České Budějovice, červen 2016

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Advertisements

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ´. Ústav podnikové strategie CRM v maloobchodní jednotce se sportovním zbožím Autor BP: Jan.
Personální a mzdová agenda ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Monika Deutschová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Vysoká škola.
FINANČNÍ DOPAD OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE SPOLEČNOSTI AVIRE S.R.O. Autor diplomové práce:Bc. Monika Budovičová Vedoucí diplomové práce:doc. Ing.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Zakladatelký projekt výrobní firmy Šance Autor bakalářské práce:Markéta Štěpková Vedoucí bakalářské práce:doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Oponent.
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
2 Marketingové koncepce
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Aplikace nástrojů marketingového mixu ve vybrané společnosti
Analýza bankovních produktů bank působících v České republice
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Systém odměňování pracovníků
Aktuální možnosti přímých zahraničních investic v Indii
Procesní management v oddělení logistiky
Ekonomika organizací Rozhodování.
Analýza konkurenčního prostředí
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vedoucí práce: Ing. Lenka Ližbetinová, Ph.D.
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE DIPLOMOVÁ PRÁCE
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Inovace a regionální rozvoj
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza trhu biopotravin
Strategická analýza vybraného podniku Orsay s.r.o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Moderní trendy v cyklistické dopravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingový plán společnosti
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Optimalizace materiálových toků ve vybrané společnosti
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Vysoká škola technická a ekonomická
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Analýza konkurenčního prostředí
Marketingový plán společnosti
Marketingový plán společnosti
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Finanční analýza ve vybraném podniku ve vztahu k podpoře řízení
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Komunikace se zákazníky ve vybraném podniku Autor práce: Zuzana.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Zdanění provozu motorových vozidel v České republice Autor Bakalářské práce: Irena Záhorková.
Realizace obchodního případu ve vybrané společnosti
Program obnovy venkova Jihočeského kraje v letech
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Digitální učební materiál
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ústav podnikové strategie Analýza komunikačních chyb řídících pracovníků ve vybrané společnosti.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

České Budějovice, červen 2016 VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE KONKURENCESCHOPNOST VYBRANÉHO PODNIKU Autor bakalářské práce: Veronika Jahodová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Marek Vokoun, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Ing. Marcela Juraszková České Budějovice, červen 2016

CÍL PRÁCE Cílem bakalářské práce je zpracovat a implementovat faktory konkurenceschopnosti podniku. V teoretické části je nutno rozvést jednotlivé faktory určující konkurenceschopnost konkrétního podniku. V praktické části budou tyto faktory implementovány do podnikové strategie.

EMCO spol. s r.o. Výroba a distribuce potravinářských výrobků Založena v roce 1990 panem Zdeňkem Jahodou Produkty: müsli, müsli sušenky, kukuřičné a celozrnné lupínky, ovesné kaše a cereální výrobky pro děti Výrobní závody: Brno, Hrdly u Terezína, Bohumín, Vřesce – ovesný mlýn Export výrobků do více jak čtyřiceti zemí světa

VÝZKUMNÝ PROBLÉM Výzkumná otázka č. 1: Výzkumná otázka č. 2: Je firma EMCO spol. s r.o. konkurenceschopná? Výzkumná otázka č. 2: Co může společnost EMCO spol. s r.o. udělat pro zvýšení konkurenceschopnosti vůči ostatním podnikům na trhu?

POUŽITÉ METODY SWOT analýza PEST analýza Analýza konkurence v odvětví – Porterův model pěti sil BCG matice SPACE analýza Analýza konkurentů Marketingový průzkum

SWOT ANALÝZA STRATEGIE SO = ofenzivní podnikatelský přístup Silné stránky (S) 2,34 Slabé stránky (W) 0,58 Kvalita produktů Zdravý životní styl nevyznávají všichni spotřebitelé Dobré jméno podniku Cena produktů je přijatelná pro spotřebitele střední a vyšší třídy Dostatečná komunikace se zákazníky Nadnárodní firma Exportní úspěchy Příležitosti (O) 2,01 Hrozby (T) 0,86 Výroba produktů pod značkami maloobchodních řetězců Konkurence na domácím trhu Trend zdravé výživy Nejsou nabízeny výrobky pro všechny typy spotřebitelů (novorozenci, kojenci) Vývoj nových produktů Nedostatek vstupních surovin Dobré recenze od spokojených zákazníků STRATEGIE SO = ofenzivní podnikatelský přístup

