Představení školního informačního systému Škola OnLineOnLine

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Advertisements

Postup při vytváření projektu v MS Project
Vzdělávání v eGonCentru ORP Boskovice
 EBSCOhost Collection Manager Přehled funkcí účtu Selector 3. července 2013.
Seminář k výběrovému řízení 2014
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
Zakázkově vytvořená aplikace Technologický software HTH8 s.r.o, Eimova 880, Polička, tel.: , fax: ,
X EXEL.
Veterinární a farmaceutická univerzita Brno
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Modernizace studijních opor Představení LMS Moodle
Oddělení metodiky OP Rybářství (SZIF) ŘO OP Rybářství (MZe)
Tutoriál EBSCO Discovery Service ~ Jednoduché vyhledávání
PRŮVODCE e-žk zpracovala: Mgr. Silvie Szymurdová.
Registr přechodných pobytů
Microsoft ® Lync ™ 2010 Školení k delegování. Cíle V tomto kurzu se dozvíte, jak provádět následující akce: Nastavení přístupu delegáta v aplikaci Outlook.
17.Tabulkový procesor (filtrování a řazení dat, formuláře, podmínky a podmíněné formátování, export a import dat) Barbora Skoumalová 4.A.
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Tabulkový procesor.
Tutoriál Vlastní složka My EBSCOhost
INVENTARIZACE MAJETKU k
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
Tutoriál Vyhledávání v obchodních databázích Business Source
Referát č. 17 Tabulkový procesor
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
EBSCOhost Collection Manager ~ Vytváření profilů Tutoriál support.ebsco.com.
Tutoriál Nastavení alertů pro časopisy
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Závěrečné práce 2005 / 2006 Postup při zadávání témat ZP na OU.
KM svaz stolního tenisu
Databáze MS ACCESS 2010.
Využití sestavy Zobrazení a typy Části sestavy Vytvoření sestavy Ovládací prvky.
Mgr. Naděžda Fasurová, Ph.D.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva BENEFIT7.
Michala Pechová Jak vyplnit webovou žádost OP VK BENEFIT7 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva v BENEFIT7 Základní dokument – EMZ v BENEFIT7 platnost k
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Aplikace Přijímačky školní rok 2014/2015
ON-LINE KOMUNIKACE S RODIČI A ŽÁKY. Přihlášení Přihlášení – jméno a login Přihlášení je na server školy, instalace certifikátu…
TEXTOVÝ EDITOR Karin Tylšerová. Textový editor je software, kterým je možné editovat prostý text. Neobsahuje žádné informace o formátování, jako je použití.
Univerzitní informační systém III., Lednice 2004 E-přihlášky Ing. Tomáš Majer
Seminář k výběrovému řízení 2016 Přihlašování do výběrového řízení Statutární město Ostrava Magistrát Odbor sociálních věcí, zdravotnictví a vzdělanosti.
Bakaláři Návod na obsluhu. Přihlášení – přes webové stránky školy
Univerzitní informační systém, Svojanov 2005 Novinky pro studenty a učitele Ondřej Gabriš
Seminář k výběrovému řízení 2017 Přihlašování do výběrového řízení Statutární město Ostrava Magistrát Odbor sociálních věcí a zdravotnictví.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Hotel Tatra, Velké Karlovice 23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Záznamník učitele Bc. Jana Večeřová.
Organizace agendy v Google Kalendáři
Textový Editor.
Novinky Teams v9.
Albertina a Report Mgr. Libuše Simandlová
Administrativní bezpečnost a certifikační politika
Představení školního informačního systému dm Software
Informatika – Práce s listy
Přihlášení uživatele do portálu
iFIS*WebMailer Průvodce produktem
Přihlášení.
DynaMed ~ Jednoduché prohledávání
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Distribuční portál (DIP)
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
1. Výzva PRV MAS krajina srdce, z.s.
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
PŘIHLAŠOVACÍ SYSTÉM CK KRISTOF
E-learning – moderní elektronická podpora výuky
Informatika – Práce s grafy
Základní informace - Ovládání systému
Transkript prezentace:

Představení školního informačního systému Škola OnLineOnLine Učitel/Třídní učitel

Hlavní funkce Školy OnLine – Role Učitel, Třídní učitel Evidence osob Třídní kniha Výuka Hodnocení Tiskové výstupy Komunikace Rozvrh a suplování/Výpisy Správa aplikace

