho příspěvkové organizace.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Operační program URBACT III.  (Operační) program Evropské územní spolupráce kofinancovaný z Evropského fondu pro regionální rozvoj  Navazuje na program.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrovaný regionální operační program
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
JUDr. Olga Letáčková, náměstkyně ministryně pro místní rozvoj
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
4. zasedání Výboru České republiky pro programy nadnárodní a meziregionální spolupráce března 2017Praha.
Interreg DANUBE Program nadnárodní spolupráce
Interreg DANUBE Program nadnárodní spolupráce
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Technologická agentura
Transkript prezentace:

DTP InfoDay Praha, 22/02/2017

Jaké projekty DTP financuje? Poslání programu Interreg DANUBE DTP 2014-2020 financuje projekty, na kterých realizaci se podílí větší nadnárodní partnerství, s cílem zlepšit politiky/strategie uplatňované ve veřejném životě (´public policies´) a spolupráci institucí v podunajském regionu. Potřeba vnímat představu programu o intervenční logice, včetně očekávaných výsledků a jejich ukazatel, viz v Annex I (Intervention logic) často „Intenzita spolupráce klíčových aktérů s cílem přispět k……. …(dále viz jednotlivý specifický cíl „SO“  např. zvýšení kvalifikace pro podnikání a sociální inovace)“

Které aktivity financuje? DTP podporuje projekty spolupráce, které: rozvíjejí kapacitu institucí a umožňují přenos znalostí - vydláždí cestu novým investicím - přispívají k rozvoji společného rámce pro uskutečňování politik v rozličných oblastech

Které aktivity financuje? DTP podporuje projekty spolupráce, které : - vytváří harmonizaci politik v různých oblastech - pomáhají vyvíjet inovativní řešení častých problémů

Prioritní osy – 2. výzva Inovativně a sociálně zodpovědný Dunajský region 1.1: Zlepšit rámcové podmínky pro inovace restricted 1.2: Zvýšit kvalifikaci pro oblast podnikání a sociálních inovací Environmentálně a kulturně zodpovědný Dunajský region 2.1: Posílit nadnárodní vodní manažment a prevenci povodňových rizik restricted 2.2: Pečovat o udržitelné využívání přírodního a kulturního dědictví a zdrojů 2.3: Pečovat o obnovu a hospodaření s ekologickými koridory 2.4: Zlepšit připravenost k řízení environmentálních rizik Lépe propojený a energeticky zodpovědný Dunajský region 3.1: Podpořit rozvoj bezpečných dopravních systémů šetrných k ŽP a vyváženou dostupnost městských a venkovských oblastí restricted 3.2: Zlepšit energetickou bezpečnost a energetickou účinnost Dobře řízený Dunajský region 4.1: Zlepšit institucionální kapacitu vedoucí k řešení zásadních společenských výzev 4.2: Podpořit správu a implementaci Podunajské makrostrategie (EUSDR)

Prioritní osy – 2. výzva Inovativně a sociálně zodpovědný Dunajský region 1.1: Zlepšit rámcové podmínky pro inovace 7,0 mil. EUR 1.2: Zvýšit kvalifikaci pro oblast podnikání a sociálních inovací 14,5 mil. EUR Lépe propojený a energeticky zodpovědný Dunajský region 3.1: Podpořit rozvoj bezpečných dopravních systémů šetrných k ŽP a vyváženou dostupnost městských a venkovských oblastí 6,5 mil. EUR 3.2: Zlepšit energetickou bezpečnost a energetickou účinnost 5,2 mil. EUR Environmentálně a kulturně zodpovědný Dunajský region 2.1: Posílit nadnárodní vodní manažment a prevenci povodňových rizik 3,5 mil. EUR 2.2: Pečovat o udržitelné využívání přírodního a kulturního dědictví a zdrojů 11,0 mil. EUR 2.3: Pečovat o obnovu a hospodaření s ekologickými koridory 5,1 mil. EUR 2.4: Zlepšit připravenost k řízení environmentálních rizik 6,8 mil. EUR

