Problematika šablon pro MŠ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

ANIMACE škol Šumperk, Slovníček pojmů „bruselština“ MAS – „místní akční skupina“ IROP – „integrovaný regionální operační program“ OP VVV –
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Princip financování Jednotkové náklady - náklady na realizaci nebo pořízení jednotky definované obvykle.
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE VÝZEV č. 02_16_023 a 02_16_023 Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I.
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
PORTÁL MS2014+ URL Aplikace MS Nastavení informačního systému MS Získání přístupových kódů -
Národní institut pro další vzdělávání. Zdroje validních a ověřených informací Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 1.metodická podpora 2.semináře.
Animace škol (šablony). Termíny Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK) Avízo výzvy – duben 2016 První výzva (vlna) – květen 2016 Právní.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Vyplnění a finalizace žádosti zjednodušeného projektu v IS KP14+ (Informační systém konečného příjemce) Výzva OPVVV 02_16_ , Kralice na Hané.
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Šablony pro MŠ a ZŠ Výzva č. 02_16_022
Individuálně, ale společně a jinak
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Dokument KAP MSK - obsah
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Plánování ve školní tělesné výchově
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Seminář pro příjemce OPVK
Finanční část Praha, 25. července 2017.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
ŠABLONY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Animace škol (šablony)
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Cyklus malého projektu
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Problematika šablon pro MŠ

Projekt Strategické řízení a plánování ve školách a v územích Centrum podpory při Národním institutu pro další vzdělávání, krajské pracoviště Zlín 2 2

Cíl prezentace – odpověď na otázky: Co jsou šablony? Jak na ně? 3 3

Základní informace Číslo výzvy: 02_16_022 – MRR (méně rozvinutý region) Kde ji najdete: http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/vyzvy-c-02-16-022-a-c-02-16-023-podpora-skol-formou-projektu Cesta: www.msmt.cz – horní lišta FONDY EU – pravá lišta – Výzvy OP VVV – Vyhlášené výzvy   4 4

Co zde najdete – Přílohy výzvy: Č. 1 – Indikátory šablony Základní informace Co zde najdete – Přílohy výzvy: Č. 1 – Indikátory šablony Č. 2 – Hodnotící kriteria Č. 3 – Přehled šablon Č. 4 – Seznam příloh k žádosti o podporu   5 5

Kontaktní seznam pro výzvu Seznamy MŠ a ZŠ k 30.9.2015 Základní informace Co zde dále najdete: Kontaktní seznam pro výzvu Seznamy MŠ a ZŠ k 30.9.2015 Kalkulačku indikátorů Leták šablony Rozhodovací mapa pro šablony Jak na šablony Příklady dobré praxe   6 6

Pravidla pro žadatele a příjemce Základní informace Co zde dále najdete: Pravidla pro žadatele a příjemce Problematika uzavírání pracovně právního vztahu Video k výzvám Prezentace ze semináře pro žadatele Vzory právních aktů Příručku IS KP14+   7 7

Na stránkách MŠMT dále najdete: Newslettry OP VVV Základní informace Na stránkách MŠMT dále najdete: Newslettry OP VVV http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/newslettery-op-vvv Šablony od A do Z  http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/sablony-od-a-do-z 8 8

Základní informace Můžete hledat i na webu www.nidv.cz: Cesta: Horní lišta – Projekty; Levá lišta – Strategické řízení a plánování ve školách a územích – Znalostní databáze: Šablony Šablony – FAQ http://www.nidv.cz/cs/projekty/projekty-esf/srp/znalostni-databaze/sablony.ep/ 9 9

Základní informace Ukončení příjmu žádostí o podporu: 30. června 2017   Ukončení příjmu žádostí o podporu: 30. června 2017 Nejzazší datum pro ukončení fyzické realizace projektu: 31. srpna 2019 Délka trvání projektu: 24 měsíců 1 žadatel = 1 žádost o podporu Udržitelnost: NE 10 10

Co jsou šablony - obecně Zjednodušený typ projektu – žadatel se zavazuje ke splnění výstupů, které jsou konkrétně definovány v každé šabloně. Žádost o podporu i zprávy o realizaci se předkládají ve zjednodušené podobě. 11

