ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Realizace KA 02 v rámci projektu„Nadané dítě.eu“
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Cesta ke kvalitě v praxi
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Vzdělávání pro budoucnost Délka trvání – 20 měsíců Místo realizace – Olomoucký kraj projekt realizovaný v Olomouckém kraji – vpb.cepac.cz.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt Podpora učitelů ve zvyšování kvality jejich práce „PUČ“
Mentoring a Magistrát HR Know - How & Fórum personalistů Ing. Libor Peprný
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Základní škola Lenešice
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Avízo výzvy č.02_16_022 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ I Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy,
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY I ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH I 21. října 2011.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách Seznámení s projektem Milan Podpera.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI, PROBLEMATIKA PÉČE O NADANÉ ŽÁKY Projekt v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Plán vzdělávacích aktivit
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
5. Rodina jako výchovný činitel, předškolní pedagog
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Mgr. Dominika Pudilová manažerka projektu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Model intenzivní podpory
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Vzorový projekt pro ZŠ.
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s. Reg. číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000528 Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Informace o projektu Datum zahájení projektu: 1. 11. 2016 Datum ukončení projektu: 31. 10. 2019 Webové stránky projektu: http://www.vctu.cz/zajedenprovaz/ Zapojeno 20 mateřských škol v Libereckém kraji

anotace projektu Projekt řeší nastavení kolegiální podpory formou mentoringu na základě vzájemného sdílení zkušeností a společné práce mezi kolegy a kolegyněmi v mateřských školách Libereckého kraje. Podporuje společnou konverzaci a sdílení společných cílů mezi vedením a zaměstnanci. Pod vedením odborných konzultantů a externích mentorů předávají aktivní pracovníci – mentoři své zkušenosti a know-how méně zkušeným kolegům v oblasti čtenářské a matematické pregramotnosti a v individualizaci vyučování.

cíle projektu posílit sdílení zkušeností a kolegiální vztahy na pracovišti pomocí interního mentoringu individualizovat učení pomocí týmové výuky a moderních interaktivních pomůcek rozvinout osobnostní a profesní kompetence pedagogů MŠ vyzkoušet různé formy mentoringu - e-mentoring hledat možnosti k individuálnímu přístupu ke každému dítěti přispět ke vzájemnému sdílení zkušeností mezi MŠ

klíčové aktivity projektu Podpora mentoringu Podpora individualizace vzdělávání Podpora čtenářské pregramotnosti Podpora matematické pregramotnosti Řízení projektu

Klíčová aktivita 01 – mentoring setkání externího mentora s vedením MŠ (Turnov, Liberec, Česká Lípa) - listopad/prosinec 2016, 4h. Cíl: nastavit kolegiální podporu a zavádění mentoringu setkání ext. mentora s int. mentory (29 pedagogů MŠ, Turnov a Liberec) - leden/únor 2017, 8h., dále cca každé 3 měsíce (4h.) Cíl: zaměřit se na konkrétní formu/metodu mentoringu, rozvoj odborných a osobnostních kompetencí a zlepšení vyučovacího procesu e-Mentoring - k archivaci obsahu a výstupů, k průběžné tvorbě osobního portfolia interního mentora

Klíčová aktivita 02 – individualizace vzdělávání 1. fáze: výměna zkušeností mezi interními mentory pod dohledem odborného konzultanta (p. Emmerlingová) v rozsahu 48 (8 setkání po 6h.) tato fáze se bude prolínat s podporou mentorských dovedností (viz KA 01) cílem bude získání a zdokonalení dovedností interních mentorů předávat své zkušenosti jiným pedagogům, kolegům v MŠ

2. fáze: interní mentoři budou předávat své zkušenosti a dovednosti svým kolegům v rozsahu 40 hodin to bude probíhat názorně přímo v prostředí MŠ při práci s dětmi konkrétní náplní budou např.: pedagogická diagnostika - nejčastější příčiny problémů a nástin možností řešení, zaměření na prevenci vzniku poruch učení, na prevenci vzniku poruch psaní, na unilaterální činnost mozku, na ADHD, LMD, poruchy pozornosti, poruchy chování, poruchy prožívání, práce s rodinou aj. aktivitu doplní předání zkušeností na téma formativní hodnocení v MŠ – odborný konzultant

Klíčová aktivita 03 – čtenářská pregramotnost 1. fáze: výměna zkušeností mezi interními mentory pod dohledem odborného konzultanta (p. Johnová) v rozsahu 48 (8 setkání po 6h.) tato fáze se bude prolínat s podporou mentorských dovedností (viz KA 01) cílem bude získání a zdokonalení dovedností interních mentorů předávat své zkušenosti jiným pedagogům, kolegům v MŠ

2. fáze: interní mentoři budou předávat své zkušenosti a dovednosti svým kolegům v rozsahu 40 hodin to bude probíhat názorně přímo v prostředí MŠ při práci s dětmi konkrétní náplní budou např.: průpravné hry a cvičení v literární práce s literárním textem (využití metod dramatické výchovy při práce s literárním textem) práce s pohádkou rozvoj grafomotoriky jako součásti čtenářské pregramotnosti aktivitu doplní předání zkušeností na téma formativní hodnocení v MŠ – odborný konzultant

Klíčová aktivita 04 – matematická pregramotnost 1. fáze: výměna zkušeností mezi interními mentory pod dohledem odborného konzultanta (p. Cachová) v rozsahu 48 (8 setkání po 6h.) tato fáze se bude prolínat s podporou mentorských dovedností (viz KA 01) cílem bude získání a zdokonalení dovedností interních mentorů předávat své zkušenosti jiným pedagogům, kolegům v MŠ

2. fáze: interní mentoři budou předávat své zkušenosti a dovednosti svým kolegům v rozsahu 40 hodin to bude probíhat názorně přímo v prostředí MŠ při práci s dětmi konkrétní náplní budou např.: hra a didaktická hra v předškolním vzdělávání orientace v rovině, v prostoru, stavby z krychlí poznávání tvarů, tangramy a mozaiky shodnosti a podobnosti, překládání papíru, origami symetrické obrázky, práce se zrcadly svět čísel, počítadla, Graserovo okno aktivitu doplní předání zkušeností na téma formativní hodnocení v MŠ – odborný konzultant

Klíčová aktivita 05 – řízení projektu REALIZAČNÍ TÝM Manažer projektu: Ing. Lenka Krupařová Finanční manažer: Mgr. Alena Jandíková Manažer klíčových aktivit: Mgr. Tereza Prevužňáková Externí mentoři: Mgr. Václav Šneberger, Mgr. Jana Kneřová Odborný konzultant Individualizace vzdělávání -  Mgr. Stanislava Emmerlingová Čtenářská pregramotnost - PhDr. Jana Johnová, Ph.D. Matematická pregramotnost - PhDr. Jana Cachová, Ph.D.

pomůcky Pomůcky pro práci s dětmi dle jednotlivých KA (hry, knihy aj.) Notebook do každé MŠ pro práci cílové skupiny Interaktivní pomůcky: Interaktivní tabule Interaktivní stolek Interaktivní podlaha na tyto pomůcky proběhne zaškolení MŠ obdrží i software dle KA, do které jsou zapojeny + zaškolení

Interaktivní tabule

Interaktivní stolek

Interaktivní podlaha

Děkuji za pozornost Otázky?