Přihlášení do systému Přihlášení do systému: https://www.skolaonline.cz/Aktuality.aspx Po 3 opakovaných chybných přihlášeních dojde k zablokování účtu Po 60 minutách se účet samovolně odemkne (o odemknutí lze požádat administrátora případně zákaznickou podporu Školy OnLine) Výchozí nastavení pro platnost hesla pro přihlášení do systému pro zaměstnance školy 30 dní Upozornění: Po ukončení práce v aplikaci se nezapomene vždy odhlásit prostřednictvím tlačítka umístěného v pravém horním rohu okna aplikace! Zamezíte tak případnému nebezpeční zneužití dat. Jakmile aplikace zaznamená nečinnost po dobu 30 minut, dojde k automatickému odhlášení. Upozornění na blížící se odhlášení lze nastavit prostřednictvím uživatelského parametru aplikace. Poznámka: Chování aplikace při přihlášení (doba platnosti hesla, počet dnů po jakém si aplikace vyžádá změnu hesla, počet chybných přihlášení apod. ze ovlivnit nastavením aplikačních parametrů. Nastavení těchto parametrů je v kompetenci administrátora systému na škole. Každý uživatel systému má pak možnost vlastního nastavení tzv. uživatelských parametrů (přístupné z Správa aplikace – Nastavení – Parametry aplikace).

Změna přihlašovacích údajů Změna hesla pro přístup do systému: Uživatelem prostřednictvím: Správa aplikace – Nastavení – Změna hesla (je nutné znát původní heslo) Administrátorem (v případě zapomenutí původního hesla a chybějícího e-mailu na kartě uživatele) Pokud má uživatel evidovaný e-mail na kartě v systému je možná obnova hesla prostřednictvím tohoto e-mailu Jak postupovat v případě zapomenutí hesla naleznete na tomto odkazu.

Základní ovládání Kontextová nabídka (pravé tlačítko myši) na hodině v Kalendáři Přístup k úlohám prostřednictvím nabídky hlavního menu Výběr dat (období) pro zobrazení rozvrhu v Kalendáři Hlavní nabídka menu aplikace Tlačítko pro rychlé zobrazení vstupní obrazovky s Kalendářem Upozornění na příchozí zprávu v aplikaci Zobrazení Nápovědy (dojde k otevření uživatelské příručky v novém okně) Přepnutí do jiného období Odhlášení z aplikace Vstupní obrazovka - Kalendář

Základní ovládací prvky Tlačítko umožňuje vyexportovat vybrané záznamy do souboru formátu xls Tlačítko s nástroji umožňuje nadefinovat položky ze školní matriky jež požadujeme exportovat do souboru MS Excel Tlačítko umístěné v pravém dolním rohu umožní generování tiskové sestavy v případě, že je na daném formuláři umožněno její generování např. Katalogový list ze Školní matriky Tlačítko zobrazí nápovědu k danému formuláři Úprava záznamu Zobrazení kalendáře pro zadání data

Filtr Pro vyhledávání záznamů např. ve Školní matrice je v aplikaci k dispozici tzv. Filtr. Prostřednictvím filtru zadáváme omezující podmínku pro zobrazení záznamů. Chceme vyhledat žáka Nováka ? Nastavení Filtru bude vypadat např. takto: Chceme vyhledat všechny žáky třídy IX.A? Nastavení filtru bude vypadat takto:

Kalendář – hlavní pracovní plocha učitele Zadaná Poznámka k hodině Zadané hodnocení Zadané plánované hodnocení Kontextová nabídka na hodině (vyvoláme kliknutím pravého tlačítka myši) Označení provedeného zápisu do TK Upozornění na přiložený výukový zdroj k hodině Nastavení možnosti zobrazení Kalendáře

Zápis do TK Kliknutím pravého tlačítka myši na hodině v kalendáři učitele vyvoláme nabídku a zvolíme možnost „Zapsat do třídní knihy“

Třídní kniha - Zápis Upozornění na nezapsanou hodinu se zobrazuje v závislosti na nastavení parametru aplikace. Číslování hodin probíhá automaticky, důležité dbát na správnou posloupnost záznamů, aby byla dodržena číselná řada. Případné přečíslování provede administrátor na formuláři Správa třídní knihy. Zde zapíšeme probrané učivo (možnost vkládat z Tematických plánů, pokud jsou u předmětu evidovány) Zde zadáme případnou poznámku do TK např. Poučení o bezpečnosti dle číselníku Poznámky v TK (spravuje administrátor) Oblast pro zadání poznámky k hodině Zde provedeme výběr chybějících žáků a zadáme Důvod absence. Zápis uložíme kliknutím na tlačítko „Uložit a zpět“ čímž se vrátíme zároveň na Kalendář s rozvrhem.