Které specifické cíle (SO) vybrat? Omezení ve 2. výzvě SO 1.1 Otevřen: omezen na oblast komercionalizace výsledků výzkumu a přenosu technologií; politiky klastrů a nadnárodní spolupráci klastrů založenou na přístupech ´smart specialisation;´ řízení v oblasti práv duševního vlastnictví pro podporu inovací SO 1.2 Otevřen (bez omezení) SO 2.1 Otevřen: omezen na předcházení povodním (monitorování / systémy včasného varování; řešení s preventivním účinkem) a/anebo řízení kvality vody (např. harmonizovaný monitoring a systémy hodnocení či řešení, opatření pro omezení znečištění z hnojiv/nutrientů a nebezpečných látek, více účinná řešení pro oblast zacházení s odpadovou vodou) SO 2.2 SO 2.3 SO 2.4 SO 3.1 Otevřen: omezen na multi/inter-modalitu (především včetně, ale bez omezení na železniční a vzdušní dopravu), bezpečnost dopravy (včetně ITS, pokud je to relevantní), modernizace loďstva IWT, konektivitu venkovních oblastí a zlepšení veřejné dopravy SO 3.2 SO 4.1 Uzavřená

Specifický cíl 1.1 SO 1.1: Zlepšit rámcové podmínky pro inovace Zlepšit institucionální a infrastrukturální rámcové podmínky a nástroje politik pro výzkum & inovace s cílem zajištění širšího přístupu ke znalostem pro rozvoj nových technologií a sociálního rozměru inovace.

Specifický cíl 1.1 Omezení ve 2. výzvě!!! komercionalizace výsledků výzkumu a přenos technologií politiky klastrů a nadnárodní spolupráci klastrů založenou na přístupech ´smart specialisation´ řízení v oblasti práv duševního vlastnictví pro podporu inovací

Specifický cíl 1.1: Projekt Made in Danube  věnovaný vývoji výrobků a služeb schopných konkurovat na trhu, cestou propojení vědeckých znalostí (věd. a výzk. organizací) s inovační odborností (podniků) Klíčová myšlenka: a) Zlepšení inovačních schopností SME, zejména těch, které souvisí s odvětvím bioekonomiky, a to z důvodu jejího potenciálu z hlediska udržitelnosti a významného vlivu na širokou škálu oborů v průmyslu/službách b) Zajištění dostupnosti místních znalostí z výzkumu a vědy na NN úrovni v odvětví bioekonomiky c) Sladění vizí výzk. organizací a podniků, a to ve 3 oborech: chytré zemědělství, udrž.lesnictví a bioenergetika Rozpočet: 1,9 mil. EUR Partneři: Společnost pro podporu inovací (Steinbeis, GmbH) Reg. rozvoj. agentura Technická univerzita Centrum sociálních inovací Sdružení obch. sítí….. Výstupy: Vytvoření strategie průřezového přístupu, kt. povede k NN partnerstvím (podniků, výzkumných institucí) s důrazem na inovace Vyvinutí inovačních nástrojů využitelných pro oblast bioekonomie Pilotní akce, kt. otestují vyvinuté nástroje v různých regionech

Specifický cíl 1.2 SO 1.2: Zvýšit kvalifikaci pro oblast podnikání a sociálních inovací Podpořit inovativní systémy vzdělávání s cílem zvýšit kompetence zaměstnanců v podnikatelském sektoru, posílit kulturu podnikání a vzdělávání přispívající k lepšímu sladění potřeb společnosti a poskytování služeb ve veřejném zájmu Ve 2. výzvě bez omezení!

