Moravská vysoká škola Olomouc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Advertisements

Řízení lidských zdrojů
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
managementu znalostí podle
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Výběrové řízení dodavatele manažerského vzdělávání pro ZENTIVA a.s.
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
Etická výchova a Finanční gramotnost
CHEMIE KOLEM NÁS Brno, GUMOTEX OBSAH 1.Představení firmy 2.Trh práce a očekávání zaměstnavatele 2.1 Vzdělanostní struktura 2.2 Hard a soft.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
CZ / /0037 Přímá komunikace mezi fakultami a průmyslem – Brána k výzkumu Žadatel: MEDICOMP s.r.o. Partneři: PřF UK Praha, MFF UK Praha,
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
EU a investice do lidských zdrojů Úřad práce v Liberci Oddělení implementace projektů ESF.
Zkušenosti se zavedením hodnocení zaměstnanců Vetropack Moravia Glass a.s. Kyjov Ing. Křižková Lenka Vedoucí mezd a personalistiky Ostrava
Společenská odpovědnost organizací
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
PROJEKT HUMAN STEP Výroční konference NTS F,
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Strategie AGE MANAGEMENTu v české republice
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Průřezová témata.
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
©Rytmus 2007 DVD Společenská odpovědnost firem Výstup CIP EQUAL projektu „Podporované zaměstnávání pro sociálně odpovědné firmy“ o.s. RYTMUS Projekt je.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Dana Zadražilová Fakulta mezinárodních vztahů VŠE v Praze Vzdělávání k udržitelnosti czech bcsd.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Řízení kariéry PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální strategie mezinárodní firmy
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora transformace v.
Návrh koncepce a implementace CSR Česká zemědělská univerzita Jan Burian - ČZU Lucie Ceplová - ČZU Tereza Dohnalová - UK Kateřina Klimentová - ČZU Tereza.
„MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů“ CZ.1.04/4.1.00/B
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
. Lektor: Mgr. Stanislav Loskot, MBA – pro Magistrát města Frýdku-Místku Dolní Lomná zpracovala: Lucie Dužíková Manažerské dovednosti.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
MLADÍ A ÚŘAD PRÁCE – NEZAMĚSTNANOST MLÁDEŽE Z POHLEDU PŘÍMÉ PRÁCE Barbora Pšenicová mezinárodní konference v rámci Projektu realizovaného z programu Erasmus+
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Analýza vnitropodnikové komunikace ve vybrané organizaci Autor práce: Zdeňka Sukdoláková Vedoucí.
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Společenská odpovědnost a školy
Společenská odpovědnost firem
Assessment centrum.
„Jsme rovnocenní partneři“
Osobní management – modul č.4
Společensky odpovědné podnikání
Povolání logistický manažer
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Sociální šetření a legislativa
Konflikt, koření života
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Mezioborový přístup v SP východiska, podmínky, metody
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Transkript prezentace:

Moravská vysoká škola Olomouc Efektivita zavádění opatření ulehčujících slučitelnost rodiny a zaměstnání z pohledu personalistiky Dana Bernardová Moravská vysoká škola Olomouc Závěrečná konference projektu Z_ANIMA „Respekt k práci, respekt k člověku“ Brno 20. 10. 2014

Společenská odpovědnost organizací (CSR) jako koncept „... dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí s firemními stakeholders“. Zelená kniha Evropské unie. ZELENA LISTINA: podpora evropského rámce….. Komise evropských společenství, Brusel, 2001. Základní principy: dobrovolnost, proaktivita, aktivity nad rámec vlastního podnikání, sounáležitost, sociální cítění, komunikace s okolím, transparentnost, flexibilita, pozitivní myšlení.

CSR jako kompetence člověka odpovědnost manažera-zaměstnance-člověka Kompetence = znalosti, dovednosti, zkušenosti, postoje, vlastnosti osobnosti. Siegrist, M., Belz, H.: Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Portál 2001.

Inspirace: názory studentů na zavádění CSR opatření do firem Studentské projekty: cca 100 realizovaných Šetření: MVŠO, 2. roč., 2012-13 Počet respondentů: cca 70/ročník Počet otázek: 26 Zobrazení otázek: povinné otázky, uzavřené + otevřené Zdroj: interní dokumentace Moravské vysoké školy Olomouc, evaluace výuky.

