Nejčastější důvody neakceptace žádosti v OPŽP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Možnosti finanční podpory péče o doprovodnou zeleň komunikací Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
9. VÝZVA IROP – ÚZEMNÍ STUDIE ING. ROMANA VALENTOVÁ
Nástroje dotační politiky MŽP k ochraně půdy Ing. Jiří Klápště Odbor obecné ochrany přírody a krajiny MŽP.
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Budování cyklostezek z pohledu správce vodních toků Mladá Boleslav Ing. Růžena Divecká Povodí Labe, státní podnik.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Kompenzace nákladů na aktualizaci projektové žádosti ve vazbě na novou výzvu pro podoblast podpory Fyzická revitalizace území ROP Střední Morava.
Interreg V-A Česká republika – PolskoSpolečný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc Kontrola přijatelnosti Nejčastější chyby.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 2 – Zlepšování kvality.
1 Právní stav územního plánu po vydání změny Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Porada s ÚÚP,
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Možnosti péče o zeleň v obcích i ve volné krajině
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Projektová žádost a přílohy
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Zpráva o uplatňování ÚP
Obecné zásady při aplikaci ZÚR JMK
Stavební uzávěra základní informace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Programy MŽP a OPŽP na podporu výsadby a ošetřování stromů v krajině
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zpráva o uplatňování územního plánu
Obnova obecního a krajského majetku po živelních pohromách v roce 2017
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
Závaznost ÚPD pro orgány státní správy lesa
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Energetický management
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Kotlíkové dotace v Moravskoslezském kraji
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Program na podporu lesních ekosystémů
Porada KÚPK s ÚÚP a pořizovateli ÚPD
OPŽP 2014 – 2020 Prioritní osa 4 – Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Fiche 5 – Relax v lese Článek 25 Neproduktivní investice v lesích
Moravské dopravní fórum
Cyklus malého projektu
Územní plán s prvky regulačního plánu
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Sociální a dostupné byty
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Nejčastější důvody neakceptace žádosti v OPŽP 2014-2020 Regionální pracoviště Jižní Čechy Ing. Zuzana Mičánová Nejčastější důvody neakceptace žádosti v OPŽP 2014-2020 Prioritní osa 4 – Ochrana a péče o přírodu a krajinu

JE ZPRACOVÁN A PODÁN PROJEKT, KTERÝ NEBYL KONZULTOVÁN NA AOPK ČR většina takovýchto projektů nemá všechny nezbytné přílohy do OPŽP opatření není vhodně navrženo a zacíleno na předmět podpory prioritní osy 4 OPŽP (4.1, 4.2, 4.3, 4.4) projekt není v souladu se standardy AOPK ČR (http://standardy.nature.cz/) projekty jsou vyřazeny a je doporučeno jejich přepracování před podáním do další výzvy OPŽP zvýšené náklady a zhoršená nálada žadatele 

Nejčastější chyby - přílohy chybí povolení ke kácení dřevin chybí doložka nabytí právní moci u všech rozhodnutí – povolení kácení dřevin, stavební povolení apod. (datum do termínu ukončení příjmu žádostí) povolení ke kácení dřevin neobsahuje výčet všech kácených dřevin (je nutné i na stromy, které jsou součástí nezpůsobilých výdajů NZV, dále i na křoviny či nálety o ploše nad 40 m2) chybí soulad s územně plánovací dokumentací u opatření, které nepodléhá stavebnímu či územnímu řízení či ohlášení, vydává ORP přílohy vydané ve správním řízení musí být právně správné – tj. s datem do ukončení termínu výzvy (př. stavební povolení s nabytím právní moci, rozhodnutí o povolení kácení dřevin atd.) některá vyjádření, čestná prohlášení či doklady dodané na výzvu AOPK ČR k doplnění postačují s aktuálním datem (př. souhlasy vlastníků, dodatky k PD…)

Chybí nebo je nedostatečně zpracováno biologické posouzení Biologické posouzení musí obsahovat: - popis a posouzení výchozího stavu lokality před realizací opatření vč. širších územních vztahů, fotodokumentaci, biologického posouzení (zejména výskyt zvláště chráněných druhů), zhodnocení stávajících biologických a ekologických hodnot lokality - zdůvodnění potřeby realizace opatření – popis změn přispívajících k posílení přirozených funkcí krajiny dosažených realizací opatření (z popisu musí být zřejmý rozsah – kvantita i kvalita dosažených pozitivních změn) - posouzení a popis možných negativních vlivů v průběhu realizace opatření na přírodu a krajinu včetně návrhu opatření na jejich eliminaci či minimalizaci (např. etapizace realizace opatření, záchranné transfery organismů, vytváření dočasných záchranných refugií během realizace apod.)

