VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kritický realismus v literatuře
Advertisements

Charakteristické rysy literárního realismu 19. století
Výběr úkolů pro rozbor divadelní hry po obsahové, literární a jazykové stránce. Prezentace je doplněna ukázkou z internetu a pracovním listem.
Název vzdělávacího materiálu Vypracoval: Ing. Jméno Příjmení, měsíc 2013 Název školy Obchodní akademie a Střední odborné učiliště Veselí nad Moravou Název.
Číslo projektu CZ.1.07/ / Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Matematické vzdělávání Předmět Matematika Tematický.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-09 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_27.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Dějepis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace,
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Daňová evidence.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblastOšetřovatelství a klinické obory PředmětTeorie Ošetřovatelství.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus ve světové literatuře Název vyučovací oblasti:Představení realismu v USA Ročník / obor.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Edita Macků Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_04.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.2.Bal.24_Kratke_a_dlouhe_samohlasky.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠABLONA III/2 Literatura 8. ročník Test osobností „ KDO TO JE. “Mgr. L
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640
Romantismus.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_ČESKÝ JAZYK
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_06   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Česká poválečná literatura I.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Komanditní společnost
Spisovatelé a ilustrátoři
Tématický celek: Čtenářská gramotnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
POHÁDKY PRO DĚTI Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autor: Mgr. Nováková Jana
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Starověké Řecko – Řecká vzdělanost a věda DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-01
Česká hymna a její tvůrci
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
REALISMUS VE SVĚTOVÉ LITERATUŘE 19. STOLETÍ.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Realismus - Rusko VY_32_INOVACE_VII-A-14.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠABLONA III/2 Literární test 7. ročník Mgr
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON Číslo projektu CZ.1.07/ 1.5.00/34.0673 Název školy SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Estetické vzdělávání Předmět Český jazyk a literatura Tematický okruh Realismus Název materiálu Představitelé evropského a světového realismu Číslo materiálu VY_12_INOVACE_1B_CJ_21(32) Autor Mgr. Anežka Chládková Datum tvorby 23. 10. 2012 Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora. Anotace: Určená pro žáky 1. ročníku nástavbového studia. Prezentace určená k interaktivní práci žáků při hodině. Metodické pokyny: Prezentace je určena jako podpůrný materiál k výkladu učitele a interaktivní práci žáků, lze použít i k opakování učiva. Obsahuje tři vzorové příklady s animací podporující výklad. Dále čtyři příklady s nabídkou výběru výsledků. Některý z žáků dostane myš a z nabídky řešení příkladů vybírá správnou možnost. A na závěr čtyři příklady k samostatné práci žáků. Čas: cca. 25 – 30 min.

Anotace: Prezentace je určena pro 2. ročník SOU Anotace: Prezentace je určena pro 2. ročník SOU. Cílem je zopakování TC realismus. Materiál je určen k interaktivní práci ve výuce. Metodika: Základem je společné opakování; v závěru čtyři literární ukázky, které mohou být využity ke společné, skupinové či individuální práci žáků. V další hodině bude následovat klasifikovaný test.

Představitelé evropského a světového realismu

REALISMUS 2. polovina 19. století

Znaky Pravdivost Objektivita Typizace Kritika Analýza Nové výrazové prostředky

Francouzský realismus Honoré de Balzac Cyklus „Lidská komedie“ Základem romány: a)Ztracené …………… iluze b)Lesk a ….... kurtizán bída c)………… Goriot Otec

Anglický realismus Charles Dickens Často se zabýval osudy… … …. dětí bez domova romány: - Oliwer Twist - Malá Dorritka - David Copperfield - Nadějné vyhlídky České prostředí bylo využito při natáčení filmu ………. Oliwer Twist

autor mnoha divadelních her: Ruský realismus Nikolaj Vasiljevič Gogol divadelní hra Revizor – kritika……… úplatkářství Anton Pavlovič Čechov autor mnoha divadelních her: Strýček Váňa, Racek Která česká hudební skupina se jmenuje stejně jako další autorova hra? Tři sestry

Ruský realismus Lev Nikolajevič Tolstoj historický román Vojna a mír Zachycuje mimo jiné i postavu francouzské- ho císaře……... Napoleona O které bitvě na našem území se zde také hovoří? U Slavkova psychologický román Anna Karenina Hrdinka řeší problémy……………. . sebevraždou

Ruský realismus Fjodor Michailovič Dostojevskij Psychologické romány Filozofické romány - Zločin a ……. trest

Další představitelé Henryk Sienkiewicz (Polsko) – historické romány Henrik Ibsen (Norsko) – divadelní hry Hans Christian Andersen (Dánsko) – autor pohádek ( např. …………..) Křesadlo, Císařovy nové šaty, Pasáček vepřů, Cínový vojáček, Sněhová královna…

Mark Twain (USA) – romány Dobrodružství ……. ………… Toma Sawyera Huckleberryho Finna Jak se jmenuje český film, který byl natočen na motivy románu M. Twaina? Páni kluci

S využitím zopakovaných poznatků urči, z jakých děl pocházejí následující texty! Uveď autory!

