Zlepšení prostředí v problémových sídlištích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
Advertisements

Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
Realizace projektů 5.2. b) Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Strakonice,
IOP 3.4 – 11. výzva Centrum pro regionální rozvoj ČR.
Integrovaný operační program – Administrace projektové žádosti a nejčastější chyby v projektových žádostech Ing. Lucie Vopěnková.
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Zadávání veřejných zakázek.
Role CRR ČR v rámci administrace Výzvy č. 23
Administrace v novém programovém období 2014 – 2020
Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Mgr. Dagmar Musilová.
Nejčastější chyby v žádostech o dotaci
Povinné přílohy žádosti pro 5. výzvu k předkládání projektů v JPD 2 Ing. Johana Chalupová Magistrát hl. m. Prahy Odbor zahraničních vztahů a fondů EU.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Jednání Pracovní skupiny
Centrum pro regionální rozvoj ČR
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Program Iniciativy Společenství INTERREG IIIA Česká republika – Svobodný stát Bavorsko 2004 – 2006 ŽÁDOST O PODPORU Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor.
Zákon č. 137/2006 Sb.,o veřejných zakázkách platí pro v š e c h n y dotované zadavatele.
Tvorba a aktualizace územních plánů obcí Centrum pro regionální rozvoj ČR Ing. Lucie Vopěnková.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
IPRM Náchoda – problémová zóna u nemocnice Seminář k 1. výzvě Města Náchoda pro podporovanou aktivitu 5.2b Regenerace bytových domů
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Přerov Podmínky pro dopracování projektu (problémy, rizika)
Seminář k výzvě IOP č. 9 Seminář k výzvě IOP č. 9 ZAJIŠTĚNÍ PŘENOSU DAT A INFORMACÍ V ÚZEMNÍ SAMOSPRÁVĚ Představení.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
IPRM Kladno-Kročehlavy Aktuální stav realizace IPRM
Integrovaný plán rozvoje města Hodonín Seminář pro žadatele
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM Prioritní oblast 5– Národní podpora územního rozvoje Oblast intervence 5.2 Zlepšení prostředí v problémových sídlištích.
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Výzvy k předkládání žádostí o podporu MAS Podhorácko - IROP
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Zlepšení prostředí v problémových sídlištích Centrum pro regionální rozvoj ČR Pobočka Střední Čechy

Osnova prezentace Představení CRR Klíčové činnosti poboček – 5.2 Posouzení přijatelnosti Kontrola formálních náležitostí Ex-ante analýza rizik a kontrola

Představení CRR CRR je státní příspěvková organizace zřízená MMR pro administraci programů dotovaných EU. zprostředkující subjekt pro programy 2007 - 2013 Integrovaný operační program (IOP) Operační program technická pomoc (OPTP) Operační programy v rámci Cíle 3 zprostředkující subjekt pro programy SF + Iniciativ 2004 - 2006 Společný regionální operační program (SROP) Jednotný programový dokument pro cíl 2 (JPD2) Iniciativa INTERREG IIIA, IIIB a IIIC implementační agentura předvstupní pomoci EU 1994 - 2004 Národní Phare – Grantová schémata na podporu infrastruktury CBC Phare – Velké investiční projekty a Společné fondy malých projektů

Pobočka CRR ČR podpora a konzultace žadatelům/příjemcům před, během realizace a v období udržitelnosti projektu Projektový manažer kontrola a konzultace výběrových řízení, analýzy rizik, monitoring projektů na místě, administrace změn projektu, kontrola monitorovacích zpráv, kontrola udržitelnosti Finanční manažer kontrola rozpočtů, věcná a formální kontrola účetních dokladů zejména při žádosti o platbu, podpora při sestavení soupisky faktur, konzultace při dokladování způsobilých výdajů

Klíčové činnosti poboček – 5.2 Pracovníci CRR poskytují poradenství např. při: Zpracování projektové žádosti Přípravě zadávací dokumentace k VŘ Zpracování monitorovacích zpráv Tvorbě zjednodušené žádosti o platbu Ale pracovníci CRR nemohou za žadatele zpracovávat projektovou žádost nebo některé z povinných příloh či vypracovávat zadávací dokumentaci k výběrovým řízením atd.