Co jsou šablony - obecně Šablona – předem definovaná činnost (cíl, popis, výstup, dokládání, náklady, indikátory). Projekt žadatel skládá z předem definovaných šablon. ŠABLONA = AKTIVITA 12

Základní informace Minimální částka, kterou lze žádat: 200 000 Kč Maximální částka nesmí překročit: 5 000 000 Kč První záloha 60% po vydání právního aktu, zbylých 40% po schválení první průběžné zprávy o realizaci projektu. Dotace kryje 100% nákladů. 13 13

Výše podpory na 1 projekt: Základní informace Výše podpory na 1 projekt: 200 000 Kč + 2 200 Kč/ dítě Počet dětí školy dle zahajovacího výkazu. Změny dle zahajovacího výkazu ze září 2016 – zveřejnění až prosinec 2016. 14 14

Základní informace Škola vybírá šablony až do výše vypočtené částky na projekt – součet vybraných šablon NESMÍ přesáhnout tuto částku! Vydání právního aktu – maximální výše dotace na projekt se v průběhu realizace nemění, bez ohledu na změny v počtech žáků. 15 15

Výběr jednotlivých šablon. Sestavení projektu Výběr jednotlivých šablon. Zvolení 1 šablony rozvíjející nejslabší oblast školy. Dále dle zaměření školy či další slabé oblasti školy. Nutno zohlednit časové, administrativní a finanční kapacity školy. 16 16

Šablony se volí do výše max. částky na projekt. Sestavení projektu Šablony se volí do výše max. částky na projekt. Každá šablona má pevně stanovenou jednotkovou cenu – tu nelze měnit. Žadatel nevytváří položky rozpočtu. Rozpočet se sestavuje automaticky volbou šablon. 17 17

Finanční aspekty Příjemce musí dodržovat platnou legislativu a interní předpisy zřizovatale. Poskytnutí dotace je prostřednictvím zřizovatele. MŠMT – kraj – zřizovatel – škola Výdaje se ŘO OP VVV nedokládají – nedokládají se účetní doklady, mzdové výkazy apod. 18 18

Finanční aspekty V oblasti účtování dotace se příjemci musí řídit interními předpisy zřizovatele. Jednotlivé účetní položky v účetnictví nebo daňové evidenci se nemusí přiřazovat ke konkrétnímu projektu a neprokazují se skutečně vzniklé výdaje ve vztahu k projektu účetními doklady. 19 19

Finanční aspekty Finanční prostředky lze během realizace využívat dle potřeby tak, aby byly dosaženy požadované výstupy. Finanční prostředky se při realizaci čerpají napříč šablonami, tzn. nevychází se z jednotkových nákladů na jednu šablonu. Pokud budou výstupy dosaženy v době realizace projektu a schváleny poskytovatelem dotace, jsou související výdaje způsobilé. 20 20

Pracuje se s celkovou dotací – interně rozdělit na: Náklady na personální šablony (odměňování dle platné legislativy) Náklady na realizaci vzdělávacích aktivit ve škole Náklady na vzdělávání DVPP, včetně cestovného, stravného, ubytování, mzdový příspěvek Náklady na nákup pomůcek Náklady na řízení projektu, zpracování výstupů a zpráv Náklady na administrativní práce (účetnictví, archivace) Další (rezerva) 21

Není nutný samostatný bankovní účet. Finanční aspekty Účelový znak 33063 Není nutný samostatný bankovní účet. V oblasti nákupu služeb se příjemci musí řídit pravidly OP VVV, resp. interními předpisy zřizovatele a platnou legislativou! 22 22

Výstupy Dokládají a kontrolují se dosažené výstupy, ke kterým se škola zavázala ve zvolených šablonách. Každá šablona má předem definovaný výstup, dokládá se ve zprávě o realizaci projektu. Výstupy musí být realizovány a splněny v době realizace projektu. Schválený výstup = způsobilý výdaj. 23 23