Třídní kniha - Tisk prostřednictvím Třídní kniha – Třídní kniha – Tisk třídní knihy Zvolíme třídu ve výběrovém seznamu číselníku tříd V případě, že požadujeme v TK tisknout i údaje na Zahajovacích listech, zaškrtneme vybrané políčko Z výběrového seznamu provedeme výběr období pro jaké požadujeme TK vytisknout (1. /2. pololetí) Zvolíme týden v období, v případě že požadujeme tisknout pouze vybraný týden Nastavení dalších možností tisku Vygeneruje TK ve formátu pdf

Zaznamenávání kázeňských prohřešků Prostřednictvím Třídní kniha – Třídní kniha – Poznámky v TK. Na tento formulář mají přístup všichni uživatelé s rolí „Učitel“ . Umožněno zadat poznámku libovolnému žákovi bez ohledu, zda v této třídě učitel učí či nikoliv. Napomenutí třídního učitele, pochvalu třídního učitele či ředitele školy zadáváme prostřednictvím Hodnocení – Zadávání hodnocení- Výchovná opatření a hodnocení chování. Zde je možno zároveň označit ta výchovná opatření, která požadujeme tisknout na vysvědčení (přístup na formulář má pouze třídní učitel a administrátor). Způsob zadávání poznámek do TK je popsán v kapitole Poznámky v TK v uživatelské příručce na tomto odkazu. Nastavení aplikačních parametrů ovlivňující možnosti zápisu do TK (např. upozornění na nezapsané hodiny, možnost zadávání hodnocení na suplovaných hodinách apod.) je v kompetenci administrátora systému na škole.

Omlouvání absence – Třídní učitel Omlouvání absence provádíme prostřednictvím Třídní kniha – Zadávání absence – Omlouvání absence Zadaná absence se projeví zeleným podbarvením záznamu Hromadné označení záznamů zadané absence Označení jednotlivých záznamů Omluvení absence provedeme kliknutím na tlačítko „Omluvené“.

Výpisy absence K výpisům je přístup prostřednictvím Třídní kniha – Výpisy absence Měsíční součty absencí za třídu - prostřednictvím tohoto výpisu lze provést výpis absencí žáků/studentů po měsících. Týdenní součty absencí za třídu – zobrazí výpis absence žáků po týdnech za vybrané období. Denní součty absencí za třídu – zobrazí výpis absence žáků třídy po dnech na úrovni jednotlivých vyučovacích hodin. Absence žáka/studenta v období - zobrazí výpis zameškaných hodin po jednotlivých měsících a dnech. Třídní učitel má tak k dispozici informaci, kolik hodin konkrétní žák/student v daný den zameškal a zda byly hodiny omluveny, neomluveny či dosud nedošlo k vyhodnocení docházky.

Výpis absence Absence žáka/studenta v předmětu - zobrazí přehled absencí jednotlivých žáků/studentů v předmětu za zvolené období Absence žáka/studenta ve třídách – formulář umožňuje sledovat absenci v předmětu za zadaný časový úsek (i za celý školní rok). Výpis lze omezit na učitele, třídu a předmět. Informace k výpisům absence naleznete v uživatelské příručce na tomto odkazu.

Hodnocení Individuální hodnocení Skupinové hodnocení Škola má možnost nadefinovat vlastní číselník Druhů hodnocení a přidělit jim váhu hodnocení. Aplikace umožňuje v rámci nastavení číselníku druhů hodnocení evidovat typ hodnocení s mínusy, 1-, 2- apod. Poznámka: Nastavení číselníku Druhů hodnocení a jejich váhy je v kompetenci administrátora systému na škole. Rovněž nastavení parametrů aplikace ovlivňující zadávání hodnocení je v kompetenci administrátora systému.

Zápis hodnocení Způsob zadání nového hodnocení a úprava hodnocení je detailně popsán v uživatelské příručce.

