Měření online reklamy v cestovním ruchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdravé pracoviště bez rozdílu věku MVD, 28. dubna 2016 ing. Radka Sokolová, místopředsedkyně ČMKOS, místopředsedkyně Rady vlády pro BOZP
Advertisements

PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vytvořila:Monika Hradilová. NA ÚVOD… NA ÚVOD… Přátelství a internet…Tohle téma je hodně otevřené. Na celém světě existují milióny sociálních stránek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Facebook stránka – cestovní ruch Jak efektivně využívat Facebook stránku. Komunikace s fanoušky a návštěvníky. Obchodního využití.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Vkládání hypertextových odkazů Co se všechno naučíme??? Co je to hypertextový.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Zoner Photo Studio – Editor I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Vydělávej peníze on-line prostřednictvím investice do reklamních bannerů!  KAŽDÝ PÁTEK VÝPLATY - VÝBĚR OD 20 EURO !  ZISKY + REFERÁL PROVIZE + ZHODNOCENÍ.
Jednoduchá HTML stránka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
MÁTE VE SVÝCH DATECH NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ. Stávající datový sklad Pasivní homologace adresy Identifikátory subjektu IČ, jméno, příjmení, domácnost (první.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
DIGITÁLNÍ STRATEGIE CZECHTOURISM 2015 KOMUNIKAČNÍ A MEDIÁLNÍ STRATEGIE.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Tvorba WWW stránek. Obsah Princip fungování WWW Současné trendy Zásady tvorby WWW stránek Netiketa.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 Vývoj a koncepce nového univerzitního webu Ondřej Kudlík
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza marketingového mixu vybrané banky Autor bakalářské práce:
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
Základy automatického řízení 1
Jak získat nejlepší talenty?
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Digitální učební materiál
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Informační a komunikační technologie
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Portál knihoven
Inf Počítač a lidé s handicapem
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Rozhodování 1.
Psychologie reklama.
Seminář pro příjemce OPVK
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
INTERNET Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Jednotné principy klasifikace na GJKT
WORD Číslování stránek
VY_32_INOVACE_
SOFTWARE OSOBNÍHO POČÍTAČE
Filmová animace Náhodné změny Mgr. Jiří Mlnařík
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Poměr v základním tvaru.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Formální úprava rešerše
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
ŘÍZENÍ ZÁSOB NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Tereza Bížová Představení se.
Prodeji produktu nebo služby
Nádherné prezentace navrhnete a předvedete snadno a s jistotou.
Firemní brožura Tohle je skvělé místo pro cíle společnosti.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám
Poměr v základním tvaru.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Měření online reklamy v cestovním ruchu Mgr. Kateřina Smolová kat.smolova@gmail.com

Co vlastně chceme měřit? Co budeme považovat za úspěšnou kampaň? Jaké jsme si stanovili cíle? Jakou jsme si stanovili cestu k dosažení cílů?

Úspěšná reklama: Dosáhli jsme stanovených cílů Výdaje na danou kampaň jsou relevantní

Online reklama, aneb když víte, kam jdou vaše investice Rozsáhlé možnosti měření úspěšnosti Často finančně výhodnější než jiné kanály Široké spektrum možností propagace Schopnost velmi přesně definovat cílovou skupinu

Několik pojmů pro začátek (aneb co je dobré znát dříve, než se pouštíme do online reklamy)

UTM parametry Textové řetězce, které se připojují k URL adrese. Tyto parametry nesou určitou informaci, kterou pak analytické nástroje zpracují. Díky UTM parametrům tak od sebe můžeme odlišit jednotlivé zdroje návštěvnosti (=odkud na náš web lidé chodí) a vyhodnocovat jejich účinnost.

UTM parametry mívají 4 vlastnosti utm_source = název zdroje (název webu, ze kterého odkaz vede) utm_medium = název média = druh marketingového kanálu (cpc = placené vyhledávání, organic = neplacené vyhledávání, referral = odkaz, atp.) utm_campaign = kampaň = název kampaně (např. v Skliku) nebo jiné odlišení (např. datum příspěvku na Facebooku, nebo odeslání newsletteru) utm_content = název reklamy = další podúroveň, může být např. název reklamní sestavy v PPC reklamě utm_term = klíčové slovo = další podúroveň, může být např. klíčové slovo v PPC reklamě

UTM http://vyhrajexpedici.cz/prodejny?utm_source=pohora&utm_medium=PR%20article&utm_campaign=anexe#.U0-VlPmSzzg

Jak vytvořit UTM Několik nástrojů, kam pouze vložíte odkaz a vygenerujete unikátní link.