Klíčové činnosti poboček – 5.2 Příjem žádosti o dotaci Posouzení přijatelnosti Kontrola formálních náležitostí Ex-ante AR Kontrola rozpočtů a údajů o příjemci a projektu v Rozhodnutí/Podmínkách o poskytnutí dotace Finanční a fyzické monitorování projektů Schvalování monitorovacích hlášení a závěrečných zpráv Kontrola a schvalování zjednodušené žádosti o platbu Kontrola dodržování Podmínek v období Udržitelnosti

Posouzení přijatelnosti - I Obecná kritéria přijatelnosti žádost se vztahuje pouze na jednu oblast intervence IOP, projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a aktivitami příslušné oblasti intervence, projekt odpovídá pokynům nastaveným v příslušné výzvě, projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů a povolené období v případě, že tyto hranice byly pro danou oblast intervence případně příslušnou výzvu stanoveny, projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IOP, žadatel splňuje definici příjemce u příslušné oblasti intervence a vymezení v příslušné výzvě.

Posouzení přijatelnosti - II Specifická kritéria přijatelnosti: požadovaná dotace se vztahuje pouze ke způsobilým výdajům stanoveným pro příslušnou oblast podpory, projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory pro příslušnou oblast podpory, v projektu jsou popsána všechna zadávací řízení, pokud s nimi projekt počítá, popis zadávacích řízení nevykazuje rozpor s příslušnou legislativou, projekt je součástí IPRM schváleného ŘO IOP nebo ŘO ROP, projekt do aktivity 5.2c bude realizován v problémové zóně, kde byla zahájena realizace projektu z IOP oblasti intervence 3.1 a nebo z OP LZZ oblasti intervence 3.2, rozpočet je jednoznačně strukturovaný a způsobilé výdaje v rozpočtu jsou reálné.

Posouzení přijatelnosti III V případě, kdy není možné posoudit přijatelnost projektu, je žadatel vyzván k doplnění informací v termínu do 15 pd od převzetí výzvy k doplnění. Celkově je možné vyzvat k doplnění max. 2x. V případě, že projekt nesplňuje kterékoliv kritérium, je vyřazen z procesu dalšího hodnocení. O vyřazení je žadatel informován písemně s uvedením kritérií přijatelnosti, které projekt nesplňuje a s odůvodněním. Pokud žádost splní kritéria přijatelnosti, CRR žadateli (v aktivitě regenerace bytových domů) do 5 pracovních dní od ukončení posouzení přijatelnosti zašle potvrzení o přijatelnosti projektu => počáteční datum způsobilosti výdajů

Kontrola formálních náležitostí - I Žádost byla podána v předepsané formě (v elektronické podobě, vytištěná, počet výtisků), Verze elektronické i tištěné žádosti jsou (dle kontrolního znaku) shodné, Tištěná žádost je podepsána statutárním zástupcem žadatele, V žádosti jsou vyplněny všechny předepsané a požadované údaje, Jsou doloženy všechny povinné přílohy a ty jsou v požadované formě (včetně očíslování), Povinné přílohy obsahově splňují příslušné náležitosti.

Kontrola formálních náležitostí - II Nejčastější chyby při kontrole formálních náležitostí Nejsou doloženy všechny přílohy Nejsou vyplněny povinné údaje Chybí podpis/ razítko statutárního zástupce Špatně zaokrouhlené finanční částky

Kontrola formálních náležitostí - III Pokud není splněno alespoň jedno kritérium formálních náležitostí: P-CRR vyzve žadatele k doplnění nebo opravě chybějících náležitostí s termínem do 15 pd pod sankcí vyřazení žádosti. Dopis je zasílán na doručenku. Žadatelům, jejichž žádosti byly v průběhu kontroly formálních náležitostí vyřazeny, zašle P-CRR dopis s uvedením výčtu formálních kritérií, které žádost nesplnila včetně odůvodnění

Ex-ante analýza rizik a kontrola Cílem ex-ante analýzy rizik a ex-ante kontroly je posoudit a ověřit z hlediska přijatelnosti, realizovatelnosti a udržitelnosti projektu věcnou správnost a soulad údajů uvedených v žádosti se skutečností, ověřit na místě stav projektu a předejít tak případným budoucím problémům při implementaci projektu. Současně s ex-ante analýzou rizik se prověřují započatá, probíhající a ukončená výběrová řízení k projektu.

Ex-ante kontrola na místě Kontrolovaný subjekt bude o připravované kontrole vhodným způsobem vyrozuměn minimálně 2 pd předem. Pracovník P-CRR při fyzické kontrole ex-ante postupuje podle kontrolního listu O kontrole bude na místě pořízen zápis ve dvou originálech, který podepíší všichni účastníci kontroly (včetně žadatele) V případě zjištění nedostatků zápis obsahuje detailní popis zjištěného problému, vyvozené závěry a popis dohody s příjemcem na způsobu a termínu odstranění nedostatků

Ex-ante analýza rizik a kontrola O výsledku ex-ante analýzy rizik a kontroly CRR informuje ŘO: na základě analýzy rizik projektová žádost doporučena k financování bez ex-ante kontroly projektová žádost doporučena k financování na základě ex-ante kontroly projektová žádost nedoporučena k financování na základě ex-ante kontroly

Schvalování projektů Projekty doporučené k poskytnutí dotace schvaluje ředitelka ŘO IOP. V případě, že je projekt doporučen, obdrží žadatel od CRR Registrační list a návrh Podmínek Rozhodnutí.