Zápis hodnocení Zde zadáme druh hodnocení z číselníku Hodnocení Předmět je automaticky přednastaven z Kalendáře Pololetí se zobrazuje v závislosti na období a nastavení data uzávěrky klasifikace za 1. a 2. pololetí na Administrace – Číselníky – Období roku (spravuje administrátor aplikace) Datum hodnocení a vyučovací hodina jsou automaticky přednastaveny z Kalendáře. V případě plánovaného hodnocení vybereme požadované datum. Oblast pro zadání tématu hodnocení. Aplikace si pamatuje naposledy zadaná témata v rámci hodnocení daného předmětu Možnost zadání bodového hodnocení. Nutno nastavit v rámci parametrů aplikace. Seznam hodnocených žáků odpovídá složení žáků v úvazku. V případě skupinového hodnocení je předvybrána celá třída (skupina). Prostřednictvím tlačítek s šipkami můžeme přidávat či odebírat žáky z hodnocení. K zadání hodnocení přistoupíme kliknutím na tlačítko „Uložit a zadat výsledky“

Zápis hodnocení Odpovídá nastaveným parametrů hodnocení na předchozím kroku, nelze v této fázi editovat. Upravení parametrů je možné kliknutím na tlačítko „Upravit parametry hodnocení“. Kliknutím do pole známky zadáme známku případně vybereme z nabídky druhů hodnocení Oblast pro zadání slovního hodnocení Prostřednictvím tlačítek Kopírovat známku vybraným (před tímto krokem provedeme označení žáků pomocí Ctrl) a Kopírovat známku všem lze rozkopírovat zadanou známku. Návrat na úpravu parametrů hodnocení Tlačítka pro uložení zadaného hodnocení

Výpisy hodnocení Hledáte výpis hodnocení v daném předmětu včetně zobrazení průměrů hodnocení? Přehled zadaného průběžného hodnocení ve třídách? Či potřebujete nahlédnout na výpis hodnocení jednotlivých žáků? Potřebné výstupy naleznete na Hodnocení – Výpis hodnocení Hodnocení žáka/studenta - zobrazí přehled zadaného průběžného hodnocení žáka v předmětech se zobrazením průměru za jednotlivé typy hodnocení a celkového průměru Hodnocení v předmětu - zobrazí hodnocení všech žáků/studentů dané třídy ve vybraném předmětu Hodnocení ve třídě – zobrazí souhrnný výpis hodnocení všech žáků/studentů třídy a předměty, kterým se tito žáci/studenti vyučují. Jedná se o sjednocení obou předchozích výpisů.

Uzávěrka učitele Formulář slouží k uzavírání čtvrtletního/pololetního hodnocení v předmětu Uzávěrky se zobrazují v návazností na zadané úvazky učitele Přístup je z Hodnocení – Uzávěrky - Uzávěrka učitele Výběr období, pro které požaduji zadávat uzávěrku Volba předmětu (odvíjí se od zadaných úvazků učitele) Volba třídy (odvíjí se od zadaných úvazků učitele) Učitel se zobrazuje v návaznosti na přihlášeného uživatele Detail úvazku, vstup do režimu zadání hodnocení

Zadávání uzávěrek učitele Způsob zobrazení v závislosti na stav uzávěrky Vstup na detail uzávěrky, zadání slovního hodnocení Navrhované hodnocení (počítá se průběžného hodnocení povinných předmětů) Tlačítko pro přesun navrhovaného hodnocení do pole St. známka Stav uzávěrky (neuloženo/ nepotvrzeno/ potvrzeno) Pole pro zobrazení zadaného slovního hodnocení Zobrazí informaci s datem a jménem uživatele, který hodnocení vložil T Tlačítko pro odpotvrzení potvrzené uzávěrky Tlačítko pro smazání označených záznamů z uzávěrek Tlačítko pro návrat na výběr úvazku Tlačítko pro kopírování zadané známky Tlačítko pro uložení uzávěrky Zvukový záznam, který předčítá zadané hodnocení