Nástroje pro vytváření UTM http://www.roirevolution.com/google-analytics/google-analytics-url-builder.php https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=en https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

PPC versus platba za zobrazení V čem je rozdíl? Co je výhodnější a kdy?

PPC PPC (pay-per-click) znamená platba za proklik. Inzerenti platí pouze tehdy, pokud uživatel klikne na jejich PPC reklamu ve vyhledávačích, na Facebooku či kdekoli jinde na webu. Jinými slovy, inzerent platí pouze za návštěvníky svých stránek a nikoliv za zobrazení svých reklam. Jedna z nejefektivnějších forem reklamy vůbec. Cena se udává za proklik.

PPV: platba za zobrazení Inzerent platí za každé zobrazení reklamy Cena PPV (pay-per-view) se udává v ceně za tisíc zobrazení Možnosti cílení

Typy online reklamy výhody/nevýhody možnosti měření tipy na realizaci

Bannerové kampaně ÚSPĚŠNOST ZPRAVIDLA MĚŘÍME NA ZOBRAZENÍ, NIKOLIV PPC Překonané nebo stále aktuální? Jak má vypadat banner, kam čtenáře vést CTR Kampaň sledujte v průběhu UTM – na každou kampaň si zřiďte unikátní kód!

Co je pro nás důležité u bannerové kampaně? Kolik lidi na něj kliklo? Kolik lidí jej vidělo? Kolik lidí si zapamatovalo značku?

Co je cílem banneru? Co chceme měřit?

PR články ÚSPĚŠNOST MĚŘÍME POČTE PŘÍSTUPŮ/POČTEM ZOBRAZENÍ ČLÁNKU/LINKBUILDING Co je účelem PR článku? Obsahově kvalitní text s dvěma odkazy vydá za více než nudný text posetý odkazy PR článek má v člověku probudit zájem o váš produkt Vsaďte na rozhovory, reportáže, soutěže, slevové kódy I zde se pokuste používat unikátní kódy UTM, abyste měli možnost zjistit, kolik lidí k vám z daného odkazu reálně přišlo!

PR články Domluvte si odkazy předem (Budou přímo v textu? Kolik jich bude? Zůstane článek na webu napořád nebo se maže? Jaké bude mít umístění?) Sledujte článek dlouhodobě

Další možnosti Kombinace kampaní Soutěže Sociální sítě

Google analytics Možnost sledování přístupů Možnost sledování zájmu čtenářů Možnost sledování konkrétních kampaní (například i newslettery, PR články, bannery,…)

Facebook reklama ÚSPĚŠNOST MĚŘÍME POČTEM ZOBRAZENÍ ČI PROKLIKŮ Široké možnosti propagace Ceny se mění v průběhu! Jasné grafy a počty prokliků. POZOR: I facebook několikrát přiznal chyby měření!

Reklama na googlu a seznamu ÚSPĚŠNOST MĚŘÍME ZPRAVIDLA POČTEM PROKLIKŮ Velmi podobný princip jako na facebooku Perfektní definování cílové skupiny Nepřeberné množství možností Je potřeba si hrát

Reklama na googlu a seznamu Nastavení je často práce na dlouhé týdny Často je efektivnější investovat do nastavení reklamy odborníkem (dobře nastavenou reklamu nezvládnete udělat jen tak mimochodem) Ladění reklamy trvá klidně měsíc Burza zobrazování – je potřeba si hrát s dotazy Sledujte kampaň v průběhu, ceny se mohou měnit

Důležité rady na závěr 1. U každé kampaně si stanovte cíle dopředu 2. Používejte UTM parametry 3. Zpětně analyzujte výsledky kampaní 4. Požadujte po prodejcích reklamy co nejpodrobnější výsledky 5. Srovnávejte cenu a výkon. Poučte se!

A co na to vaši klienti? Zjistěte odkud vás znají Využijte dotazníky Na ta místa se pak soustřeďte

Děkuji za pozornost! kat.smolova@gmail.com