Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť 20. 3. 2017 a 27. 3. 2017 Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

INTEGRACE A LEGISLATIVA
Kariérové poradenství
Lucie Obrovská Kancelář veřejného ochránce práv
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
Hodnocení škol a školských zařízení
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
PhDr. Ivana Slavíková PedF UK, únor 2013 Program:
Výchovní poradci Brno 7. a 8. dubna 2010.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Brno, Mgr. Libor Mikulášek
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Právo na informace Tereza Danielisová,
vlastní hodnocení školy
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vybrané úpravy dle zákona č. 82/2015 Sb. Karel Bárta
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Individuální vzdělávací plán
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
Novelizovaná legislativa a určování SVP žáků PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami a změny v legislativě.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Inkluze Inkluze je takový systém základního vzdělávání, který umožňuje všem dětem navštěvovat běžné základní školy, ideálně v lokalitě jejich bydliště.
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec, 15. dubna 2015.
Informační zdroje     
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 24. září 2015 Harrachov Dana Štěpánová.
Možnosti podpory žáků s diagnózou SMA/DMD v běžné škole.
Přijímací řízení nově Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK Krajský úřad Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Novela vyhlášky č. 73 A PODMÍNKY VZDĚLÁVÁNÍ DÉTÍ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI PaedDr. Zuzana Kaprová.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Inkluze v podmínkách DMl
5. Aktuální priority a trendy vzdělávací
Informace MPSV ČR k postupu orgánu sociálně-právní ochrany dětí v případech záškoláctví (Č.j. 2014/ ze dne 14.března 2014)
Formy individuálních vzdělávacích strategií pro žáky
Pracovní smlouva Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
9. Tvorba individuálního plánu
Přijímací řízení, odvolací řízení, novely…
Aktuální poznámky ke vzájemné spolupráci poradny a škol
Základní východiska zachování pojmu „speciální vzdělávací potřeby“
Jak zacházet s Doporučením ve škole
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Dočasná síť sociálních služeb v Jihomoravském kraji od roku 2017
Dočasná síť sociálních služeb v Jihomoravském kraji od roku 2017
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Tisková konference Štrasburk dva roky poté
Informace k povinnému předškolnímu vzdělávání Mgr. et Mgr
Seminář PPP Brno informace ze setkání VP 5/2018 Brno – město, Brno - venkov květen 2018.
Co může škola udělat pro mimořádně nadaného žáka
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Novinky v předškolním vzdělávání
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
PhDr. Ondřej Andrys, MAE, MBA, náměstek ústředního školního inspektora
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Informovaný souhlas Pracovní setkání pracovníků školních poradenských pracovišť 20. 3. 2017 a 27. 3. 2017 Zpracovala: PhDr. Hana Plucarová

Informovaný souhlas je ve školských předpisech zmiňován ve dvou souvislostech Informovaný souhlas s poskytováním poradenských služeb upravuje Vyhláška 197/2016 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních (§ 1, odst. 3) Informovaný souhlas s realizací podpůrných opatření formulovaných v Doporučení upravuje Vyhláška 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (§ 16, odst. 1 a 2)

IS s poskytováním poradenských služeb (§ 1, odst IS s poskytováním poradenských služeb (§ 1, odst. 3 vyhlášky 197/2016 Sb.) Škola nebo školské poradenské zařízení musí předem srozumitelně informovat žáka a v případě žáka, který má zákonného zástupce, také jeho zákonného zástupce o a) všech podstatných náležitostech poskytované poradenské služby, zejména o povaze, rozsahu, trvání, cílech a postupech poskytované poradenské služby,

b) prospěchu, který je možné očekávat, a o všech předvídatelných důsledcích, které mohou vyplynout z poskytování poradenské služby, i o možných následcích, pokud tato služba nebude poskytnuta,

c) jeho právech a povinnostech spojených s poskytováním poradenských služeb, včetně práva žádat kdykoliv poskytnutí poradenské služby znovu, práva podat návrh na projednání podle § 16 odst. 5 školského zákona, práva žádat o revizi podle § 16b školského zákona a práva podat podnět ČŠI podle § 174 odst. 5 školského zákona, a to prostřednictvím formuláře, jehož vzor je stanoven v příloze č. 5 k této vyhlášce.

Poznámka: V § 16, odst. 5 ŠZ se uvádí: Podmínkou poskytování PO druhého až pátého stupně školou nebo školským zařízením je vždy předchozí IS zletilého žáka, studenta nebo zákonného zástupce dítěte nebo žáka.

IS s realizací PO formulovaných v doporučení (§ 16, odst IS s realizací PO formulovaných v doporučení (§ 16, odst. 1 a 2 vyhlášky 27/2016 Sb.) 1) Podpůrná opatření škola poskytuje bezodkladně po obdržení doporučení ŠPZ a udělení písemného IS zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka. 2) IS podle odstavce 1 obsahuje a) výslovné vyjádření souhlasu s poskytováním podpůrných opatření,

b) informace o důsledcích, které vyplývají z poskytování podpůrného opatření, zejména o změnách ve vzdělávání v souvislosti s poskytováním PO, c) informace o organizačních změnách, které v souvislosti s poskytováním PO mohou nastat, a d) podpis zletilého žáka nebo zákonného zástupce žáka stvrzující, že informacím uvedeným v písmenech b) a c) porozuměl.

Děkuji za pozornost