Kontrola výdajů Interreg Europe

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Integrovaný plán rozvoje města Český Těšín „Revitalizace významně postižené městské části SVIBICE“ DOBRÝ DEN!
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Vinohradská 46, Praha 2 | tel.: | fax: | | Kontrola.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Financování rozvojových projektů Problematika způsobilých výdajů v rozvojových projektech Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
ROP NUTS II SEVEROVÝCHOD
Seminář pro příjemce Ing. Jana Šůchová NVF. Phare 2003 RLZ Zprávy projektu: -Měsíční přehledy aktivit -Čtvrtletní technická zpráva -Čtvrtletní finanční.
Zpracování záměru projektu a jeho příloh Ing. Hana Kuželková, NVF, o.p.s.
Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Seminář pro žadatele OPPS ČR-PR 2007 – 2013 Zpracovala: Bc. Jana Bartošková Datum: 25. října 2010.
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
1 INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA Děčín – Staré Město Připravte se na výzvu!
Stav příprav na SROP v krajích Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Ústí nad Orlicí, 20. – Zdeněk Semorád.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
OPPS ČR-PR Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika-Polská republika Seminář pro žadatele Zpracovala: Jana Bartošková.
1 OP Espon 2013, Kontrola prvního stupně Národní informační den pro zájemce,
CRR ČR – základní informace. 2 CRR ČR – základní informace Centrum pro regionální rozvoj ČR je: státní příspěvkovou organizací Ministerstva.
Operační program ESPON 2013 Informační den Program ESPON 2013 Projektová partneři Mgr. Milada Hroňková Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Pavel Lukeš23.6. Praha Kontrola výdajů Interreg Central Europe Interreg Europe.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Seminář pro žadatele Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Operační program přeshraniční spolupráce Slovenská republika – Česká republika Centrum pro regionální rozvoj Infobod Zlín.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Schválením žádosti projekt nekončí
Kontrola výdajů Interreg DANUBE
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Kontrola prvního stupně
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 23
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Nejčastější chyby partnerů při certifikaci výdajů
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg DANUBE
OP Meziregionální spolupráce
Praha, 23. června 2016 Pavel Lukeš
CRR ČR – základní informace
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Interreg DANUBE Program nadnárodní spolupráce
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Ověření a udržitelnost malého projektu
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Kontrola výdajů Interreg Europe a Interreg Danube
Seminář „Kontrola výdajů“
Vyúčtování malého projektu a Závěrečná zpráva
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Kontrola výdajů Interreg Europe Pavel Lukeš 14.2. 2017 Praha

Právní rámec Nařízení EU č. 1299/2013 čl. 23: Zodpovídají za kontrolu výdajů členské státy na jejichž území má sídlo příjemce Kontrolní systém v ČR je centralizovaný, tzn. kontrolu vykonává jedna pověřená organizace Na základě rozhodnutí ministryně pro místní rozvoj č. 142/2015 je kontrolou výdajů u programů Evropská územní spolupráce (tedy i Interreg Europe) pověřeno Centrum pro regionální rozvoj České republiky (Centrum) Jenom Centrum může v ČR vykonávat kontrolu výdajů u programů Evropské územní spolupráce Výkon kontroly je pro české příjemce bezplatný!!

Legislativa a dokumenty 1 1. Nařízení EU zvláště: č. 1303/2013 – tzv. obecné nařízení č. 1299/2013 – nařízení o Evropské územní spolupráci č. 1301/2013 – nařízení o ERDF č. 481/2014 – nařízení o způsobilosti výdajů 2. Programové dokumenty Interreg Europe http://www.interregeurope.eu/projects/guidance/#report-activities Program meziregionální spolupráce Interreg Europe Programme Manual (4. verze - prosinec 2016) – nutno znát !!! (obsahuje informace pro předložení žádosti, ale i o předkládání výdajů ke kontrole) Graphic identity guide

Legislativa a dokumenty 2 3. Národní dokumenty (http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Operacni-programy/OP-INTERREG-EUROPE ) Pokyny pro příjemce ke kontrole (včetně příloh) !!! zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb. (pro všechny zakázky vyhlášené do 30.9. 2016) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (pro všechny zakázky vyhlášené od 1.10. 2016) - Metodický pokyn pro zadávání zakázek pro programové období 2014-2020 Hierarchie pravidel EU nařízení Pravidla programu Národní pravidla