Bagatelní podpora 24 hod./účastník Podpořenou osobou je osoba, která do projektu vstoupí a obdrží formu podpory týkající se vzdělávání, která je financována z rozpočtu projektu. Projekt musí být koncipován tak, aby vzdělávací aktivity podpořené osoby v souhrnu dosahovaly minimální hranice bagatelní podpory. Nezahrnovat do podpořených osob vůbec externí pedagogy/studenty VŠ, kteří se podílejí na realizaci některých šablon! 24

Bagatelní podpora Časová dotace jednotlivých absolvovaných vzdělávacích akcí konkrétní osoby – minimum 24 hodin. Sčítají se např. semináře, workshopy, DVPP, praxe, stáže. V okamžiku dosažení hranice bagatelní podpory je osoba započítána do indikátoru 6 00 00 – Celkový počet účastníků. 25 25

Programové vybavení Žádost se podává pouze elektronicky prostřednictvím informačního systému IS KP14+: Odkaz https://mseu.mssf.cz/ Elektronický podpis Prohlížeče Internet Explorer nebo Firefox, a to pouze v jejich nejnovějších verzích Zadávání dat – Java script Tisk - poslední verze Adobe Acrobat Reader Podpis žádosti - plugin MS Silverlight 26

Představení jednotlivých šablon 27

Personální šablony Školní asistent Školní speciální pedagog   Školní asistent Školní speciální pedagog   Školní psycholog   Sociální pedagog Chůva   Pro všechny personální šablony, kromě chůvy, platí, že aktivity musí probíhat minimálně ve 12 po sobě jdoucích měsících! 28

Personální šablony Školní asistent – 0,5 úvazku (úvazek 0,5 nelze dělit mezi více pracovníků) Alespoň 3 děti ohrožené školním neúspěchem (platí až do výše 1,0 úvazku) – výběr v kompetenci ředitele školy Min. 12 měsíců Nepedagogický pracovník (pozici ale může zastávat i pedagogický pracovník) - Nesmí suplovat práci asistenta pedagoga! Náplň práce stanovuje ředitel školy Základní nepedagogická podpora v rodině při spolupráci školy s rodiči, nepedagogická podpora dětí v MŠ 29

Personální šablony Školní speciální pedagog - 0,5 úvazku (úvazek 0,5 nelze dělit) Alespoň 3 děti s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory (až do výše 1,0 úvazku) Musí splňovat kvalifikaci dle zákona o pedagogických pracovnících Min. 12 měsíců 30

Školní psycholog - 0,5 úvazku (úvazek nelze dělit, ani když bude 1,0) Personální šablony Školní psycholog - 0,5 úvazku (úvazek nelze dělit, ani když bude 1,0) Alespoň 3 děti s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory (až do výše 1,0 úvazku) Musí splňovat kvalifikaci dle zákona o pedagogických pracovnících Zkoumá klima ve třídách, chování dětí, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro pedagogy a rodiče Spolupracuje se zdravotnickými a jinými organizacemi 31

Sociální pedagog – 0,1 úvazku Personální šablony Sociální pedagog – 0,1 úvazku (úvazek 0,1 nelze dělit) Alespoň 3 děti ohrožené školním neúspěchem (až do výše úvazku 1,0) – výběr v kompetenci ředitele školy Nepedagogický pracovník Kvalifikační předpoklady - VŠ vzdělání v oborech zaměřených na sociální pedagogiku nebo sociální práce (nemusí jít o pedagogického pracovníka) Náplň práce stanovuje ředitel školy, ale nutné respektovat požadavky výzvy 32

Chůva pro MŠ – 0,5 úvazku (úvazek 0,5 nelze dělit) Personální šablony Chůva pro MŠ – 0,5 úvazku (úvazek 0,5 nelze dělit) Alespoň 2 dvouleté děti, které v daném školním roce dosáhnou tří let nejdříve v druhém pololetí daného školního roku (až do výše úvazku 1,0) Nepedagogický pracovník (může vykonávat i pedagogický pracovník) Požadované vzdělání musí odpovídat znalostem a dovednostem definovaným Národní soustavou kvalifikací Pomoc se začleněním dvouletých dětí do MŠ Základní péče o děti – oblékání, stravování, hygiena, prevence úrazů, bezpečnost 33