% podíl na zisku společnosti BCG MATICE Pořadí Výrobky % podíl na zisku společnosti Postavení v matici BCG 1. Ovesné kaše 50 Dojné krávy 2. Müsli 42 Hvězdy – Dojné krávy 3. Sušenky 3 Otazníky 4. Tyčinky 8

SPACE ANALÝZA Finanční síla podniku FS = likvidita, míra zadlužení, obrat zásob, cash flow 4 Konkurenční výhoda KV = podíl na trhu, kvalita výrobků, životní cyklus výrobků -2 Stabilita prostředí StO = míra inflace, proměnlivost poptávky, cenová elasticita -3,2 Síla odvětví SO = růstový potenciál společnosti, ziskový potenciál, finanční stabilita podniku 5

ANALÝZA KONKURENTŮ Nestlé Česko s.r.o. ( Cereal Partners Czech Republic s.r.o.) BONAVITA spol. s r.o. Úsovsko a.s. REJ s.r.o. Kritéria konkurent A B C D NESTLÉ Česko s.r.o. BONAVITA s.r.o. ÚSOVSKO a.s. REJ s.r.o. Dostupnost 10 8 2 Cena 7 6 Kvalita výrobků 3 Šíře nabízeného sortimentu 4 Dlouhá tradice na trhu 5 Reference od zákazníků Reklama 1 Distribuce

MARKETINGOVÝ PRŮZKUM Znáte firmu Emco spol. s r.o.? Nakupujete produkty firmy Emco? Jaké produkty firmy Emco znáte? Nakupujete výrobky müsli u konkurenčních firem? Pokud ano, zaškrtněte u kterých.

MARKETINGOVÝ PRŮZKUM Znáte reklamu na produkty Emco? Pokud ano, kde jste se s ní setkal/a? Doporučil/a byste výrobky Emco ostatním? Pohlaví? Do které věkové kategorie patříte?

NÁVRHY OPATŘENÍ Rozšíření sortimentu o produkty pro novorozence, kojence, batolata Zařazení Emco produktů do školních kantýn, automatů, do dětských a sportovních center Větší propagace Internetové stránky s možností namíchat si müsli dle své chuti Značkové prodejny v krajských městech

ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ Byly provedeny analýzy konkurenceschopnosti Výzkumné otázky byly zodpovězeny Byly stanoveny návrhy opatření Cíl práce byl naplněn

DOPLŇUJÍCÍ DOTAZY Vedoucí bakalářské práce Oponent bakalářské práce Jak se v posledních letech měnilo poslání (dlouhodobý plán) podniku Emco, došlo ke směřování k podobné strategii, jako má např. společnost Nestlé? Kolik peněz z hospodářského výsledku firma dává na marketingovou činnost, jsou tyto peníze efektivně využívány? Oponent bakalářské práce Z čeho a jakým způsobem autorka stanovovala a přidělovala váhu a bodové ohodnocení v maticích na str. 36, 37? Podle jakých kritérií byl sestaven vzorek respondentů? Vytvořit správnou BCG matici není jednoduché - podle čeho byly určeny právě takové velikosti kruhů jednotlivých produktů a na základě jakých hodnot byly vytvořeny souřadnice v grafu? Na str. 66 uvádíte: ”Navrhovala bych v rámci své celosvětové působnosti vytvořit tyto prodejny v krajských městech”. Představte si, že jste na pozici marketingové ředitelky sledované společnosti a máte přesvědčit finančního ředitele - z toho důvodu jmenujte kroky, které nezbytně musí předcházet případnému otevření další prodejny

DĚKUJI ZA POZORNOST.