Klíčové dokumenty pro kontrolu Na úrovni programu: Programme Manual (Interreg Europe) + přílohy Obsahuje informace pro všechny partnery popisující požadavky na dokladování jednotlivých typů výdajů, způsobilost, požadavky na kontrolu, harmonogram kontroly a formuláře ke kontrole v AJ Povinné přílohy/formuláře: (vyplnit online) List of expenditures (partner) List of Contracts (partner) Control Certificate (kontrolor/Centrum) Control Report + Checklist (kontrolor/Centrum)

Klíčové dokumenty pro kontrolu Na úrovni ČR: Pokyny pro příjemce ke kontrole + přílohy - upravují oblasti, které nejsou dostatečně ošetřené v programových dokumentech, případně jsou specifické pro ČR – veřejné zakázky obsahují základní informace pro partnery popisující požadavky pro kontrolu příloha Náležitosti dokladování – dokladování jednotlivých typů výdajů

Kontrola Úkolem kontrolora je: „Ověřit, že spolufinancované produkty a služby byly dodány a že výdaje, jež příjemci vykázali, byly skutečně zaplaceny a že je dodržen soulad s platnými právními předpisy, programem a jsou splněny podmínky podpory operace.“

Kontrola Cílem kontroly je ověřit: způsobilost příjemce/partnera (tj. údaje uvedené o příjemci na faktuře jsou správné a v souladu se Subsidy Contract/Partnership agreement) zda realizace projektu popsaná ve zprávě o průběhu projektu probíhá v souladu s podmínkami programové dokumentace, projektové žádosti, smlouvy (rozpočet) pokynů pro příjemce a EU/národní legislativou (výstupy projektu) dodržení pravidel pro zadávání veřejných zakázek dodržení pravidel publicity dodržení pravidel podmínek veřejné podpory, ochrany životního prostředí, rovných příležitostí a nediskriminace, tak jak je uvedeno v žádosti

Kontrola Cílem kontroly je ověřit: časovou a věcnou způsobilost výdajů soulad s legislativou EU, programovou dokumentací a národní legislativou přiměřenost (výdaje musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklém) a musí být vynaloženy v souladu s principy hospodárnosti, účelnosti, efektivnosti zda deklarované výdaje byly vynaloženy v souvislosti s projektem a aktivitami uvedené v žádosti o projekt (Application form),v souladu s platným rozpočtem projektu a se smlouvou/partnerskou dohodou (Subsidy Contract, Partnership Agreement) výdaje musí být identifikovatelné (originály dokladů projektového partnera musí být řádně označené číslem, akronymem/názvem projektu a názvem programu), prokazatelné, doložitelné potvrzenými účetními doklady, tzn. musí být definitivní, zachyceny v účetnictví partnera analyticky na projekt, uhrazeny skutečné dodání produktů a služeb (dle dodacích listů, ukázek výstupů, prezenčních listin atd.)

Kontrola Kontrolorem pro české partnery je: Centrum pro regionální rozvoj České republiky prostřednictvím poboček Kam předložit výdaje ke kontrole?: na regionální pobočky Centra dle sídla partnera (kontakty v příloze Pokynů pro příjemce ke kontrole) Čechy Morava a Slezsko oddělení pro NUTS II Severovýchod oddělení pro NUTS II Moravskoslezsko Hradec Králové Ostrava Evropský dům, Švendova 1282, 500 03 30. dubna 635/35, 702 00 Ostrava Vedoucí: Ing. Petra Marková Vedoucí: Ing. Irena Kirchnerová petra.markova@crr.cz irena.kirchnerova@crr.cz Všechny kontakty na Centrum naleznete zde: http://www.crr.cz/cs/kontakty/kontakty-eus-cil-3/

Kontrola Kdy je vhodné kontaktovat Kontrolora? zadávání veřejných zakázek pochybnosti o způsobilosti výdaje pochybnosti o dokladování výdaje předkládání výdajů ke kontrole (reportingu)

Kontrola k první kontrole výdajů český partner předloží: kopii Subsidy Contract včetně příloh, kopii Partnership Agreement a kopii Application Form – pokud není nahráno v monitorovacím systému programu-iOlf a) u neplátců DPH: Čestné prohlášení, že nejste plátci DPH b) u plátců DPH: Registraci plátce DPH (stačí kopie); v případě nárokování DPH, jako způsobilého výdaje, Prohlášení, že nemá nárok na odpočet DPH v rámci svého daňového přiznání detailní rozpočet jednotlivého projektového partnera dle rozpočtových kapitol. Pokud není součástí Partnership Agreement nebo Application form (vzor je přílohou Pokynů pro příjemce) přehled realizovaných a předpokládaných ZŘ (příloha Pokynů pro příjemce) přehled zaměstnanců na projektu (vzor příloha Pokynů pro příjemce)

