Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Volné rovnoběžné promítání
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_42_INOVACE_28_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Procenta – obchod VY_42_INOVACE_33_01. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Hra na využití poměru 1 : 2 : 4 VY_42_INOVACE_06_01.
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
Projekt – sčítání, odčítání a násobení desetinných čísel, desetinná čísla v praxi VY_42_INOVACE_05_01.
Obvod a obsah čtverce a obdélníku VY_42_INOVACE_11_02.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Geometrický význam vzorců VY_42_INOVACE_11_01. (a + b) 2 a a b b Pozoruj vyjádření obsahu čtverce o straně (a +b) (a + b) 2 = a2a2 b2b2 ab a 2 + ab +
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Slovní úlohy o společné práci VY_42_INOVACE_24_01.
Matematické hry Vetřelec, Bludiště Násobky přirozených čísel, čísla složená, prvočísla VY_42_INOVACE_07_01.
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Jak překonat únavu VY_32_INOVACE_16_36.  Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ 
LIST VY_32_INOVACE_13_23. Funkce listů: Fotosyntéza Fotosyntéza Dýchání Dýchání Odpařování Odpařování průduchy Pomocí interaktivní učebnice nakladatelství.
Druhy čar Technické kreslení VY_42_INOVACE_01_02.
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
Druhy a dvojice úhlů Konvexní, nekonvexní, ostrý, tupý, pravý, přímý, plný Vedlejší, vrcholové, souhlasné, střídavé VY_42_INOVACE_09_02.
Zdravá výživa test   VY_32_INOVACE_17_36.
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
NOTA PŮLOVÁ.
Konstrukce trojúhelníku
KUŽEL A JEHO POVRCH VY_42_INOVACE_ 31_02.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Převody jednotek obsahu
Školník Kulda je jednička
HYDROSTATICKÝ TLAK Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_17_29.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Druhy trojúhelníků, těžnice, výšky, střední příčky
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Plánované rodičovství
STOPKOVÝTRUSNÉ HOUBY VY_32_INOVACE_05_23.
OBJEM Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_11_29.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Polovina Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Slovní úlohy polovina, čtvrtina
Sčítání, odčítání, násobení, dělení – příklady k procvičení
CVIČÍME PAMĚŤ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu.
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
BUNĚČNÉ DÝCHÁNÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_26.
Převody jednotek délky
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Fotografie jsou z archivu autora..
KOŘEN VY_32_INOVACE_12_23.
Složené slovní úlohy o n více, o n méně
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Školník Kulda je jednička
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Matematika a její aplikace
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Transkript prezentace:

Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02

Krychle a kvádr Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2637 Název výukového materiálu: Krychle a kvádr Autor: Mgr. Zuzana Pokorná Vytvořeno: 9. května 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a prostoru Téma: Krychle, kvádr Pomůcky: PC, dataprojektor, rýsovací potřeby Anotace: Materiál seznamuje žáky s pojmem krychle a kvádr, ukazuje zastoupení těchto těles v běžném životě. Dále graficky objasňuje pojem stěnová a tělesová úhlopříčka. Názorně popisuje rýsování těchto těles. Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.

Krychle Dřevěné kostky, kostka cukru, hrací kostky, některé budovy, krabička od krému, dlažební kostka, kostka ledu…

Kvádr Krabička od čaje, krabička sirek, krabička od mýdla, mýdlo, kniha, žíněnka, krabičky různého druhu…

Krychle a kvádr H G E F Tělesová úhlopříčka Stěnová úhlopříčka Úsečka spojující dva protilehlé vrcholy jedné stěny Úsečka spojující dva vrcholy, které neleží v téže stěně D C A B

Stěnová úhlopříčka R Q O P N M K L Kolik je v kvádru a krychli stěnových úhlopříček? 12

Tělesová úhlopříčka R Q O P N M K L Kolik je v krychli a kvádru tělesových úhlopříček? 4

Jak rýsujeme krychli a kvádr Př. Narýsuj krychli o hraně 4 cm Postup rýsování: Narýsujeme přední stěnu krychle – čtverec o straně 4 cm 2. Narýsujeme polopřímky pod úhlem 45˚, které vedou všemi vrcholy. Nezapomeň čárkovaně vyznačit hrany, které nejdou vidět 3. Na polopřímkách vyznačíme hrany o poloviční velikosti – 2 cm 45˚ 2 cm 4. Narýsujeme zbývající hrany 4 cm

Narýsuj: Krychli o hraně 3 cm Krychli o hraně 5 cm Kvádr o hranách 5cm, 2cm a 3cm Kvádr o hranách 4 cm, 4cm a 2 cm Nezapomínej při rýsování kvádrů dodržovat stejná pravidla jako při rýsování předchozí krychle!!!

Citace ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 6. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1997, 88 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 80-719-6092-6. Texty jsou vlastní originální tvorbou autora. Všechny objekty použité k vytvoření tohoto materiálu jsou součástí softwaru Microsoft® Office.