Jak připravit dobrý podnikatelský plán

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Principy sociálního podnikání
Advertisements

P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Význam informací v podnikání
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Podpora sociálního podnikání ve stávajícím období a příprava na období 2014+
Nauka o podniku Seminář.
Sociální podnik sociální ekonomika. Pojetí sociální firmy Sociální firma je konkurenceschopný podnikatelský subjekt působící na běžném trhu jehož účelem.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Analýza rozvahy a výkazu zisků a ztrát
Název organizace Podnikatelský plán (bližší specifikace aktivity) Vaše logo.
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce.
Sociální podnikání Standardy sociálního podnikání.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
 ELEKTRONICKÁ ŽÁDOST ELZA Speciální verze pro 2. kolo výzvy → ke stažení na webových stránkách Plzeňského kraje.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD Sociální podnikání v obcích Karel Rychtář, SČMVD
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Struktura podnikatelského plánu
PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÝCH INOVAČNÍCH PROJEKTŮ
Sociální podnikání jako nástroj integrace lidí s mentálním postižením nebo duševním onemocněním - zkušenosti z Plzeňského kraje Martin Fojtíček.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Zkušenosti s fungováním sociálního podniku 3B sociální firma s.r.o.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Zpracování žádosti na podporu sociálního podnikání do OPZ - příklad dobré praxe Vznik sociálního podniku Hustířanka služby s.r.o. Hradec Králové, 7.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Vysoká škole technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Název společnosti Obchodní plán.
PROJEKTOVÝ LIST Pro zjišťování informací o projektových záměrech pro účely zvýšení absorpční kapacity v prioritních osách VaVpI.
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
Seminář pro žadatele o finanční podporu 6. a
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Prezentace obchodního plánu
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
sociální podnikání v operačním programu zaměstnanost
Transkript prezentace:

Jak připravit dobrý podnikatelský plán Martin Fojtíček

Co je sociální podnikání a co je sociální podnik V české legislativě neexistuje Sociální podnik nepodniká primárně za účelem (finančního) zisku, ale budování sociálního kapitálu Drží v rovnováze ekonomický, sociální a environmentální prvek podnikání

www.ceske-socialni-podnikani.cz

Sociální podnik stojí na dvou nohou - sociální a byznysové Výhody Rizika Když podnik vymýšlejí „sociálové“ berou ohled na znevýhodněnou cílovou skupinu neumí být draví, neumí si „říct cenu“, musí se byznys teprve naučit jsou zvyklí na podporu státu a samospráv, dárců, … Když podnik vymýšlejí „lidé z byznysu“ - umí „se postarat“, jdou za penězi, citlivě reagují na vývoj na trhu mohou necitlivě zneužívat lidi se znevýhodněním „tunelují“ dotaci nejde jim o udržitelnost … ideální je stát pevně obou nohou, spojit výhody obou

Podnikatelský záměr „Co neumím říct jasně, není jasné ani mně samému“ Co, s kým, pro koho, proč, jak, kde (a za co) dělám? V několika větách (2000 znaků?) Dobré pro PR, lobbying i do projektové žádosti.

Podnikatelský záměr - příklad Cílem předloženého projektu je rozjezd sociální firmy Třídírna oděvů XXX, jejíž hlavní činností je nákup, zpracování a prodej použitých oděvů - prioritně použitých oděvů vysoké kvality pro síť sociálních firem franšízy YYY, sekundárně ostatních oděvů dalším zákazníkům a to jak formou velkoobchodu, tak maloobchodu. Firma bude podnikat v ZZZ a vytvoří nejméně 10 udržitelných a motivujících pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením. Firma navázala kontakt se zahraničními dodavateli použitých oděvů a otestovala jejich vzorky. Od tří stávajících second handů YYY má přislíben garantovaný odběr 1300kg oděvů nejlepší kvality měsíčně, od dalších second handů příslib odběru zboží nižší kvality. Další zbytkovou produkci bude XXX vyprodávat ve vlastním second handu v centru ZZZ. Odpadní materiál zpracuje XXX na čistící hadry a prodá místním podnikům a živnostníkům. V podpoře pracovníků přebírá XXX metodiku vyvinutou v o.s. ABC a ověřenou v sociálních firmách YYY, WWW, ZZZ a ŽŽŽ. Při tvorbě a implementaci principů sociálního podnikání se bude XXX inspirovat rovněž zkušenostmi těchto úspěšných sociálních podniků.