Kontrola k první a každé další kontrole výdajů český partner předloží: schválené změny Application form, Subsidy contract nebo Partnership agreement – jejich aktuální verzi v případě změny aktualizovaný přehled realizovaných a předpokládaných ZŘ a přehled zaměstnanců na projekt zprávu o průběhu projektu (progress report) a list of expenditure/soupisku výdajů s datem a podpisy ve 2 vyhotoveních List of expenditure a list of contracts – předložit také prostřednictvím iOLF informace o změnách kontaktních údajů partnera, statutárního zástupce nebo kontaktní osoby v případě změny rozpočtu partnera – aktuální rozpočet, v případě překročení rozpočtu/rozpočtových kapitol souhlas LP kopie originálů účetních dokladů , včetně podpůrné dokumentace roztříděné ve složce podle rozpočtových položek a opatřených razítkem s názvem/akronymem a číslem projektu a názvem programu čestné prohlášení o shodě kopií účetních dokladů a podpůrné dokumentace s originály v případě změn z neplátce na plátce DPH a naopak – doklad o novém stavu

Kontrola Po předložení všech výdajů: Kontrolor provede kontrolu předložených dokumentů a podkladů a vystaví partnerovi: Control Certificate (iOLF) Control Report + Checklist (iOLF) Schválený List of Expenditure/List of Contracts (iOLF) Partner následně zašle svému LP – včetně popisu své části projektu za dané období

Kontrola Časový harmonogram kontroly Interreg Europe - monitorovací/reportovací období jsou stanovena na 6 měsíců Interreg Europe Reportovací období jsou stanovena schválením projektu monitorovacím výborem Pro projekty z 1. výzvy = reportovací období - 1.4. až 30. 9. - 1.10. až 31.3. - Pro projekty z 2. výzvy = reportovací období - listopad až duben

Kontrola ˃7.500 EUR Časový harmonogram kontroly CZ partneři předkládají výdaje ke kontrole zpravidla každých 6 měsíců, pokud nárokované výdaje partnera za dané reportovací období jsou ˃7.500 EUR Bez ohledu na tento finanční limit musí příjemci předložit výdaje ke kontrole minimálně jednou do roka. Zpráva o průběhu projektu (část popisující aktivity) se předkládá za každé reportovací období , tedy v 6 měsíčních cyklech.

Kontrola Lhůty pro předkládání dokladů ke kontrole pro příjemce: do 15 dnů po skončení každého reportovacího období např. reportovací období od. 1.10. až 31.3. – nutno předložit do 15.4. Centrum má 60 dni na kontrolu a vystavení certifikátu LP musí do 3 měsíců po skončení reportovacího období předložit souhrnnou zprávu za celý projekt a souhrnné výdaje na ŘO/sekretariát za reportovací období 1.10. až 31.3. – je termín 1.7.

Kontrola

Kontrola Jaké faktory ovlivňují průběh kontroly: kvalita zpracování předložených podkladů (zprávy o realizaci, finanční zprávy) dodržení požadavků v Pokynech a programové dokumentace řádné doložení/vykázání výdajů dle program.dokumentace a Pokynů spolupráce partnera s kontrolorem v případě doplňování požadovaných informací/podkladů termín předložení výdajů ke kontrole

Kontrola Kontrola na místě: cílem je ověřit, zda je projekt skutečně realizován zda byly produkty a služby skutečně dodány může být i dokladová kontrola na místě provádí se u vybraného vzorku projektů během realizace projektu, nejpozději do poslední certifikace příslušný partner bude ze strany kontrola upozorněn min. 48 hodin před kontrolní návštěvou partner je povinen umožnit kontrolorovi nahlédnout do veškeré dokumentace spojené s projektem

Kontrola Na co je třeba dát pozor!!!: veřejné zakázky dodržování pravidel publicity časová a věcná způsobilost výdajů dle program.dokumentace rozpočet projektu – budget lines, změna rozpočtu shoda informací předkládaných kontrolorovi s informacemi v reportingu pro LP příjmy projektu problematika dvojího financování

Děkuji za pozornost Pavel Lukeš Ministerstvo pro místní rozvoj 51, Odbor Evropské územní spolupráce. Staroměstské nám. 6 110 15 Praha kancelář: Letenská 119/3 tel: +420 224 862 331 mob: +420 731 628 149 e-mail: lukpav@mmr.cz