ÚVODEM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Škola, rodina, komunita.
Kariérové poradenství
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
AU UK - školení zaměstnanců z BOZP
Odpovědnost školy v oblasti rizik. Druhy odpovědnosti odpovědnost za škodu –škoda na zdraví, jiná nemajetková újma, škoda na majetku odpovědnost za přestupek.
PRACOVNÍ REHABILITACE Osob se zdravotním postižením (§69 násl. Zák.č.435/2004 Sb.)
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
Kurz pro výchovné poradce Právní rámec výkonu poradenské činnosti
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
ŽIVOT VE ŠKOLE - I VE ŠKOLE S PRAVIDLY
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
1. Co upravuje?  Předpoklady pro výkon PP  Pracovní dobu PP  Další vzdělávání  Kariérní systém Na koho se vztahuje?  PP škol a ŠZ zapsaných v rejstříku.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Poznatky z šetření stížností
Organizační struktura
Dětský domov (tedy nikoli dětský domov se školou) a základní škola pod jednou střechou Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Ondřej Vala.
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
PLNĚNÍ POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Financování regionálního školství
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Individuální vzdělávací plán
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost od Maturitní zkouška podle zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) platnost.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Kořenov 25. – 26. září 2014.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Odpovědnost za disciplinární správní delikty. Pojem disciplinárního správního deliktu disciplinární (kázeňský delikt)=porušení disciplíny kázně disciplinární.
Kritéria pro zvyšování nenárokových složek platu pedagogů v roce 2009 Nenárokové složky platu - osobní příplatek (§ 131 ZP) - osobní příplatek (§ 131 ZP)
NABÍDKA PROGRAMŮ A KURZŮ CCV PF UJEP
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Doksy 21. – 22. září 2017.
NĚKOLIK (VŘELÝCH) SLOV ÚVODEM…
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
Bc. Magdalena Zábranská
PEDAGOGIČTÍ PRACOVNÍCI
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Liberecký inspektorát ČŠI
Normativní financování vztahy a souvislosti
Centrum celoživotního vzdělávání Pedagogické fakulty Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem 2017/2018.
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Organizační struktura
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Hejnice 20. – 21. září 2018.
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 20. – 21. září 2018 I HEJNICE.
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ÚVODEM

ZÁKON Č. 561/2004 SB., ŠKOLSKÝ ZÁKON VE ZNĚNÍ NOVELY Č. 101/2017 SB. ZE DNE 5. 4. 2017

§ 22A – PRÁVA PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ ZÁKON Č. 101/2017 SB. § 22A – PRÁVA PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ § 22B – POVINNOSTI PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ § 31 – VÝCHOVNÁ OPATŘENÍ § 57 – CÍLE STŘEDNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ § 160 – 162 - FINANCOVÁNÍ

§ 22a Práva pedagogických pracovníků Pedagogičtí pracovníci mají při výkonu své pedagogické činnosti právo na zajištění podmínek potřebných pro výkon jejich pedagogické činnosti, zejména na ochranu před fyzickým násilím nebo psychickým nátlakem ze strany dětí, žáků, studentů nebo zákonných zástupců dětí a žáků a dalších osob, které jsou v přímém kontaktu s pedagogickým pracovníkem ve škole, aby nebylo do jejich přímé pedagogické činnosti zasahováno v rozporu s právními předpisy, na využívání metod, forem a prostředků dle vlastního uvážení v souladu se zásadami a cíli vzdělávání při přímé vyučovací, výchovné, speciálněpedagogické a pedagogicko-psychologické činnosti, volit a být voleni do školské rady, na objektivní hodnocení své pedagogické činnosti.

§ 22b Povinnosti pedagogických pracovníků Pedagogický pracovník je povinen vykonávat pedagogickou činnost v souladu se zásadami a cíli vzdělávání, chránit a respektovat práva dítěte, žáka nebo studenta, chránit bezpečí a zdraví dítěte, žáka a studenta a předcházet všem formám rizikového chování ve školách a školských zařízeních, svým přístupem k výchově a vzdělávání vytvářet pozitivní a bezpečné klima ve školním prostředí a podporovat jeho rozvoj, zachovávat mlčenlivost a chránit před zneužitím osobní údaje, informace o zdravotním stavu dětí, žáků a studentů a výsledky poradenské pomoci školského poradenského zařízení a školního poradenského pracoviště, s nimiž přišel do styku, poskytovat dítěti, žáku, studentovi nebo zákonnému zástupci nezletilého dítěte nebo žáka informace spojené s výchovou a vzděláváním.