Názory studentů na základě zkušeností s CSR „Děkuji za prezenční studenty, neboť oni si dnes neuvědomují myšlenky a témata, které tento předmět naznačil nebo otevřel a za "vynucenou aktivitu" děkovat pravděpodobně nebudou :-).“ „TENTO PREDMET JE UPLNE K NICEMU, DOPORUCUJI HO PRO PRISTE ZRUSIT¨NEBO SE VRATIT K PUVODNI NAPLNI.“

Otázky k evaluaci: Kdo by měl vést projektový tým? S čím měli studenti největší problémy? Jakým způsobem probíhala komunikace? Kolik času studenti investovali do tohoto předmětu? Jak dopadlo hodnocení projektů? Bylo hodnocení spravedlivé? Byla absolvovaná výuka přínosná pro studenty? Není lepší jiná výuka než ta projektová?

Kdo by měl vést projektový tým? Vedoucí projektového týmu: může být prezenční i kombinovaný student; měl by dbát na názory všech členů týmu; není potřeba posílit pravomoci vedoucího týmu.

S čím měli studenti největší problémy? Vysvětlení podmínek neproměnlivost zadání; úplnost informací; srozumitelnost informací.

Kolik času studenti investovali do tohoto předmětu? Průměrně 1 – 5 hod týdně členové týmů cca 1 hod; vedoucí týmů k 5 hod.

Výstupy Přínos výuky pro povědomí studentů v oblasti společenské odpovědnosti firem: 3,05 (střední hodnota); ze začátku jsme z akce měly smíšené pocity, ale když vše klaplo a "dobrá věc se podařila" a i hodnocení a prezentace byly ok, tak to hodnotím kladně a že to mělo smysl. Nicméně se mi moc nelíbily ty stanovená kritéria, co MUSÍME splnit, aby to byla ta a ta známka. Přestože to nakonec bylo splnitelné. Bohužel mě tento předmět vůbec neobohatil, protože uklízet chodníky umí každý a nemusí na to studovat VŠ. Jiný smysl jsem realizaci mého projektu nenašla.

Vzkaz studentů do praxe Informovanost o konceptu CSR nízká – nutno provádět. Technika zavedení CSR opatření je obsažena v běžných manažerských postupech – nenáročné. Časová náročnost zavedení opatření - nenáročné. Bojujeme s postojem – NÁROČNÉ.

Realita, praxe Vliv typu organizace: Velikost Zaměření malé a střední firmy – více viz příspěvek Fink, zkušenosti ze soutěže TOP odpovědná firma BpS Zaměření podnikatelská sféra, neziskový sektor, veřejná správa a samospráva.

CSR jako systematický přístup k rozvoji Technika systematického přístupu ke vzdělávání pracovníků: Zdroj: srov. Hroník, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. Praha: Grada. Implementace Plán akce Identifikace potřeb Vyhodnocení Výkon

CSR jako změna v organizaci Technika řízení změny rozmrazení = lidé, názory, postoje, tradice, kultura, epicentra síly a moci; změna = realizace aktivity, zavedení opatření, zorganizování; zmrazení = monitorování, vyhodnocení výsledků, komunikace, administrativní ukotvení.

CSR ve vedení lidí Firemní nástroj – standard, systémové opatření, firemní kultura, jistota pro zaměstnance. Individuální nástroj – projev osobnosti manažera (nutno mít v kultuře prostor pro individuální nástroje), funguje lépe bez systémového zavedení, buduje vzájemný vztah.

Kompetence implementace CSR opatření Znalosti – znalost konceptu CSR, znalost aktuálních problémů společnosti. Dovednosti – komunikace (ovlivňování), manažerské techniky, týmová spolupráce - vedení týmu. Zkušenosti –organizace akcí, řízení změny, vedení lidí, orientace v prostoru vlivu a moci, osobně - náročných životních situací. Postoje – ke společnosti, ke kolegům, k organizaci, k blízkému okolí. Osobnost – vytrvalost, systémové myšlení, osobní příklad - vzor, sebekritičnost.