Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Obor: Autoelektrikář Ročník: 3. Vypracoval: Tomáš Dolina Odborný výcvik ve 3. tisíciletí T.3.2 Diagnostika vznětových motorů Obor: Autoelektrikář Ročník: 3. Vypracoval: Tomáš Dolina Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky
Rozdělení systémů vznětových motorů - vstřikování s rozdělovacím čerpadlem TDI
Systém čerpadlo – tryska Pumpe Düse PD
Systém se vyznačuje tlakem až 160 Mpa. Systém Common Rail Je použito jedno vysokotlaké čerpadlo a společné palivové potrubí (zásobník), které je spojeno s jednotlivými vstřiko-vači. Systém se vyznačuje tlakem až 160 Mpa.
Komponenty u vznětových motorů: EGR (AGR)ventil Filtr pevných částic Snímač otáček Snímání vzduchu Snímání tlaku Snímání poloh hřídelů Teplotní snímače
Bezpečnost práce na systému Common Rail Zákaz povolování jakýchkoliv tlakových spojů za chodu motoru. Započetí prací na motoru až po odbourání vysokého tlaku (až 5 minut). Zákaz zdržování se v blízkosti vysokotlakých oblastí motoru.
Paměť závad a nouzové režimy Je méně obsáhlá než u benzínových motorů. Nouzový režim, pokud byl aktivován trvá po dobu kdy se závada vyskytuje nebo do prvního vypnutí zapalování. Systém pracuje v běžném režimu, dokud řídící jednotka opět nepřepne kvůli trvající závadě opět do nouzového režimu.
Střední průmyslová škola Uherský Brod, 2010 www.sps-ub.cz