Specifický cíl 1.2 Témata, kterými se DTP zabývá NE Projekty postavené na využití znalostního trojuhelníku výzkumu, vzdělávání a sociálních inovací, které přináší znalosti získané výzkumem, šíří je prostřednictvím inovativních vzdělávacích systémů a uplatňují cestou sociál. inovací s cílem: Zlepšit vzdělávání v oblasti politik/strategií a vývoj řešení pro praxi tak, aby byly lidské zdroje vhodněji přizpůsobené technologickým změnám a potřebám trhu Zlepšit politiky/strategie a praktická řešení pro oblast kultury podnikání a vzdělávání Zlepšení prostředí, znalostí a schopností, které urychlí uplatnění sociálních inovací a sociálních služeb s tím, že vyhoví potřebám společnosti a budou směřovány k řešení nových výzev Budování kapacit ve veřejné sféře s cílem lepšího zvládnutí inovačních postupů Čistě akademické, měkké výzkumné projekty a projekty zaměřené na ´networking,´ které nemají k dispozici klíčové prvky, jež by napomohly proměnit měkké činnosti (průzkumy, studie, analýzy, mapování území, virtuální spolupráce, dotazníky, abstraktní ICT nástroje, atd.) do konkrétních a udržitelných výstupů projektů. Tvrdé projekty infrastruktury a investičního typu s výdaji významnějšího rozsahu. Projekty, které nepřicházejí s návrhy založenými na inovativních vzdělávacích systémech anebo ty, které se nezabývají sociální inovací a nemají schopnost pojmout politiku/strategii.

Specifický cíl 2.1 SO 2.1: Posílit nadnárodní vodní manažment a prevenci povodňových rizik Posílit společné a integrované přístupy s cílem vyvinout a implementovat Plány řízení povodí řek v členských státech tak, aby byly v souladu s celkovým Plánem řízení povodí řeky Dunaj, a to s cílem dosáhnout zlepšení nadnárodního vodního manažmentu a předcházení rizikům povodní a přispět k udržitelnému zajištění ekosystémových služeb

Specifický cíl 2.1 Témata, kterými se DTP zabývá NE Harmonizovaný, společný monitoring a manažment stavu složení vody z hlediska ekologie, chemie Společná opatření pro snížení znečištění vody Účinnější zacházení s odpadovou vodou Harmonizovaný manažment kvality sedimentů Společné postupy monitoringu záplav, systémy předpovídání, varování a opatření Harmonizovaná opatření předcházení povodním Manažment rizika povodní / katastrof místo prevence  (SO 2.4) Soustředění se na více řízení usazenin / využití obnovitelné energie související se zacházením s odpadovou vodu Zacházení s tuhým odpadem Soustředění sena rozvoj infrastruktury Zaměření na potřeby místní/ přeshraniční povahy

Specifický cíl 2.1 Omezení ve 2. výzvě!!! předcházení povodním (monitorování / systémy včasného varování; řešení s preventivním účinkem) řízení kvality vody (např. harmonizovaný monitoring a systémy hodnocení či řešení, opatření pro omezení znečištění z nutrientů/hnojiv a nebezpečných látek, více účinná řešení pro oblast zacházení s odpadovou vodou)

Specifický cíl 2.1: Projekt DanubeSediment  věnovaný zacházení se sedimenty, které si povede k obnovení a dosažení rovnováhy sedimentů řeky Dunaj Rozpočet: 3,5 mil. EUR Partneři: Univerzita přírodních a společen. věd (Wien) Generální ředitelství vodního manažmentu Národní institut hydrologie a vod.man. Agentura ŽP Akademie věd….. Klíčová myšlenka: a) Zlepšení vodního manažmentu a manažmentu zacházení se sedimenty; odstranění nerovnováhy mezi přebytky a nedostatkem sedimentů, která jinak způsobuje zvýšení rizika povodní a omezení pro navigaci, výrobu vodní energie a biodiverzitu b) Zlepšení morfologie řeky Dunaj Výstupy: Sběr dat a jejich analýza; Zpracování příručky dobrých příkladů z praxe popisující doporučené metody monitoringu sedimentů Souhrn na téma problémů spojených s nerovnovážným stavem sedimentů +Katalog opatření s návodem, jak tyto problémy řešit Příručka zacházení se sedimenty řeky Dunaj (opatření), Příručka pro stakeholdry

Specifický cíl 2.2 SO 2.2: Pečovat o udržitelné využívání přírodního a kulturního dědictví a zdrojů Posílit společné a integrované přístupy s cílem chránit a podílet se na řízení diverzity přírodního a kulturního dědictví a zdrojů v Dunajském regionu, vnímané jako základ udržitelného rozvoje a strategií růstu. Ve 2. výzvě bez omezení!