Podnikatelský plán Informace o sociálním podniku Naplňování principů sociálního podniku v praxi Popis vaší podnikatelské příležitosti Analýza trhu Management a lidské zdroje Finanční plán sociálního podniku max. 20 stránek, případně přílohy

Informace o sociálním podniku jednoznačně popište, zda se jedná o založení nového či rozvoj stávajícího podniku Pokud se jedná o novou podnikatelskou aktivitu, je nezbytné činnost stávající a novou jednoznačně oddělit a toto oddělení jednoznačně popsat. Pokud se jedná o rozšíření podniku, popište činnost novou v kontextu činnosti stávající, aby byla zřejmá jejich návaznost a zároveň stručně informujte o dosavadním hospodaření Vašeho podniku. Popište historii Vašeho podniku (včetně vlastnických poměrů) a uveďte zkušenosti členů týmu/zaměstnanců sociálního podniku/partnerské nebo spolupracující organizace, příp. jiného relevantního stakeholdera z oblasti sociální a podnikatelské (včetně zkušenosti s oborem podnikání, které je předmětem žádosti), případně uveďte, jak bude odbornost v těchto oblastech zajištěna. Uveďte motivaci k založení sociálního podniku. Definujte cíle sociálního podnikání, a to za důsledného dodržení metody SMART - cíle podnikatelské a sociální budou v rovnováze.  

Naplňování principů sociálního podniku v praxi Popište jejich konkrétní naplňování (detailně popište poskytování podpory zaměstnancům z CS). Cílovou skupinu zaměstnanců popište v žádosti, zde uveďte jen doplňující informace, které se do žádosti nevešly.

Popis vaší podnikatelské příležitosti Popište: váš produkt, příp. vložte fotku produktu provozovnu/prostory pro podnikání/potřebné vybavení (vč. toho, které není pořizováno v rámci projektu); pořizované vybavení specifikujte, uveďte jeho (technické) parametry a zdůvodněte jeho potřebnost specifikaci prostor (lokace, výměra, počet místností apod.) provozní dobu, směnnost Z popisu musí být jednoznačné, jak bude fungovat provoz podniku. 

Analýza trhu Popište prostředí, ve kterém se chcete pohybovat: jak velký je váš trh, na jaké segmenty se hodláte zaměřit, kdo budou vaši zákazníci, kdo budou vaši dodavatelé a odběratelé; proveďte analýzu konkurence a definujte konkurenční výhodu; uveďte seznam předjednaných zakázek a jejich výši, nebo doložte smlouvy s odběrateli (může být doloženo jako samostatná příloha podnikatelského plánu) popište způsob, jak budete  na začátku i v průběhu podnikání hledat nové zákazníky a jak budete komunikovat se stávajícími, uveďte, jakým způsobem budete propagovat vaše výrobky/služby, jaké marketingové komunikační nástroje budou používány.

Management a lidské zdroje Představte stručně váš tým, počet pracovníků, jejich úvazků, náplně práce (musí být zřejmé, jak budou zaměstnanci zapojeni do provozu podniku) Popište výběrový proces zaměstnanců, kvalifikační předpoklady/pracovní zkušenosti. Pokud máte konkrétní zaměstnance a realizační tým již vybrané, uveďte to, a to včetně jejich kvalifikace/pracovní zkušenosti.

Management a lidské zdroje PŘÍMÉ NÁKLADY projektový manažer + NEPŘÍMÉ NÁKLADY

Finanční plán sociálního podniku formou samostatné přílohy v Excelu – uveďte: plánované náklady, výnosy alespoň po dobu 3 let (min. 1 rok po skončení projektu), minimálně po čtvrtletích (v případě rozšíření podniku novou činnost/nový produkt oddělte); informace ve finančním plánu okomentujte slovně včetně jeho shrnutí; popište zdroje financování (pokud žádáte v IROP, uveďte v jakém objemu a na jaké položky), uveďte bližší informace o tom, co bude z jakého zdroje financováno; vypočítejte bod zvratu; rozepište cash flow; uveďte kalkulaci ceny produktu vč. marže (kalkulaci proveďte u hlavních produktů konkrétně, u zakázkové činnosti doporučujeme uvést vzorovou/é zakázku/y). Vaše propočty musí být pro hodnotitele srozumitelné, dostatečně a důvěryhodně podložené předchozím textem podnikatelského plánu (analýzou trhu a zájmu odběratelů, doložením budoucího odběru atd.) a musí vykazovat předpoklady udržitelnosti. Nezaměňujte finanční plán s rozpočtem projektu

Děkuji za pozornost! martin@fojticek.cz