Rozhodnutí o poskytnutí dotace Rozhodnutí o poskytnutí dotace vydává ŘO IOP a podepisuje ministr pro místní rozvoj. Nedílnou součástí Rozhodnutí jsou Podmínky. Statutárního zástupce příjemce (nebo jím pověřená osoba) svým podpisem stvrdí, že byl seznámen s ustanoveními uvedenými v Rozhodnutí a Podmínkách.

Zadávací a výběrová řízení ZŔ u aktivit spojených s revitalizací veřejných prostranství (5.2.a, část 5.2.c) může být zahájeno a dokončeno před vydáním Rozhodnutí. ZŘ u aktivit spojených s regenerací bytových domů mohou být zahájena před vydáním potvrzení o způsobilosti projektu (vydá CRR), ale nesmí být před vydáním tohoto potvrzení ukončena Každý zadavatel je povinen dodržovat zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace. Předpokládaná hodnota zakázky musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým.(§ 6 zákona 137/2006 Sb.)

Zadávací a výběrové řízení Dle zákona 137/2006 Sb. postupují veřejní zadavatelé uvedení v § 2 tohoto zákona. Žadatelé, kteří nejsou zadavateli veřejných zakázek podle zákona 137/2006 Sb. jsou povinni při výběru dodavatele pro realizaci projektu postupovat v souladu se Závaznými postupy pro zadávání zakázek spolufinancovaných EU (příloha č. 10 PPŽP).

Závazné postupy pro zadávání zakázek spoluf Závazné postupy pro zadávání zakázek spoluf. Ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona 137/2006 Sb. (do 500 tis. Kč bez DPH) přímý nákup dokladovatelnost nad 50 tis. Kč písemná smlouva Postup pro zadávání zakázek malého rozsahu – 2. kategorie (DaSl od 500 tis.Kč a nedosáhne 1 mil. Kč, SPr od 500 tis. Kč nedosáhne 3 mil. Kč bez DPH) výzva minimálně 3 zájemcům lhůta k podání nabídek min. 15 dní nemusí být ustanovena hodnotící komise Postup pro zadávání zakázek malého rozsahu – 3. kategorie (DaSl od 1 mil. Kč a nedosáhne 2 mil.Kč, SPr od 3 mil. Kč a nedosáhne 6 mil. Kč bez DPH) alespoň 3 členná hodnotící komise

Závazné postupy pro zadávání zakázek IOP Zakázky „vyššího“ rozsahu (pro subjekty, které nespadají pod aplikaci zák. č. 137/2006 Sb.) Postup pro zadávání zakázek s vyšší hodnotou – 1. kategorie (DaSl od 2 mil. Kč a nedosáhne 5,857 mil. Kč, SPr od 6 mil. Kč nedosáhne 20 mil. Kč bez DPH) výzva min. 5 zájemcům , zveřejnění výzvy v Obchodním věstníku lhůta k podání nabídek min. 22 dní ode dne zveřejnění v Obch. věstníku alespoň 3 členná hodnotící komise také obchodní veřejná soutěž dle obchodního zákoníku Postup pro zadávání zakázek s vyšší hodnotou – 2. kategorie (DaSl od 5,857 mil. Kč, SPr od 20 mil. Kč bez DPH) výzva min. 9 zájemcům nebo vhodné uveřejnění požadavek na kvalifikaci v rozsahu zák. č. 137/2006 Sb. lhůta k podání nabídek min. 40 dní ode dne zveřejnění v Obch. věstníku alespoň 5 členná hodnotící komise

Zadávací a výběrová řízení Zadavatel je povinen předložit zadávací dokumentaci ke schválení CRR 10 dní před zveřejněním VŘ nebo před odesláním výzvy uchazečům. Zadavatel je povinen zaslat CRR písemnou pozvánku na jednání hodnotící komise nejpozději 7 dní před jeho konáním.

Ing. Jan Klofáč, tel.221596555 Ing. Arnošt Mareček, tel. 221596556 Děkujeme za pozornost Ing. Jan Klofáč, tel.221596555 Ing. Arnošt Mareček, tel. 221596556