Specifický cíl 2.2 Témata, kterými se DTP zabývá NE Výsledky: Lepší rámcové podmínky, kapacity a řešení pro rozvoj udržitelného turismu v Dunajském regionu, postavené na: - ochraně a udržitelném rozvoji přírodního a kulturního dědictví a zdrojů; - snížení spotřeby zdrojů a energií; - řízení udržitelné mobility Lepší strategie a nástroje udržitelného využití kulturního a přírodního dědictví a zdrojů s cílem zabránit anebo omezit střet zájmů (např. s oblastí turismu, spotřeby přírodních zdrojů Zaměření u obou: na ochranu a udržitelné využití přírodního a kulturního dědictví a zdrojů, které jsou základem pro ekonomický rozvoj regionu, a udržitelný rozvoj turismu Manažment (ochrana a zhodnocení) zdrojů (voda, přír.druhy), turismus bez propojení na přírodní/kulturní zdroje, spotřeba zdrojů či mobilita jako samostatné téma

Specifický cíl 2.3 SO 2.3: Pečovat o obnovu a hospodaření s ekologickými koridory Posílit účinné přístupy směřované na ochranu, obnovu a řízení biokoridorů a mokřadí s nadnárodní relevancí s úmyslem přispět k lepší situaci v oblasti péče a snahy o zachování ekosystémů evropského významu. Ve 2. výzvě bez omezení!

Specifický cíl 2.3 Témata, kterými se DTP zabývá NE Zlepšit provázanost/propojení podél ekologických koridorů nadnárodního významu Obnovení naplaveninových oblastí (kolem řek), mokřadí Omezení překážek a podpora integrovaného manažmentu lokalit pro stěhovavé druhy Harmonizované plánování území / techniky v oblasti manažmentu využití území směřující k omezení tříštění ekosystémů Bez přístupu věnovaného koridoru/propojení nadnárodního významu, soustředěného na: Biodiverzitu Řízení chráněných území Řízení lokalit Problémy související se zemědělstvím Manažment půdy Vyvíjení nástrojů monitorování /řízení

Specifický cíl 2.4 SO 2.4: Zlepšit připravenost k řízení environmentálních rizik Zavést a rozvíjet více účinný systém správy pro ochranu životního prostředí, který řeší nouzové situace a zlepšit připravenost úřadů a organizací s působností v oblasti ochrany obyvatelstva, aby přispěly ke snížení rizik a dopadů na ekosystémové služby, biodiverzitu a lidské zdraví. Ve 2. výzvě bez omezení!

Specifický cíl 2.4 Témata, kterými se DTP zabývá NE Spolupráce strategické, provozní povahy; vzájemná schopnost funkčně spolupracovat (interoperabilita) mezi úřady s působností v oblasti systémů reagování na mimořádné situace a mezi zainteresovanými skupinami Protipovodňová ochrana, ale ne prevence povodňových rizik  (SO 2.1) Manažment sucha Průmyslové havárie Jednotlivé riziko /vícerizikovost Zaměření se na prevenci povodní (SO 2.1) Přizpůsobování se klimatickým změnám Zaměření se na znečištění vzduchu Přírodní katastrofy nesouvisející s nefunkčními ekosystémy / lidskými zásahy (zemětřesení, geomagnetické bouře…) Opatření na ochranu lidského zdraví (např. pro případ epidemií, nemocí)

Specifický cíl 3.1 SO 3.1: Podpořit rozvoj bezpečných dopravních systémů šetrných k ŽP a vyváženou dostupnost městských a venkovských oblastí Zlepšit plánování, koordinaci a vytváření praktických řešení pro dopravní systémy šetrné k ŽP, nízkouhlíkové a bezpečnější dopravní sítě a služby v programovém území, přispívající k vyvážené dostupnosti městských a venkovských oblastí