Uzávěrka třídního učitele Formulář slouží k uzavírání pololetního hodnocení třídy třídním učitelem (přístup z Hodnocení – Uzávěrka – Uzávěrka třídního učitele) Provedení uzávěrky třídního učitele je jedním z předpokladů pro bezproblémový tisk vysvědčení Nastavení parametrů zobrazení uzávěrky Vstup na detail uzávěrky žáka Doporučené celk. hodnocení (počítáno z uzávěrek povinných předmětů) Tlačítko pro přesun Doporučeného celk. hodnocení a Dop. chov. do Celkového hodnocení a Chování Tlačítko pro přepočítání aktuálního stavu vyhodnocené absence V případě vyplněného zaškrtávacího pole má žák vloženou pochvalu na uzávěrce. Po najetí ukazatele myši na zaškrtávací pole se zobrazí text pochvaly. Tlačítko pro odpotvrzení potvrzených uzávěrek Hromadné doplnění pochval zadaných prostřednictvím Výchovných opatření s označením příznaku „Tisk na vysvědčení“

Plán práce Rozvrh a suplování – Školní akce – Plán práce Zobrazuje týdenní plán školních akcí s informacemi o názvu akce, datu konání, seznamu zúčastněných tříd a učitelů Založení nové školní akce je v kompetenci administrátora systému na škole (rozvrhářů/vedení), stejně tak její zrušení či případná editace

Obecná událost Umožňuje zadání akce mimo běžnou rozvrhovou událost např. Třídnická hodina, Porada, Zájmové útvary, Soukromá událost apod. V takto zadaných hodinách lze evidovat docházku a provádět zápis do TK Založení Obecné události je možné voláním z Kalendáře Smazání Obecné události provádíme prostřednictvím Rozvrh a suplování - Rozvrh - Obecná událost Jak na evidenci Obecných událostí naleznete v uživatelské příručce na následujícím odkazu.

Výpis rozvrhu a výpis suplování Snadné zobrazení Výpisu rozvrhu třídy, žáka/studenta či učitele ve zvoleném týdnu (přístup z menu Rozvrh a suplování – Výpisy a tisk rozvrhu) VÝPIS SUPLOVÁNÍ (přístup z menu Rozvrh a suplování - Výpisy suplování) Výpis suplování - slouží pro výpis veškerého evidovaného suplování k danému datu. Zobrazují se veškeré změny v rozvrhu tedy suplované, odpadlé, přesun či případná vyměněna hodin Výpis absence učitele - seznam všech učitelů s výpisem absencí dle druhu absence Změny v rozvrhu učitelů/tříd - zobrazit veškeré změny provedené v rozvrhu učitele/třídy k vybranému dni. Změny jsou barevně odlišeny dle typu akce. Výpis suplování učitele - formulář slouží k přehlednému a rychlému zobrazení suplovaných a odpadlých hodin za příslušný měsíc. Zároveň zobrazuje informace o hodinách Přespočetných, Placených a Neplacených. Bližší informace k výpisům suplování naleznete v uživatelské příručce na tomto odkazu.

Domácí úkoly Domácí úkoly slouží k elektronickému zadání úkolu formou textového zadání, přiložení přílohy s pokyny k vypracování apod. s možností následného vyhodnocení zpracovaného úkolu. Zadávání provádíme prostřednictvím Výuka – Úkoly – Domácí úkoly Na záložce Zadání se evidují parametry zadaného úkoly Na záložce Přístup provádíme přidělení úkolu třídám/žákům ve třídách Možnost přiložení přílohy k úkolu

Domácí úkoly V aplikaci se žákovi zobrazí zadaný úkol následovně Kliknutím na tlačítko vedle názvu úkolu pak žák přistoupí na detail s informacemi k zadání úkolu a má možnost jej vypracovat, uložit jako rozpracovaný či uložit a odeslat jako hotový. Poznámka: Zákonní zástupci mají v aplikaci pouze přístup k zobrazení seznamu zadaných úkolů žáka bez možnosti jeho vypracování.

Výukové zdroje Výukové zdroje umožňují vytvářet si vlastní úložiště podpůrných materiálů k výuce (prezentace v PowerPointu, elektronické testy apod.) a tyto materiály následně připojovat ke konkrétní hodině, třídě případně vybraným žákům ve třídě. Správa a vytváření výukových zdrojů probíhá prostřednictvím Výuka – Výukové zdroje – Úložiště výukových zdrojů Záložka Mé zdroje slouží k vytváření a správě vlastních výukových zdrojů (elektronických testů, prezentací k výuce apod.) Záložka Veřejné zdroje je zpřístupněna na žádost školy a umožňuje přístup k Průřezovým tématům. S možnostmi používání výukových zdrojů se můžete seznámit v kapitole Výukové zdroje v uživatelské příručce.

