Webinář A2: Analytická část, meta-analýza

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Jihomoravského kraje na programové období 2014–2020 Brno,
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
Jsou venkovské školy horší než městské?
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Platformy projektu KAP LK
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
„Váš kraj, Váš rozpočet“
Členská schůze MAS Nepomuk,
Aktuální informace o KAP a MAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Autoevaluace z pohledu
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
kam vlastně směřujeme ??? 
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Hroznatova akademie 11. října 2018
Klíčové aktivity projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Transkript prezentace:

Webinář A2: Analytická část, meta-analýza Tvorba MAP Webinář A2: Analytická část, meta-analýza Podklad pro webinář Inspiromat 4 Lektor Dana Diváková CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Partnerství Již při analytické části tvorby MAP je potřeba zohlednit skutečnost, že každý místní akční plán rozvoje vzdělávání zohledňuje tři povinná opatření : Opatření 1. Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita Opatření 2. Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání Opatření 3. Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem   CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza K tomu, abyste mohli provést SWOT3  analýzu v prioritních oblastech, potřebujete analytické údaje, které Vám umožní vycházet ve SWOT3 analýze nejen z vlastních pocitů. SWOT3 analýza musí být založená také na důkazech, nebo porovnání se situací na jiných územích, nebo s kritérii modelu kvalitní školy ČŠI. SWOT analýza je metoda, jejíž pomocí je možno identifikovat silné (ang: Strengths) a slabé (ang: Weaknesses) stránky, příležitosti (ang: Opportunities) a hrozby (ang: Threats). Jedná se o metodu analýzy užívanou mimo jiné právě při tvorbě plánů a politik (policy analysis). Číslo 3 pak znamená definovat minimálně 3 položky v každé z oblastí SWOT analýzy, tedy 3 silné, 3 slabé stránky, 3 příležitosti a 3 ohrožení. (www.wikipedia.cz)    CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza Analýza vnějších zdrojů Mezinárodní srovnání Pro porovnání situace mezi státy OECD se využívá zejména šetření PISA nebo TIMMS, které se provádí v pravidelných několikaletých opakováních. O výsledcích šetření PISA, TIMMS a jiných informuje pravidelně Česká školní inspekce na svých webových stránkách.www.csicr.cz    CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza vnějších zdrojů Národní úroveň Všechny níže uvedené dokumenty definují rozvoj školství pouze v obecné rovině a nezohledňují místní specifika. Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 http://www.vzdelavani2020.cz/  Přijde mi zbytečné tady je vyjmenovat a pak hned znovu opakovat Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2015–2020 http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a-rozvoje-vzdelavaci-soustavy-3 S MAPem souvisí zejména tyto tematické bloky: předškolní vzdělávání základní vzdělávání snižování nerovnosti ve vzdělávání zájmové vzdělávání vzdělávání pro udržitelný rozvoj    CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza vnějších zdrojů Národní úroveň Akční plán inkluzivního vzdělávání na období 2016–2018 http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/apiv_2016_2018.pdf Krajská úroveň Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy kraje Program rozvoje kraje Dále sem také patří strategie zpracované např. jen pro určitá definovaná území krajů – Integrované územní investice (ITI), Integrované plány rozvoje území (IPRÚ), Sektorové dohody, Pakty zaměstnanosti apod.    CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza vnějších zdrojů Krajský akční plán KAP je Krajský akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na ty oblasti vzdělávání, které se přímo dotýkají regionálního trhu práce a inovací. Tomuto zaměření odpovídá i výběr partnerů pro realizaci KAP a zaměření sběru dat. Z pohledu školské soustavy jsou to zejména střední a vyšší odborné školy, organizace zájmového vzdělávání dětí a  mládeže.      CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza vnějších zdrojů Strategie na menších územích  Strategie na menších územích, než je kraj nebo správní obvod ORP  analýza existujících strategických záměrů a dokumentů v území majících souvislost s oblastí vzdělávání školské koncepce, schválené strategie dobrovolných svazků obcí, Strategie CLLD, strategie sociálního začleňování zasahující sociálně vyloučené lokality v území atd. Strategie MAS        CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza vnějších zdrojů Některé obce mají vytvořenou koncepci v oblasti výchovy a vzdělávání na svém území, která by měla obsahovat: priority obce nejen pro výchovu, vzdělávání a zájmovou činnost dětí a mládeže, ale i pro oblast dalšího vzdělávání dospělých občanů města a při přeměně škol v komunitní centra (otevření škol občanům města pro veřejně prospěšnou činnost v oblasti sociální, kulturní, sportovní, pro zájmovou činnost organizovanou pro občany města, pro pořádání vzdělávacích akcí pro občany apod.), základní cíle, kterých má zkvalitněné vzdělávání dosáhnout, nástroje a opatření, kterými má být stanovených cílů dosaženo.    CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza vnějších zdrojů Do obecného okolí, které lze v rámci MAP analyzovat, patří faktory: legislativní, sociální, ekologické, politické, technologické a ekonomické.  Zkoumají se vzájemné souvislosti i jednotlivé trendy. Tato analýza se nazývá SLEPTE (někdy také PEST, STEP nebo PESTLE – z anglickéhho Social, Legislative, Economic, Political, Technological/Technical and Ecological factors).   CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza vnitřního prostředí Využijte data z hlášení škol Doplňte o vlastní zjištění, např. dotazníky,, strukturované rozhovory Zjistěte, kdo v daném území je významným aktérem v oblasti vzdělávání   CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza vnitřního prostředí – možné otázky V jakých oblastech byste měli zájem Vy či Vaši pedagogové se vzdělávat? V jakých oblastech máte zkušenosti s novými či netradičními metodami výuky, zkušenými pedagogy apod.? Jaké aktivity můžete sami nabídnout v rámci spolupráce škol? Jaké oblasti, aktivity, vám na škole chybí, ve kterých byste chtěli spolupracovat? environmentální výchova čtenářská a matematická gramotnost kvalita předškolního vzdělávání a péče rozvoj výuky regionálních / místních témat (příroda, historie, osobnosti) inkluzivní vzdělávání kariérové poradenství rodinná výchova rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí rozvoj digitálních kompetencí dětí spolupráce s rodinou Co dalšího vám chybí, s čím máte problémy V čem byste chtěli spolupracovat se středními školami   CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Analýza vnitřního prostředí – možné otázky V jakých oblastech byste měli zájem Vy či Vaši pedagogové se vzdělávat? V jakých oblastech máte zkušenosti s novými či netradičními metodami výuky, zkušenými pedagogy apod.? Jaké aktivity můžete sami nabídnout v rámci spolupráce škol? Jaké oblasti, aktivity, vám na škole chybí, ve kterých byste chtěli spolupracovat? environmentální výchova čtenářská a matematická gramotnost kvalita předškolního vzdělávání a péče rozvoj výuky regionálních / místních témat (příroda, historie, osobnosti) inkluzivní vzdělávání kariérové poradenství rodinná výchova rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí rozvoj digitálních kompetencí dětí spolupráce s rodinou Co dalšího vám chybí, s čím máte problémy V čem byste chtěli spolupracovat se středními školami   CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Zpracování výsledků Vnější prostředí Zohledňujeme jako možný vývoj území (a národní úrovně) a to jak v pozitivním, tak negativním smyslu  Vnitřní prostředí Zpracujeme všechny výstupy, včetně SWOT3 analýzy, dotazníkového šetření, strukturovaných rozhovorů a práce v pracovních skupinách, je-li relevantní. Není nezbytný 30 stránkový dokument jen k analýze, zaměřte se na podstatná data a informace. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283