nejedná se o biologické hodnocení ve smyslu zákona 114/1992 Sb nejedná se o biologické hodnocení ve smyslu zákona 114/1992 Sb. (nemusí být autorizovaná osoba) popis druhů, které byly v lokalitě zaznamenány v minulosti a při terénním šetření (možnost využít i NDOP, literaturu aj.), pokud se jedná o zásah do biotopu ZCHD, nutnost dodat výjimku ze základních ochranných podmínek zvláště chráněných druhů (§ 56 zákona č. 114/1992 Sb.) – příslušný krajský úřad zpracování musí být dostatečné, tj. musí umožňovat posouzení navrženého opatření výstupem biologického posouzení musí být jednoznačné sdělení, zda opatření má či nemá vliv na druhy zjištěné v lokalitě současně musí být zřejmý přínos realizace opatření rozsah a forma nejsou přesně předepsané, záleží na charakteru projektu (entomologický průzkum, vliv na krajinný ráz aj.) v případě nedostatečného posouzení je projekt vyloučen!!!!

KONZULTACE

Chyby v rozpočtu rozpočet není zpracován dle NOO (ceník MŽP) – často není možné přesně porovnat dílčí ceny URS s NOO (jednotlivé nebo agregované položky). Tam, kde nejsou položky v NOO, je rozpočet kontrolován dle URS (ceník stavebních prací). žadatel musí na výzvu AOPK ČR do 6 pracovních dní rozpočet přepracovat tak, aby bylo možné porovnat ceny s NOO (dle toho hodnocení do 100 % či 150 % NOO a bodové hodnocení žádosti) nesoulad mezi kumulativním a položkovým rozpočtem v PD a rozpočtem v ISKP 2014+ Celkové výdaje projektu CVP = způsobilé + nezpůsobilé výdaje CVP nelze měnit, pouze v případě početní chyby, a to se souhlasem ŘO lze pouze přesun nákladů do nezpůsobilých výdajů NZV při úpravě NZV zůstávají neupraveny % podpory na projektovou přípravu, % VRN

Způsobilé výdaje: přímé realizační výdaje včetně vedlejších rozpočtových nákladů VRN VRN max. do 3 % ze způsobilých základních realizačních nákladů - chyby po úpravě způsobilých a nezpůsobilých výdajů projektová příprava (včetně autorského a technického dozoru) 10 % do 1 mil. Kč, 8 % do 3 mil. Kč, 7 % do 10 mil. Kč, 6 % u akcí za více než 10 mil. Kč CZPRV) – časté chyby po úpravě způsobilých a nezpůsobilých výdajů DPH - pro příjemce, kteří si nemohou nárokovat odpočet DPH na vstupu osobní náklady pořízení nemovitostí do výše 10% CZPRV propagační opatření (max. 2 000 Kč bez DPH pro projekty s příspěvkem EU do 12,5 mil Kč), často jsou náklady na propagaci větší – jsou to NZV

Nezpůsobilé výdaje: Např. - kácení nevhodných náletových dřevin nad 10 cm průměru kmene na řezné ploše (kromě akcí výstavby MVN, tůní a revitalizace vodních toků, kde jsou způsobilým výdajem, pokud brání umístění stavby či vodního prvku, př. i u SC 4.4) Pozor – cena dřeva se odečítá od nákladů na kácení (dotace je o tuto část posléze snížena)!

Další chyby v projektu Nesoulad mezi textovou a výkresovou částí projektové dokumentace a žádostí (rozpor u parcelních čísel řešených pozemků v textu PD a v jednotlivých vyjádřeních či rozhodnutích; nesoulad inventarizační tabulky dřevin s textovou částí apod.) Chybí mapová příloha, ze které lze posoudit, zda budou nové stromy vysazovány na původní místo, kde je navrhováno kácení – dle toho se posuzuje způsobilost výdajů za kácení u specifického cíle 4.4 Nevhodná skladba dřevin u specifického cíle 4.3 x 4.4

Pozor – hodnoty uvedené u indikátorů (povinné i povinně volitelné) v žádosti v IS KP 2014+ se musí během realizace projektu splnit. z tohoto důvodu je vhodné kvůli kontrole indikátorů uvést celý výpočet hodnot indikátorů přímo do žádosti k jednotlivým indikátorům KONZULTACE DOPŘEDU 

Děkuji za pozornost Zuzana Mičánová zuzana.micanova@nature.cz