Šablony – přehled šablon pro MŠ Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů MŠ Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ v rozsahu 16 a 40 hodin Vzdělávání pedagogických pracovníků MŠ – DVPP v rozsahu 16 hodin (téma: Čtenářská pregramotnost, Matematická pregramotnost, Inkluze) Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ – 24 hodin Profesní rozvoj prostřednictvím supervize 20+10 hodin Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv (pro MŠ) – 16 hodin 34

Šablony – přehled šablon pro MŠ Usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ Prevence logopedických vad a problémů komunikačních schopností u dětí v MŠ – 60 hodin Individualizace vzdělávání v MŠ – 40 hodin Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí v MŠ – 12 hodin 35

Monitorovací indikátory Jedna hodina vzdělávání – definuje šablona – 45 nebo 60 min. U akreditovaného DVPP – jedna hodina = 45 Vždy se i 45 minut vzdělávání započítává jako jedna hodina! 36

Šablony – zkušenosti z OP VK Základní rizika: Schválení podání projektové žádosti ze strany zřizovatele na základě interních předpisů – i zastupitelé mají prázdniny Zpoždění vydání právního aktu Zahájení realizace projektu – dobře zvážit Finanční prostředky – pozdní odeslání a složitý finanční tok – kraj – zřizovatel - škola. Zřizovatel nesmí zadržovat dotaci! Finanční toky na přelomu roku Nedostatečné personální pokrytí nebo personální změny v průběhu realizace projektu 37

Šablony – zkušenosti z OP VK Základní rizika Změny na pozici ředitele/ky – hesla pro vstup do IS KP14+, dokumentace projektu, archivace 10 let Nákup IT techniky – pečlivě zvážit potřebnost a hlavně využití – pedagogové ji musí umět zapojit do vzdělávacího procesu – pozor na investice – soubor nad 60 tis. Kč ! – zdůvodnění nákupu ve vztahu k realizaci projektu 38

Šablony – zkušenosti z OP VK Komunikace Odpovědi na dotazy a komunikace s PM na straně ŘO OP VVV – písemně – využít depeše v IS KP14+ - auditní stopa Publicita Po zahájení fyzické realizace projektu nutno umístit alespoň jeden plakát s informacemi o projektu Loga viz. http://www.msmt.cz/strukturalni-fondy-1/pravidla-pro-publicitu 39

Šablony – zkušenosti z OP VK Ověřit, že vzdělávací program je akreditován v systému DVPP MŠMT Osvědčení DVPP – s udělenou akreditací musí přesně souhlasit Obsah osvědčení: Název a sídlo vzdělávací instituce; Jméno a příjmení účastníka; Název vzdělávacího programu; Datum zahájení a datum ukončení programu, počet hodin, Místo konání a způsob zakončení programu; Místo a datum vystavení osvědčení Případně jméno lektora a způsob zakončení programu 40

Šablony – zkušenosti z OP VK Platnost akreditace – akreditace DVPP je platná 3 roky od jejího udělení Pokud škola nabízí vlastní program DVPP akreditovaný MŠMT, nemohou se tohoto programu v rámci projektu účastnit pedagogové dané školy! POZOR: Portfolio pedagoga a osvědčení – jsou pedagoga – škola musí pro archivaci projektu a kontroly na místě chtít duplikát osvědčení (nebo řeší úředně ověřenou kopií) a archivovat kopii portfolia pedagoga! 41

Šablony – kontroly Kontroly Administrativní – zpráva o realizaci Na místě - ŘO OP VVV - zřizovatel – včetně účetnictví a VZ dle vnitřních předpisů zřizovatele - finanční úřad - včetně účetnictví - auditní orgán MF, EK, Evropský účetní dvůr – - - koordinace s kontrolami ŘO OP VVV Vždy jsou ohlášeny s dostatečným časovým předstihem 42

Ing. Bc. Radka Hašková haskova.r@nidv.cz               Děkuji za pozornost Ing. Bc. Radka Hašková haskova.r@nidv.cz