Historie Spalovacích motorů
Vývoj motorů Některé důležité letopočty z hlediska vývoje motorů: 1860 - Étienne Lenoir navrhuje první motor s vnitřním spalováním, s uhlím a vzduchem jako palivem. 1877 - Nikolaus Otto vyvíjí čtyřdobý motor. 1883 - Gottlieb Daimler staví první benzínový motor. 1884 - Charles Parsons staví první parní turbínu na výrobu elektřiny. 1926 - Robert Goddard vypouští první raketu na kapalné palivo. 1930 - Frank Whittle patentuje vynález tryskového motoru. 1956 - Felix Wankel vyvíjí Wankelův motor.
Spalovací motor je mechanický tepelný stroj, který vnitřním nebo vnějším spálením paliva přeměňuj e jeho chemickou energii na energii tepelnou a namechanickou energii působením na píst, lopatky turbíny, nebo s využitím reakční síly. Motor vykonává mechanickou práci a jako takový slouží coby pohon jiných strojních zařízení. Spalovací motory všech typů nalezly největší uplatnění zejména v dopravních a mobilních mechanizačních prostředcích všech druhů (nezávislá trakční vozidla, resp. lokomotivy, plavidla hladinová i ponorná neboli ponorky, motorová vozidla, letadla, stavební a zemědělské stroje, vojenská a jiná speciální vozidla, nouzové generátory elektrického proudu atd.).
Parostroj
Čtyřtakt
Fáze motoru
Wankel
Motor
Zdroje Wikipedia – Spalovací motor Vývoj.motorů .cz Kniha – Stroje - zpracovala : Sabina Koutenská 8.A