Výukové zdroje Je možno zpřístupnit na žádost školy. Umožňuje přístup k tzv. Průřezovým tématům. Založení nového výukové zdroje Smazání označeného výukového zdroje. Označení provedeme pomocí klávesy Ctrl Upravení vytvořeného výukového zdroje Přidělení výukového zdroje vybraným třídám/žákům/předmětům vyučujícího Poznámka: Přidělit výukový zdroj k hodině je možné z Kalendáře vyvoláním místní nabídky a kliknutím na „Přiložit výukový zdroj“

Testy Vytváření testů probíhá prostřednictvím Výuka - Výukové zdroje – Úložiště výukových zdrojů Modul Testy, který slouží k jednoduchému vytváření testů, vlastnímu testování žáků a vyhodnocování jejich výsledků. Žáky s jeho pomocí můžete testovat elektronicky přímo v hodině, či jim třeba zadat vypracování testu za domácí úkol. Vytvořený test můžete přidělit jak celé třídě, tak i jen konkrétním žákům. Po vypracování proběhne automatické vyhodnocení, které si můžete v případě potřeby upravit, či pouze jedním kliknutím zadáte výsledné známky všem žákům, kteří testem prošli.

Tvorba elektronických testů Při vytváření testů je možnost volit ze tří typů odpovědí (pouze jedna správná odpověď/ více správných odpovědí/textová odpověď. Typy otázek lze v rámci jednoho testu libovolně kombinovat. Po vytvoření testu lze nastavit, zda chcete v testu žákům předložit všechny otázky nebo jen určitý počet z nich. Je možno také zobrazovat otázky žákům v náhodném pořadí. Lze dokonce nastavit i náhodné pořadí odpovědí u jednotlivých otázek, což samozřejmě případné opisování komplikuje. Další možností je nastavení časového limitu pro vyplnění testu. V případě potřeby je máme možnost test vytisknout a rozdat jej žákům v papírové podobě. Test je možno přidělit jako jakýkoli jiný výukový zdroj celé třídě či vybraným žákům.

Školní matrika – Učitel/Třídní učitel Pokud není parametrem nastaveno jinak, ve výchozím nastavení má přístup do školní matriky pouze Třídní učitel a to v rámci své třídy Může zakládat nové karty žáků a jejich zákonných zástupců a evidovat osobní údaje a údaje o probíhajícím vzdělávání žáka Třídní učitel má zároveň oprávnění změnit hesla pro přístup do systému žákům/zákonným zástupcům (v případě, že je uživatel zaregistrován) prostřednictvím tlačítka „Změna hesla“ ve školní matrice Nápověda k evidenci údajů ve školní matrice je v uživatelské příručce na tomto odkazu

Školní matrika – Přehled žáka/studenta Informace o průběhu vzdělávání žáka na škole nalezneme na „Přehledu žáka studenta“. Přístup na tento formulář je přímo z Karty žáka (Evidence osob – školní matrika – Žáci/studenti) nebo prostřednictvím tlačítka označeného na obrázku. Editaci záznamů na Přehledu žáka/studenta však může provádět pouze administrátor systému na škole

Hromadné nastavení položek ve školní matrice Položky typu Obor, Způsob plnění školní docházky, Vzdělávací program apod. je možno nastavit pro celou třídu hromadně prostřednictvím funkce „Hromadné nastavení položek“ (přístup ze školní matriky) Kompletní postup nastavení naleznete v uživatelské příručce na tomto odkazu Obdobným způsobem lze hromadně nastavit i cizí jazyky, kterým se žáci na škole vyučují. Způsob nastavení naleznete zde.

Evidence sourozenců ve školní matrice a vazba na zákonné zástupce V případě, že má žák sourozence na škole, zákonný zástupce má možnost prostřednictvím jednoho účtu (uživatelského jména a hesla) k zobrazení rozvrhu, hodnocení a docházky všech svých dětí evidovaných na škole. Není tedy zapotřebí evidovat v aplikaci duplicitního zákonného zástupce se dvěma účty a ke každému připojit vazbu na dítě, ale k jednomu zákonnému zástupci vždy připojit vazbu na všechny děti. Zákonný zástupce má pak možnost po přihlášení do svého rozhraní přepínat v levém horním rohu obrazovky mezi dětmi. .