1. Policejní direktor: „Pánové, sezval jsem vás z toho důvodu, abych vám oznámil zatrápeně nepříjemnou věc: k nám jede revizor.“ Amos Fedorovič: „Co – revizor?“ Artěmij Filipovič: „Cože – revizor?“ Policejní direktor: „Revizor z Petěrburgu – inkognito. A k tomu prý s tajnými instrukcemi. Amos Fedorovič: „Tu máš, čerte, kropáč!“ Artěmij Filipovič: „To je rána do čepice!“

2. „Tome. “ Žádná odpověď. „Kam se ten chlapec jenom mohl podít 2. „Tome!“ Žádná odpověď. „Kam se ten chlapec jenom mohl podít? Tak, Tome!“ Stará paní si stáhla brejle a dívala se přes ně po pokoji; pak si je postrčila na čelo a dívala se zpod brýlí.

3. „Slyšel jsi už, Joe,“ zeptal jsem se ho ten večer po další úvaze, když si u okna pokuřoval z dýmky, „kdo byl můj dobrodinec?“ „Já slyšel, chlapče zlatá,“ odpověděl mi na to Joe, „že to jako nebyla slečna Havishamová.“ „Slyšel jsi, kdo to byl, Joe?“ „Inu! Já slyšel, Pipe, že to jako byla osoba, co poslala tu osobu, co ti u Veselých bárkařů dala ty bankocetle.“

4. „Nuže jsem hotov. “ řekl císař. „Nepadnou dobře 4. „Nuže jsem hotov!“ řekl císař. „Nepadnou dobře?“ Obrátil se ještě jednou před zrcadlem, neboť to mělo vypadat, jako kdyby se díval na svůj oblek. Komorníci, kteří měli nést vlečku, sahali rukama k podlaze, jako by vlečku zvedali. Šli se vztaženýma rukama, neboť nesměli dát najevo, že nic nevidí.

Řešení N. V. Gogol – Revizor M. Twain – Dobrodružství Toma Sawyera Ch. Dickens – Nadějné vyhlídky H. Ch. Andersen – Císařovy nové šaty

citace WIKIPEDIA. Potkani [online]. [cit. 3.9.2012]. Dostupný na WWW: http://www.potkani.own.cz/index.php?page=informaceopotkanech&up=potkani MRVOQLER. Honoré de Balzac [online]. [cit. 3.9.2012]. Dostupný na WWW: http://www.cbdb.cz/autor-202-honore-de-balzac LARA LARA. Charles Dickens [online]. [cit. 3.9.2012]. Dostupný na WWW: http://www.cesky-jazyk.cz/zivotopisy/charles-dickens.html JANETTKAA. Nikolaj Vasiljevič Gogol [online]. [cit. 3.9.2012]. Dostupný na WWW: www.cbdb.cz/autor-386-nikolaj-vasiljevic-gogol PETRA.BARBIE. Anton Pavlovič Čechov [online]. [cit. 3.9.2012]. Dostupný na WWW: http://www.fdb.cz/lidi-zivotopis-biografie/32402-anton-pavlovic-cechov.html KURIC, Jozef. L. N. Tolstoj - náboženský anarchista [online]. [cit. 3.9.2012]. Dostupný na WWW: http://jozefkuric.blog.sme.sk/c/259305/L-N-Tolstoj-nabozensky-anarchista.html DOSTÁL, Ondřej. Dostojevskij Fjodor Michajlovič [online]. [cit. 3.9.2012]. Dostupný na WWW: http://www.cesky-jazyk.cz/zivotopisy/fjodor-michajlovic-dostojevskij.html RYŠÁNKOVÁ, Jarmila. Čítanka 1 pro střední odborná učiliště. Praha: SPN, 1980, ISBN -. TWAIN, Mark. Dpbrodružství Toma Sawyera. Praha: SNDL, 1961, ISBN - . DICKENS, Charles. Nadějné vyhlídky. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a uměníND, 1960, ISBN -. ANDERSEN, Hans Christian. Pohádky. Praha: Albatros, 1990, ISBN -.