Specifický cíl 3.1 Omezení ve 2. výzvě!!! multi/inter-modalita (především včetně, ale bez omezení na železniční a vzdušní dopravu) bezpečnost dopravy (včetně ITS, pokud je to relevantní) modernizace loďstva IWT propojení resp. dopravní návaznost venkovních oblastí zkvalitnění veřejné dopravy

Specifický cíl 3.1: Projekt CHESTNUT  cílený na zpracování strategických plánů udržitelné městské dopravy Rozpočet: 2,0 mil. EUR Partneři: Centrum reg. rozvoje Univerzita technologií, Fakulta dopravy, centrum pro výzkum plánování dopravy a dopr. inženýrství (Vídeň) Město (Budapešť, Weiz – odbor mobility a energetiky) Městská část (Praha 9) Klíčová myšlenka: a) Ve strategiích se má odrážet integrovaný přístup, kt. zohledňuje organizační záležitosti, výkyvy sezónní a denní poptávky, životní styl, inovace, atd. Řešení mobility mají jít nad rámec technických daností a dostupné infrastruktury b) Zlepšení kvalifikace regionálních/místních institucí v plánování udržitelné intermodální mobility na úrovni městských funkčních oblastí (´FUA´) c) Posílení modelů městské mobility méně závislé na využití osobní automobil. dopravy, se zaměřením na kritické úseky (first/last mile) každodenní přepravy osob Výstupy: Zpracování společné metodiky pro popis scénářů mobility Návrh Plánů udržitelné mobility v městských oblastech (Sustainable Urban Mobility Plans) 12 pilotních akcí uskutečněných pro jednotlivé podkategorie proj.partnerů

Specifický cíl 3.2 SO 3.2: Zlepšit energetickou bezpečnost a energetickou účinnost Přispívat k energetické bezpečnosti a energetické účinnosti regionu, A TO podporováním rozvoje společných řešení regionů v oblasti zásobování a distribuce a strategií pro zvýšení energetické účinnosti a využití obnovitelných zdrojů. Ve 2. výzvě bez omezení!!

Specifický cíl 3.2 Témata, kterými se DTP zabývá NE SO zahrnuje nová odvětví vyplňující mezery na trhu (´niche´) související s distribucí chytrých energií, systémů zásobování a přenosů a distribuované výroby z obnovitelných zdrojů (palivové články, mikroturbíny, pístové motory..): Rozvoj inteligentních sítí (´smart grids´) a integrace/zavedení RES /Reg.En.Strat./ Regionální plánování zásobování energii a distribuce Bezpečnost v oblasti zásobování energiemi cestou lepšího zužitkování RES Rozvoj zvláštních zařízení, prototypů anebo technologií Uskutečňování činností zaměřených výhradně na přizpůsobení se konkrétním standardům, směrnicím anebo závazkům v dané oblasti Nepřímé přístupy (energetická účinnost získaná cestou akcí rozšiřujících povědomí/ vzděláváním manažerů působících v energetice) Posun směrem k nízkouhlíkovému hospodářství – Nařízení EP a Rady EU o ERDF 1301/2013, čl.5, (4)

Kontaktní detaily JS – určeno pro leadpartnery Project Officer PA1 Marius Niculae marius.niculae@interreg-danube.eu +36 1 896 1967 Project Officers PA2 Simona Ene (SO 2.2) simona.ene@interreg-danube.eu +36 1 795 4082 Gusztav Csomor (SO 2.1, 2.3, 2.4) gusztav.csomor@interreg-danube.eu +36 1 795 3836 Project Officer PA3 Ana Leganel ana.leganel@interreg-danube.eu +36 1 795 5338

Národní kontaktní místo Web programu –> link na Národní kontaktní místa: http://www.interreg-danube.eu/contacts/national-coordination-and-contact-points#czech-republic Web MMR: www.dotaceeu.cz Kontakt Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor evropské územní spolupráce Koordinátor příprav a realizace Interreg DANUBE v ČR nadnarodni@mmr.cz Staroměstské nám. 6 110 15 Praha 1 Pracoviště: Letenská 119/3 Tel: 224 862 260, 224 862 213