Tiskové výstupy Prostřednictvím tiskových sestav máme možnost generovat a tisknout seznamy žáků, katalogové listy, přehledy docházky, hodnocení, přihlášky na střední školu, záznam o úrazu, přehledy majetku, knihovny apod. Celkem nabízí systém více jak 300 předpřipravených šablon, ze kterých si určitě vyberete. Zpřístupnění požadované tiskové sestavy je v kompetenci administrátora systému na škole, který má oprávnění zpřístupnit tiskovou sestavu vybraným rolím v rámci aplikace Všichni učitelé mají přístup k tisku Seznamu žáků prostřednictvím Výstupy – Dokumenty – Tisk Seznamu studentů. Umožňuje tisk seznamu žáků vybraných tříd s volitelnými položkami (RČ, bydliště, kontakt na ZZ, zdravotní pojišťovna) pro účely školních výletů apod. Přehled tiskových sestav dostupných v rámci aplikace je v menu Výstupy – Tiskové sestavy – Seznam sestav, záložka Tiskové sestavy školy Online Umožněno vyhledávání sestav pomocí zadání klíčového slova a tlačítka „Hledat“ Tisk nejčastěji používaných tiskových sestav je popsán v uživatelské příručce na přiloženém odkazu.

Komunikace Aplikace umožňuje odeslat krátkou zprávu vybraným žákům a jejich zákonným zástupcům prostřednictvím modulu Zprávy (přístup z menu Komunikace – Zprávy) Zprávu lze rovněž odeslat na e-mail registrovaný na kartě uživatele v systému (je nutno zaškrtnou příznak při zadávání parametrů zprávy) Upozornění na nepřečtené zprávy lze nastavit v rámci uživatelského parametru „E-mailové notifikace nepřečtených zpráv“ a to v periodě za předchozí den či týden. Aplikace neumožňuje přiložení přílohy ke zprávě! Více informací k modulu Zprávy získáte v uživatelské příručce v kapitole Zprávy.

Tematické plány Vložený tematický plán je možno použít při zápisu probraného učiva do TK Výuka – Tematické plány – Tematické plány Možnost kopírování tematických plánů učitele (Mé tematické plány) do Tematických plánů školy Nápověda k tematickým plánům je v uživatelské příručce na následujícím odkazu

Základní přehled funkcí pro žáky a rodiče Hodnocení Docházka Chování žáka/studenta (Hodnocení – Výpisy hodnocení ) Komunikace – Zprávy (Odeslání a evidence přijatých zpráv) Výuka - Domácí úkoly (zákonný zástupce pouze přehled zadaných domácích úkolů se zobrazením stavu) Elektronická omluvenka (pouze zákonní zástupci v menu Komunikace – Zprávy - Omluvenka). V případ, že zákonný zástupce odešle elektronickou omluvenku, učitel má možnost absenci žáka rovnou omluvit v TK. Správa aplikace – Nastavení parametrů aplikace, Změna hesla do systému Uživatelská příručka pro žáky/rodiče je k dispozici na tomto odkazu.

Informace k registrace žáků a rodičů do systému Prvotní registrace probíhá prostřednictvím PIN kódu. Třídní učitel má možnost vygenerovat výstup s kompletními informacemi k registraci do systému pro žáky a zákonné zástupce (Informace k registraci žáků/rodičů do systému). Hromadné vygenerování PINů nově zaevidovaným zákonným zástupcům Vygenerování PINu jednotlivci Vygenerování Informací k registraci Poznámka: Vygenerování Informací k registraci je podmíněno zpřístupněním této tiskové sestavy třídním učitelům administrátorem systému na škole

Změna hesla pro přístup do systému žáků/ZZ V případě zapomenutí hesla má oprávnění ke změně hesla třídní učitel (případně administrátor systému na škole) a to přímo na kartě uživatele ve školní matrice Pokud má uživatel registrován e-mail v systému, má možnost požádat o obnovu hesla prostřednictvím e-mailu registrovaného na kartě (viz. odkaz „Zapomněli jste heslo“ umístěný v části pro přihlášení na portálu Škola OnLine Tlačítko pro změnu hesla na kartě ZZ ve školní matrice Pole pro evidenci e-mailu na kartě ZZ ve školní matrice Odkaz pro obnovu hesla prostřednictvím e-mailu registrovaného na kartě ZZ/žáka v systému

Kontakty ZÁKAZNICKÁ PODPORA E-mail: hotline@skolaonline.cz www.skolaonline.cz