Analýza agregovaná data

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vlastní hodnocení školy
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
Kvalifikovanost učitelů z pohledu politických stran a zřizovatelů.
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
Komunitní a otevřená škola
Autoevaluace školy ZŠ pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s.r.o. Aviatiků 462, Ostrava-Hrabůvka Mgr. René Macháč.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Odborný růst a celoživotní učení Další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Vzdělávací politika.
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Personální řízení Podpora řízení a rozvoje lidských zdrojů ve školství.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Strategie rozvoje základního vzdělávání v oblasti ORP Ostrov vznikla v rámci projektu: „Podpora vzdělávání ve školách oblasti ORP Ostrov“ Jak na společné.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Zástupce ředitele školy – současnost a perspektivy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociální práce, MPSV
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Bc. Magdalena Zábranská
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Kariérové poradenství a podnikavost
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Transkript prezentace:

Analýza agregovaná data Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk reg. č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000131 Leadership a řízení změn ve školách 

management x leadership řízení (management) = proces plánování, organizování, vedení a kontroly práce členů organizace a využívání všech zdrojů organizace pro dosažení stanovených cílů organizace leadership vedení (leadership) = proces řízení (directing) a inspirování zaměstnanců k výkonu činností vztažených k úkolu skupiny

Schopnosti pro leadership (podle S. Radcliffa) S. Radcliff se proslavil především díky svému modelu leadershipu „budoucnost – zaujetí – výkon“ Schopnost definovat budoucnost Schopnost zaujmout/získat pro věc Schopnost zajistit vykonání akce „…. je tu jeden základní předpoklad, který jako lídr musíte splňovat: musíte po něčem skutečně toužit, o něco usilovat. Musíte mít ambici nebo sen nebo cíl – pro sebe, pro vaše kolegy, pro váš tým nebo celou organizaci. A musí vám na něm opravdu záležet…“ (S. Radcliff )

řízení školy (school management) - péče o každodenní provoz, o to, aby se dělaly věci správně vedení školy (school leadership) = péče o dlouhodobé směřování – úsilí o to, aby škola dělala správné věci správa školy (school governance) = v užším smyslu je systémem místní správy škol se školskými radami či jejich analogiemi v jeho centru, v širším smyslu znamená „formální i méně formální kontrolu a vliv vztahující se ke školám“, „síť tlaků ovlivňujících školní praxi“

Výsledky výzkumu zpráva OECD: Reviews of School Resources: Czech Republic 2016 Zhodnocení zdrojů ve školství: Česká republika přináší podrobnou analýzu distribuce, využití a správy zdrojů v českém školském systému navržená doporučení podporují aktuální iniciativy MŠMT v oblasti financování regionálního školství a zatraktivnění učitelské profese

Zjištění ze zprávy OECD Reviews of School Resources: Czech Republic 2016 Zpráva upozorňuje na některé problematické faktory (dle ČŠI): legislativa nepodporuje ředitele jako pedagogické lídry zdá se, že ředitelé školy nepovažují pedagogické vedení za svůj hlavní úkol, jsou málo zapojeni do vytváření kultury spolupráce ve škole a péče o profesionální rozvoj pedagogů a obecně plánování rozvoje školy, tyto úkoly zpravidla delegují na své zástupce není zajištěna povinnost pro ředitele dále se vzdělávat i po absolvování funkčního studia

Zjištění ze zprávy OECD Reviews of School Resources: Czech Republic 2016 pedagogické vedení je často delegováno na zástupce ředitele a střední management (vedoucí předmětových komisí) školy, kteří však pro svou roli nemusí být dostatečně připraveni – na rozdíl od jiných pozic ve škole není pro tyto pozice předepsáno povinné vzdělávání v ČR se nesbírají data o potenciálních kandidátech na ředitele škol mezi řediteli škol existuje jen malá spolupráce, výměna zkušeností a vzájemné učení jen málo zřizovatelů spolupráci aktivně podporuje

Vedení školy vedení školy (school leadership) = péče o dlouhodobé směřování – úsilí o to, aby škola dělala správné věci

Směřování školy Péče o dlouhodobé směřování formulování poslání školy - zejména cílů v oblasti výsledků žáků a jeho jasné sdělování ostatním určování směru - utváření vize, stanovování konkrétnějších cílů a  priorit a kladení vysokých nároků na výkon řízení vyučování (pozorování a hodnocení výuky, koordinace kurikula a sledování prospěchu/výsledků žáků); budování klimatu příznivého pro učení (ochrana času určeného pro výuku, kultura vysokých požadavků kladených na žáky, vytváření pobídek vedoucích žáky k učení apod.) úsilí o to, aby škola dělala správné věci

Otázky k diskusi Jaké cíle si škola stanovuje? Specializace – profilace školy – současný stav – vývoj – perspektivy? Jak se škola prezentuje v komparaci s ostatními školami v regionu? Má škola ambice výrazněji se odlišovat? Je žádoucí usilovat o odlišení (specializaci, zaměření)? Jak probíhá hodnocení výuky – evaluace na úrovni kvality výuky, výsledků žáků – jak měřit úspěšnost vzdělávacího procesu? Je pro žáky dostatek možností pro zlepšení studijních výsledků mimo standardní vyučování?

Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků vytváření pobídek pro učitele rozvoj lidí (intelektuální podněcování, poskytování individualizované podpory, příkladné zosobňování žádoucích profesionálních postupů a hodnot); restrukturování (redesigning) organizace (kultura spolupráce, podpora široké účasti při rozhodování a  budování vztahů s obcí a místními komunitami

Otázky k diskusi Jak je podporován profesní rozvoj pedagogických pracovníků? Jaký je zájem ze strany pedagogů o další vzdělávání? Co je největší problém v oblasti dalšího vzdělávání ? Jak jsou pedagogičtí pracovníci informováni o možnostech dalšího vzdělávání? Ovlivňuje účast na dalším vzdělávání hodnocení pedagogů? Jak probíhá komunikace s městem (obcí)? S jakými komunitami škola spolupracuje?

Informace - komunikace Jakou formou jsou informováni (ředitelé) o tom, kam jdou jejich žáci po ZŠ? Využívají ředitelé tato data např. pro propagaci školy? V čem se nejvíce liší současná profese ředitele v porovnání se situací např. před 5 lety – posun k lepšímu x horšímu v jednotlivých oblastech? Digitalizace – nárůst x pokles administrativy? Zdroje informací dat – o počtech dětí, míře nezaměstnanosti, novinkách ve vzdělávacím procesu – jak jsou získávány? Spolupráce se zřizovatelem – formy komunikace – podíl na tvorbě strategickýh dokumentů. V čem spatřujete pozitiva x negativa budoucího Kariérního řádu?

Děkuji za pozornost Irena Smolová irena.smolova@upol.cz