Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
MARKETINGOVÝ MIX.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Marketingové prostředí obce
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
8. Marketing.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Cena hotelových služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluSegmentace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Distribuční cesty.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních služeb Název vyučovací oblasti: Služby v hotelnictví.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Organizační struktury Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování jako manažerská funkce
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Analýza hodnot zákazníka
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingové strategie
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia: IV. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval: Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do 31.08.2012 – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 585 Klíčová slova:  Trh, segment, tržní umístění Anotace: Výkladová prezentace pro podporu výuky předmětu marketing, na téma – Segmentace trhu.

Segmentace trhu

Segmentace trhu Cílený marketing se skládá ze tří částí: Tržní zacílení Tržní umístění

Segmentace trhu Segmentace je nalezení skupin zákazníků určitých kritérií. Segment je skupina zákazníků, kteří mají podobné potřeby či přání.

Segmentace trhu Segmentací trhu se rozumí to, že firma se zaměřuje pouze na určitou část z celku, pro kterou vytvoří specifický marketingový mix ( výrobek, propagace, cena, distribuce) Aby podnikatel mohl oslovit zákazníka musí existovat rozdíly mezi potřebami a přáními zákazníků =) vytvořená skupina musí mít stejné potřeby a přání.

Základní kritéria segmentace trhu Segment musí splňovat společné vlastnosti. Segment musí být měřitelný a identifikovatelný. Segment musí být oslovitelný marketingovým mixem.

Výhody segmentace Lepší uspokojení potřeb zákazníka Efektivnější stimulace a distribuce Získání konkurenční výhody Vyšší míra zisku pro firmu

Hlediska segmentace Trh lze rozčlenit podle mnoha hledisek, která jsou mnohdy ve vzájemné kombinaci: Geografická Demografická Psychologicko – sociální

Geografická segmentace Ovlivňuje trh dle území Firma se může zaměřit na určité území (EU, stát, město) Výhodou je efektivnější řízení distribuce a komunikace se zákazníky (nabídka oslovuje pouze potencionální zákazníka dané oblasti)

Demografická segmentace Ovlivňuje segmentaci podle populačních hledisek Demografie = věda studující proces reprodukce lidské populace Sledované faktory: Úmrtnost Nemocnost Porodnost Sňatečnost a rozvodovost Vzdělání Příslušnost k určité sociální skupině Výhodou je snadná identifikace zákazníka

Psychologicko-sociální Jedná se o segmentaci podle: osobnosti zákazníka, sociální skupiny, společenské třídy, životního stylu. Lidé přizpůsobují své chování určité skupině, jinak chápou značku výrobku, mají různý vztah k výrobci, mají různé nákupní zvyky. Výhodou je lepší adresná komunikace se zákazníkem

Tržní zacílení Znamená, že se firma zaměřuje na jednotlivé segmenty v souladu se svou marketingovou strategií. Pro firmu je rozhodující velikost a síla segmentu =) jak je segment početný a jaká je kupní síla zákazníků. Kupní síla představuje množství zboží a služeb, které může být zakoupeno za určitou sumu při dané cenové hladině.

Tržní umístění Umístění na trhu značí způsob jak je firma (výrobek) vnímán koncovým zákazníkem. Firma se musí snažit vybudovat u zákazníků dobrou image a umístit výrobek do jejich hodnotové stupnice. znaky dobrého umístění: Vlastnosti výrobku Užitek pro zákazníka Cena Kvalita

Segmentace hotelových služeb K segmentaci trhu hotelových služeb je možné použít stejných hledisek, jako v obecné segmentaci trhu. V hotelnictví se rozlišují trhy: primární trh do hotelu z něj přichází nejvíce hostů. sekundární trh z tohoto trhu je dostatečný počet hostů, ale tito hosté navštěvují i jiné hotely. terciární trh hosté z tohoto trhu nepřichází pravidelně, představují potenciální poptávku.

Segmentace hotelových služeb Po rozdělení trhu na segmenty management hotelu přistupuje k výběru cílového segmentu. Vybraný segment je dále zkoumán, zda splňuje kritéria efektivní segmentace. K výběru cílového segmentu mohou být využity čtyři přístupy: Aplikace masového marketingu hotel svou nabídku zaměří na všech­ny segmenty vybraného trhu. Musí být splněn předpoklad, že hosté mají relativně stejné potřeby a lze jim nabídnout jeden společný, široce kon­cipovaný produkt. Extenzivní segmentace hotel se zaměří na většinu, respektive téměř všechny segmenty vybraného trhu, pro každý vybraný segment vytvoří speciální marketingový mix. Tento způsob segmentace je finančně náročný.

Segmentace hotelových služeb Selektivní segmentace výběr některých segmentů vybraného trhu. Hotel zaměří nabídku na cílový segment bez většího rizika při využití svých silných stránek. Pro každý cílový segment vytváří specifický marketingový mix. Koncentrovaná segmentace hotel se orientuje na uspokojení potřeb a požadavků jen jednoho segmentu na vybraném trhu. Při tomto přístupu je možné se na cílový segment plně specializovat, ale na druhé straně přináší více rizik. Posledním krokem segmentace je zaujetí pozice na trhu.

Použitá literatura KYNCLOVÁ, Jaroslava a Eva KARÁSKOVÁ. Marketing a management: pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2009, 152 s. ISBN 978-80-7373-061-1. MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN 978-80-7402-002-5. VYSEKALOVÁ A KOL. Marketing pro SŠ a VOŠ. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 176-1302.