Fyzika - referát Vlaky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
(Cena děkana Fakulty dopravní, ČVUT Praha)
Advertisements

LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
VY_12_INOVACE_Rů_II_12 PRAHA Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Silniční daň. Předmětem daně jsou vozidla, kterým je přidělena státní poznávací značka a jsou používaná nebo určena k podnikání Předmětem daně jsou vozidla,
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
DĚTSKÝ DOMOV, ZŠ a SŠ Žatec. Moje škola Moje třída Naše škola je spojena z DĚTSKÝM DOMOVEM. Do naší školy převážně chodí děti z Dětského domova, ale i.
Písek Doprava Název projektu: Rozvoj technického vzdělávání v Jihočeském kraji Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ Předkládá: P03 - Střední škola.
Doprava ve světě železniční doprava. Železniční doprava využívá se k přepravě hromadných nákladů na střední a velké vzdálenosti po 2. světové válce ústup.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Konstantin a Metoděj Vypracovala: Petra Mertová 4. B.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Imobilizér Tematická oblast:Speciální elektrická zařízení motorových vozidel Ročník:3.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.9 Manufaktury a první stroje Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny.
Skotský mechanik,fyzik Zajímal se o různé přístroje a různé mechanické pomůcky W=1J Zemřel ve svém domě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_34_ČS TEMA: Manufaktury a první.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Přehled a zvláštní typy zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Rozdělení zdrojů Tematická oblast:Zdroje elektrické energie motorových vozidel.
OSTRAVA AUTOR: MICHAL GŘEŠEK. Poloha města MAPA MĚSTA Praha 380km Slovensko 50km 15km Polsko D1.
Železniční muzeum Mulhouse 1994 Foto Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-05 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název: Železniční doprava ve světě Autor: Jiří Čekal Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Dopravní zeměpis světa Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
POHYB.
(kůň domácí) Anna Bittersmannová
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Poslední parní lokomotivy ČSD
Návrh asistenčního systému řízení pro drážní vozidla
ELEKTRÁRNY.
VY_32_INOVACE_36_Jihoceske_rybniky Vlastivěda - 4.,5. ročník
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
Návrh asistenčního systému řízení pro drážní vozidla
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků
Ivan Kraus.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Základní škola Staré Město u UH
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_77_ČESKÁ HYMNA
VY_32_INOVACE_03_19_Století páry
VY_32_INOVACE_ZE7-09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mgr. Jitka Vlková VY_32_INOVACE_20_02_vyjmenovaná slova
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE - OPAKOVÁNÍ
DOPRAVA VE SVĚTĚ Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Doprava ČR.
Manufaktury a první stroje
PREZIDENTSKÝ VLAK 2018 Národní technické muzeum připomíná ve spolupráci s Národním dopravcem Českými drahami a se Železnicemi Slovenské republiky jízdou.
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Geografie dopravy – nové trendy v dopravě
Železniční muzeum Zlonice
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Lineární funkce v praxi
Elektrická energie Tomáš Obranský.
Železniční doprava 19. stol.
laboutiquedelpowerpoint.
Vítáme Vás v Luhačovicích
Transkript prezentace:

Fyzika - referát Vlaky

Základy železnice a koněspřežná dráha prvopočátky železnice sahají do doby před 4000 lety, kdy Babyloňané tlačili vozy ve žlábcích vyhloubených v zemi předchůdcem byla KONĚSPŘEŽNÁ DRÁHA, jejíž pozůstatky se zachovali do dnes (např. nedaleko od Rakovníka) první koněspřežná dráha na našem území byla vybudována na počátku 19. stol. roku 1832 v době, kdy Čechy byly součástí Rakouska - Uherska. Dráha vedla z Českých Budějovic do rakouského Lince a sloužila převážně k přepravě soli. Koně jezdili vždy 2 nebo více za sebou a na údržbu této se potřebovalo okolo 860 koní.

Parní stroje první železnice byla dokončena asi před 180 lety začaly po ní jezdit PARNÍ LOKOMOTIVY jako pohon lokomotiv se využilo parního stroje sestrojeného Jamesem Wattem roku 1804 ten samý rok už po železnici vyjela první parní náklaní lokomotiva zkonstruovaná R. Trevethickem v roce 1825 byla v Anglii otevřena první železnice pro přepravu cestujících o 30 let později už železniční síť pokrývala téměř celou Evropu a Severní Ameriku další strana je též věnovaná parnímu stroji

Slavná jména Richard Trevithick 1771 – 1833 inženýr, který jako první uvedl do provozu zkušební parní lokomotivu George Stephenson 1781 – 1848 mezi lety 1814 – 1821 sestrojil celkem 17 pokusných lokomotiv

Princip parního stroje

Česká dráha První trať na našem území fungovala jako spojka mezi Vídní a Krakovem v Polsku První elektrifikovanou trať vybudoval v roce1903 FRANTIŠEK KŘIŽÍK a vedla z Tábora do Bechyně a vlaky po ní jezdí dodnes legendární most u Bechyně slouží pro silniční i železniční dopravu

Rychlost!! český rychlostní rekord dlouho držela elektrická lokomotiva z ŘADY 124, která jela rychlostí 219 km/h. její rekord ale v prosinci r. 2004 překonal rychlovlak z řady 682 nazývaný PENDOLINO, který jel při zkušební jízdě rychlostí asi 270 km/h co to všechno je proti francouzskému rychlovlaku TGV (Train de Grande Vitesse) , jenž jel po kolejích rychlostí 515,5 km/h. mezi nejrychlejší vlaky patří japonské Shinkanseny, které po vzduchových polštářích „létají“ rychlostí přibližující se 600 km/h!! na snímku jedna z nejrychlejších lokomotiv v ČR

Pendolino vlak PENDOLINO jezdil po tratích z Praha – Děčín a Praha – Ostrava dnes jsou ale všechny modely tohoto rychlovlaku mimo provoz z důvodu různých závad vláda zaplatila za 10 souprav, při tom jich koupila jenom 7

Koridory jsou to hlavní tratě státu zajímavostí je, že kdyby všechny státy tyto tratě spojili, obehnaly by tak zeměkouli 116krát u nás jsou to koridory Praha – Cheb, Praha – Děčín, Praha – Ostrava a Praha – Brno slouží pro státní a mezinárodní dopravu na snímku zastávka Moravany na koridoru u Pardubic

Ty nej..... vlaky ORIENT EXPRES nejluxusnější vlak na světě chátral od roku 1977 do roku 1982 ale po znovuobnovení jezdí dodnes TRANSIBIŘSKÁ MAGISTRÁLA nejdelší trať světa měří 9288km ŠINKANSEN - první rychlovlak - pochází z Japonska

Jan Kozel, Martin Soukup, Jakub Antoš, Mário Šalanský Kvarta