41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Advertisements

SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Hudební písňová forma Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_04_HUDEBNÍ PÍSŇOVÁ FORMA.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Název materiálu: Rondo  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/04 Název materiálu: 20.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/01 Název materiálu: Periodizace dějin hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/02
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Jiřina Dáňová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Druhy vět - tázací
HUDEBNÍ VÝCHOVA ORFFOVY HUDEBNÍ NÁSTROJE
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/12 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/06
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/19 
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_34_Prázdninové plány
Zvuky hudebních nástrojů
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/03
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/18 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/03 
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/02  
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/17
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/16 
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/17
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
3/4 takt 3. ročník.
Transkript prezentace:

41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma    Název materiálu: Hudební forma Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík 41

ANOTACE Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1 Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík Období vzniku materiálu: školní rok 2011/2012 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Hudební výchova Ročník: IV., V. ročník Klíčová slova: hudební forma – obecná charakteristika – motiv – věta - perioda Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: žák charakterizuje pojem hudební forma, hovoří o smyslu používání hudební formy, orientuje se v pojmech motiv – věta – perioda, nabyté znalosti prakticky aplikuje při analýze skladeb i při praktickém muzicírování Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point Způsob hodnocení: ústní Bibliografie:

Hudební forma

Hudební forma slouží k přehlednému uspořádání hudebních myšlenek a nápadů Díky hudební formě se dokážeme ve skladbě nebo písničce dobře orientovat, zapamatovat si ji

Je to podobné, jako když cukrář peče dort: má mnoho ingrediencí a ozdob, ale teprve když těsto naleje do formy, upeče jej a ozdobí vznikne dort, který je hezký na pohled a chutný

Skladatel je tedy cukrář, který jako ingredience používá hudební nápady, kterým se snaží dát takovou formu, aby výsledek byl lahodný pro uši

Hudební formu mají nejjednodušší písničky i ty nejsložitější hudební skladby I přestože je skládání hudby velmi složité, pracují skladatelé vždy s několika základními ingrediencemi, které se nazývají MOTIV, VĚTA, PERIODA

Motiv = krátký, zajímavý a výrazný hudební úryvek mívá většinou 1 či dva takty např. v písni ovčáci čtveráci můžeme najít hned 3 motivy 1.motiv 1.motiv 2.motiv 2.motiv 3.motiv

Malá noční hudba W.A.Mozart 1.motiv 2.motiv

Věta Má více taktů než motiv, většinou 4-8 Motiv je součástí věty Věta je buď zcela ukončena (stejně jako v českém jazyce, když je za ní tečka), nebo částečně ukončena (jako když je v českém jazyce na konci čárka)

Částečně ukončenu větu můžeme slyšet v první části písničky Ó řebíčku, zahradnický Zcela ukončenou větu pak slyšíme v druhé části této písně

1.věta, částečně uzavřená 2.věta, zcela uzavřená

Perioda Je složena ze dvou vět, z nichž první je částečně uzavřena a druhá je uzavřena zcela Příkladem může být právě píseň Ó, řebíčku zahradnický

Shrnutí 1.věta částečně uzavřená 2.věta zcela uzavřená motiv motiv PERIODA 1.věta částečně uzavřená 2.věta zcela uzavřená motiv motiv motiv motiv