Geocaching Studentská konference Lukáš Havlát DL2

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Advertisements

Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Máme rádi Pardubice Po stopách koňských kopyt ZŠ Staňkova 128, Pardubice Veronika Fránová, 8.A.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY NA ŠKOLNÍ ROK 2016/2017.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Běžecké lyžování. Běh na lyžích je sportovní závodní lyžařská disciplína, ve které je cílem zdolat danou trať na lyžích v co nejkratším čase. První závody.
Poznej, kde lyžuji Uhádněte, ve kterých horách lyžař lyžuje dříve, než dorazí do cíle. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Software Licence a distribuce Karel Nymsa Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Přijímací řízení 2016/17.
Grafická úprava prezentace
Pojem přeměna obchodní společnosti
Složené úrokování Tematická oblast
ELEKTRÁRNY.
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Příjmy z kapitálového majetku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ORGANIZACE DAT V POČÍTAČI
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
ZOOKURZ Sexta 2016/17.
Občanské soudní řízení I.
GPS - globální poziční systém
ZAJÍMAVÉ WEBOVÉ STRÁNKY
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Poměr v základním tvaru.
Ekologicky příznivý životní způsob v běhu času (GA S)
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Doplněk (verbální atribut)
PEXESO.
Procenta v „autařské“ praxi
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Informační a komunikační technologie
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Chytré město/Smart City = změna myšlení
Malotřídní škola a některé specifické momenty personální agendy
NORSKO KŘÍŽEM KRÁŽEM Josef Zelený, DZ2
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PŘIHLAŠOVACÍ SYSTÉM CK KRISTOF
Občanské soudní řízení I.
Poměr v základním tvaru.
Občanské soudní řízení I.
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Příklady - opakování Auto se pohybovalo 3 hodiny stálou rychlostí 80 km/h, poté 2 hodiny rychlostí 100 km/h, pak 30 minut stálo a nakonec 2,5 hodiny rychlostí.
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Portál - role studenta v informačním systému STAG
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Geocaching Studentská konference 2016-2017 Lukáš Havlát DL2 Vedoucí práce: Mgr. J. Kulíšková

Co je to geocaching? Geocaching je turistická a navigační hra Základem geocachingu jsou tzv. kešky Hra spočívá v tom, že jeden kačer ukryje kešku, na internetu zveřejní její přesné GPS souřadnice Ostatní kačeři se díky tomu mohou vydat na lov kešky a najít ji

Historie Od roku 1993 obíhají Zemi GPS satelity americké armády V roce 2000 dal americký prezident Clinton zrušit umělou GPS výchylku pro civilní obyvatelstvo, která činila asi 100m Dva dny poté (přesněji 3.5 2000) se na internetu objevila zpráva od muže jménem David Ulmer o tom, že byla založena první keš

David Ulmer s plaketou první keše

A co bylo dále? Ještě ten den si úplně první FTF zařídil Mike Teague Česká republika si na svoji první keš musela ještě pár měsíců počkat. Keš jménem Tex Czech byla založena 1.6.2001 K dnešnímu dni je na světě uložených 2,3 milionu keší a zaregistrováno 6 milonů kačerů Z tohoto počtu je v České republice 20 000 kačerů a 40 000 keší, čímž patříme ke kačerským „velmocím“

Jak najít keš? Nejdříve je potřeba být zaregistrován na stránkách www.geocaching.com Na mapě keší si vybrat kešku, kterou chci najít Přečíst si její listing a případně hint (někdy se hodí i komentáře ostatních kačerů) Zadat si souřadnice do GPS přístroje, mobilu nebo do mapy a jít na lov

GPS přístroj

Mapa keší v okolí školy

Parametry keše (terén, velikost…)

Listing keše

Hint (i rozkódovaný)

Hurá do terénu Na místě nenápadně najít keš (zvláště na frekventovaných místech se vyplatí pátrat nejdříve očima). Když už máte krabičku v ruce, je lepší vzdálit se kousek od skrýše Pro uznání nálezu je třeba učinit zápis do logbooku Pak už jen stačí keš vrátit na původní místo stejně nenápadně jako jste jí objevili. A konec hledání je opět na internetu , kde už se stačí zalogovat a tím získat bodík nálezu

Typický úkryt kešky

Odkrytá keš v úkrytu

Výměny v keších Keše slouží mimo jiné také k výměně věcí Platí zde jednoduché pravidlo: Můžete si z ní něco vzít, ale musíte za to dát něco jiného pokud možno vyšší hodnoty V keších by se nemělo objevit jídlo, ostré předměty a zbraně Je třeba dodržovat pravidla u keší, které slouží k výměně pouze určitých věcí (např. mincí)

Co vše lze v keších najít? V keších se většinou nacházejí různé drobnosti (věci z kinder vajíček), ale někdy v nich najdete i něco zajímavého V keších ovšem můžete najít i předměty, které nejsou určeny k výměně Zmínil bych zde putovní předměty TB (travelbug) a GC (geocoin)

TB a GC Jsou to předměty, které putují z keše do keše s nějakým určitým cílem , který mají napsaný v listingu Tyto předměty mají u sebe speciální kód, který slouží k jejich identifikaci a vyhledání na internetu Za tyto předměty se nemusí do keše nic dávat U kačera, který je přemisťuje, by se neměly zdržet déle než měsíc

Moje travelbugy TB School zombie HC Kometa Brno TB TB Pocket Skateboard Frog and Snail

TB School zombie

TB School zombie Tento TB jsem vyslal po rodičích na Ukrajinu Do keše byl umístěn přesně na Silvestra 2014 Z keše se do dnes nepodíval A ani nepodívá ,protože keš nejspíše někdo ukradl a TB s ním…

HC Kometa Brno TB Byl symbolicky uložen do blízkosti hokejového stadionu New Jersey Devils 9.1. 2015 Má za úkol putovat po zámořských hokejových stadionech Pár dní poté se ho ujal kačer, který s ním pořídil pěkné fotky

Nyní se nachází u hranci USA s Mexikem Doposud nacestoval 4901 km a nachází se 9000km od SPŠD Masná HC Kometa Brno TB

TB Pocket Skateboard Uložen také v New Yorku a to 10.1. 2015

TB Pocket Skateboard Nyní se nachází na Floridě a je na cestě do Nicaragui Nacestoval 5195 km

TB Frog and Snail

Po pětiměsíčním putování (6.5.2015) mi ho jeden kačer přivezl až domů. 7.1.2015 jsem tento travel bug vložil do keše v New Yorku (Central park) s přáním: „Pojďme zkusit, za jak dlouho se vrátím zpět do ČR“. Z keše si ho vyzvedl český kačer, který ho převezl zpět do republiky a dva dny poté tj. 9.1.2015 uložil do keše v Olomouci. Po pětiměsíčním putování (6.5.2015) mi ho jeden kačer přivezl až domů.

TB Frog and Snail Nacestoval 7491 km Nyní ho mám stále doma.

Zdroje Vlastní zdroje Časopis Junior Časopis Moje zdraví Časopis Instinkt www.geocaching.com www.geocaching.cz http://navigovat.mobilmania.cz/clanky/dokumentarni-film-geocaching-a-zivot-geocachera/sc-3-a-1313750 http://www.geotrophy.net/nej.php

Děkuji za pozornost