§ 31 (2) Ředitel školy nebo školského zařízení může v případě závažného zaviněného porušení povinností stanovených tímto zákonem nebo školním nebo vnitřním řádem rozhodnout o podmíněném vyloučení nebo o vyloučení žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení. V případě zvláště závažného zaviněného porušení povinností stanovených tímto zákonem ředitel vyloučí žáka nebo studenta ze školy nebo školského zařízení. To neplatí pro zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a zařízení pro preventivně výchovnou péči podle zákona upravujícího ústavní a ochrannou výchovu a preventivně výchovnou péči. V rozhodnutí o podmíněném vyloučení stanoví ředitel školy nebo školského zařízení zkušební lhůtu, a to nejdéle na dobu jednoho roku. Dopustí-li se žák nebo student v průběhu zkušební lhůty dalšího zaviněného porušení povinností stanovených tímto zákonem nebo školním nebo vnitřním řádem, může ředitel školy nebo školského zařízení rozhodnout o jeho vyloučení. Žáka lze podmíněně vyloučit nebo vyloučit ze školy pouze v případě, že splnil povinnou školní docházku.

§ 31 (3) Zvláště hrubé opakované slovní a úmyslné fyzické útoky žáka nebo studenta vůči zaměstnancům školy nebo školského zařízení se vždy považují za závažné nebo vůči ostatním žákům nebo studentům se považují za zvláště závažné zaviněné porušení povinností stanovených tímto zákonem. … (5) Dopustí-li se žák nebo student jednání podle odstavce 3, oznámí ředitel školy nebo školského zařízení tuto skutečnost orgánu sociálně-právní ochrany dětí, jde-li o nezletilého, a státnímu zastupitelství do následujícího pracovního dne poté, co se o tom dozvěděl.

§ 57 Cíle středního vzdělávání (1) Střední vzdělávání rozvíjí vědomosti, dovednosti, schopnosti, postoje a hodnoty získané v základním vzdělávání důležité pro osobní rozvoj jedince. Poskytuje žákům obsahově širší všeobecné vzdělání nebo odborné vzdělání spojené se všeobecným vzděláním a upevňuje jejich hodnotovou orientaci. Střední vzdělávání dále vytváří předpoklady pro plnoprávný osobní a občanský život, samostatné získávání informací a celoživotní učení, pokračování v navazujícím vzdělávání a přípravu pro výkon povolání nebo pracovní činnosti.

(2) Při vytváření předpokladů pro výkon povolání nebo pracovní činnosti školy VYVINOU ÚSILÍ spolupracovat se zaměstnavateli, je-li to s ohledem na obor vzdělání vhodné a možné, zejména tím, že se zaměstnavateli projednávají školní vzdělávací programy, zaměstnavatele zapojí do tvorby koncepčních záměrů rozvoje školy, zabezpečují, aby se praktické vyučování uskutečňovalo v souladu s tímto zákonem v části také na pracovištích fyzických nebo právnických osob, které mají oprávnění k činnosti související s daným oborem vzdělání, umožňují účast odborníka z praxe v rámci teoretické odborné přípravy ve škole, umožňují účast odborníka z praxe u profilové části maturitní zkoušky, zabezpečují ve spolupráci se zaměstnavateli další vzdělávání a stáže pedagogických pracovníků teoretického i praktického vyučování u zaměstnavatelů. (3) Ředitel školy může vytvořit poradní sbor ze zaměstnavatelů za účelem spolupráce se zaměstnavateli podle odstavce 2.

REFORMA FINANCOVÁNÍ

4.005 STANOVISEK / DOTAZNÍKŮ K NEPEDAGOGŮM MŠ 43,1 % ZŠ 47,8 % MŠ a ZŠ 46,5 % SŠ 29,3 % byrokracie jiných resortů, přesun do práce pedagogů, správce sítě, správní agendy, BOZP

ZÁKON Č. 563/2004 SB., O PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍCÍCH

SABATIKL

REVIZE INKLUZE

REDIAGNOSTIKA JE ZRYCHLENÁ

PAMLSKOVÁ VYHLÁŠKA http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolni-stravovani

PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ

DOHODOVACÍ ŘÍZENÍ

STŘET ZÁJMŮ

ČSN 73 4400 – PREVENCE KRIMINALITY – ZAJIŠTĚNÍ BEZPEČNOSTI ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ

STŘEDNĚDOBÝ VÝHLED ROZPOČTU A ROZPOČET

Municipální všeobecně vzdělávací zařízení Lyceum č Municipální všeobecně vzdělávací zařízení Lyceum č. 3 Traktorozavodského obvodu, Volgograd Obecné zařízení studijního a vzdělávacího typu č. 25, střední škola I. – III. stupně, přírodovědné a matematické lyceum, centrum mimoškolního vzdělávání „Lira“, Kirovohradská městská, Rady Kirovohradská oblast

SBĚR DAT PRO KATALOG OBORŮ / ATLAS ŠKOLSTVÍ @ LENKA KOČOVÁ 19. 5. 2017

POTRAVINOVÁ POMOC DĚTEM V LIBERECKÉM KRAJI III POTRAVINOVÁ POMOC DĚTEM V LIBERECKÉM KRAJI III. PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018

KARIÉROVÝ PORADCE

NAKAP & ČMIGR

Reminiscence esence

LEOŠ KŘEČEK leos.krecek@kraj-lbc.cz 485 226 647 I 739 541 530 DĚKUJI